Circa 60% dintre utilizatorii de internet joaca jocuri online ca sa se detaseze de problemele cotidiene. Peste 80% dintre acestia aleg sa se joace pe mobil

Circa 60% dintre utilizatorii de internet joaca jocuri online ca sa se detaseze de problemele cotidiene. Peste 80% dintre acestia aleg sa se joace pe mobil

Aproximativ 60% dintre utilizatorii de internet cu varsta peste 18 ani isi petrec timpul liber jucand jocuri online, pe diferite device-uri sau pe mobil, fiind motivati mai ales de dorinta de a scapa de grijile de zi cu zi (timp de asteptare sau sentimente negative), dar si din dorinta de a-si dovedi abilitatile. 

Din acest segment, 80% dintre utilizatori prefera sa se joace de pe mobil, iar din procentul celor care aleg sa se joace online, 73% aleg sa se joace pe retelele de socializare, reiese din cel mai recent studiu realizat de Starcom MediaVest Group, despre online gaming.

Persoanele care prefera sa se joace predominant online sunt atat barbati, cat si femei, in special din intervalul 25-34 de ani. Acestea joaca in medie 2,9 jocuri online, in special pe website-uri specializate sau retele de socializare.

Fiecare sesiune de jocuri dureaza in medie o ora. Userii prefera sa se joace de pe laptop/desktop sau smartphone, in special dupa-amiaza si seara.

Pe parcursul unei saptamani, internautii se conecteaza la internet cu scopul de a se juca de aproximativ 7 ori. Actiunea de a se juca online este, mai degraba, o activitate solo, adauga studiul. Jocurile pentru care opteaza utilizatorii sunt in principal cele gratuite, cele mai multe din categoria puzzle-urilor, jocurilor educationale, de dezvoltare a aptitudinilor sau AdventureQuest.

46% dintre jucatori aleg sa se joace online pe website-uri din strainatate, in timp ce numai 24% aleg website-uri romanesti. In afara de jocurile de pe Facebook, ei opteaza cel mai des pentru site-urile gameforge.com, goodgamesstudios si computergames. Dintre platforme, cei mai multi se joaca pe Xbox, Steam, PlayStation, GamersGate.

Persoanele care prefera cel mai mult sa se joace pe mobil, pe diversele jocuri instalate ca aplicatii, fac parte in special din categoria de varsta 18-34 de ani. Acestea joaca in medie 3 jocuri, frecventa fiind aproape zilnica.

Insa, spre deosebire de jucatorii online, ei petrec 30 de minute sau mai putin pentru o sesiune de joc. Aceasta categorie prefera sa se joace acasa, in mijloacele de transport sau la munca, si mai putin in contexte sociale.

Jocurile preferate sunt cele gratuite, printre care Candy Crush, Angry Birds, Diamond Dash, Fruit Ninja sau Temple Run 2. Doar unul din 10 utilizatori alege sa plateasca pentru jocurile de pe mobil.

Atat persoanele care aleg sa se joace online, cat si pe mobil mentioneaza ca sunt dispuse sa primeasca reclame in timpul jocului, atat timp cat jocurile sunt gratuite, sustin o cauza sociala sau au alte beneficii ce pot fi folosite direct in joc.

Online Gaming este cel mai recent infografic din seria HumanGraphExperience realizat de Starcom MediaVest Group si singurul studiu despre jocurile video realizat la nivel urban.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 2.563 de persoane din mediul urban, utilizatori de internet, cu varste peste 18 ani.

 

Infograficul Online Gaming

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related