Ce ii tine pe antreprenorii din Moldova in loc: teama de esec, birocratia si lipsa infrastructurii

Ce ii tine pe antreprenorii din Moldova in loc: teama de esec, birocratia si lipsa infrastructurii

Unul din trei antreprenori din regiunea Moldova considera ca esecul unei afaceri este o bariera in calea pornirii uneia noi, arata cel mai recent studiu Business Days, despre nevoile, problemele si provocarile mediului de afaceri din estul tarii. Tot 30% din antreprenori considera ca birocratia este cea mai importanta problema cu care se confrunta mediul de afaceri din Moldova.

In cazul provocarilor pe care trebuie sa le infrunte antreprenorii din aceasta regiune, acestia mentioneaza lipsa infrastructurii de transport si logistice, lipsa unei educatii de business formale si informale de calitate sau chiar zelul si inechitatea organelor de control ale statului. Studiul a fost elaborat in perioada  aprilie-mai 2016 pe un esantion de 200 de antreprenori si manageri din zona de est a tarii.

Esecul este perceput ca o bariera pentru urmatoarele afaceri, cred 33% din oamenii de afaceri si managerii care au participat la sondajul Business Days. Unul din patru respondenti (26,1%)  au afirmat ca esecul este un prilej pentru invatare iar unul din cinci (19%) dintre respondenti a afirmat ca esecul indica lipsa calitatilor necesare pentru a deveni un antreprenor de succes. Reducerea birocratiei, simplificarea legislatiei si a Codului Fiscal reprezinta masurile cu cel mai mare impact favorabil pentru dezvoltarea afacerilor, considera unul din trei respondenti la studiul Business Days.

A doua masura considerata ca fiind de natura sa stimuleze economia locala este reducerea taxelor si acordarea de facilitati fiscale (23% din respondenti). A treia masura importanta este, in opinia a 12,7% din respondenti, cresterea nivelului de educatie antreprenoriala a oamenilor de afaceri din Moldova.

In cazul provocarilor la adresa antreprenorilor din aceasta regiune, cele mai importante sunt lipsa infrastructurii de transport si logistice (56% din respondenti), lipsa unei culturi antreprenoriale sanatoase in Romania, lipsa unei educatii de business formale si informale de calitate (considerata ca o provocare medie de catre 27% dintre respondenti) sau chiar zelul si injustetea organelor de control ale statului (considerata ca o provocare mare de catre 28,9% dintre respondenti).

„Oamenii de afaceri din Moldova se confrunta cu probleme asupra carora au o influenta limitata, precum starea infrastructurii, dar si cu probleme care pot fi corectate mult mai usor, precum educatia de business primita de la antreprenori cu experienta. Ca platforma dedicata antreprenorialului, Business Days pune in legatura oameni de afaceri din cele mai diferite domenii de activitate. Participantii la evenimentele noastre pot astfel afla <<direct de la sursa>> cum pot pastra cei mai buni angajati, cum pot gasi noi parteneri de afaceri sau cum pot isi rationalizeze costurile”, a declarat Laszlo Pacso, fondator si coordonator Business Days.

In perioada 29 – 30 iunie va avea loc Iasi Business Days 2016  editie  care reuneste peste 1000 de antreprenori si manageri din zona de est a Romaniei, dar si din zona transfrontaliera Chisinau, Ucraina . Evenimentul  este  dedicat in egala masura antreprenorilor  si managerilor cu experienta, dar si celor  la inceput de drum. Inscrierile la Iasi Business Days 2016 au inceput pe 31 mai ,  iar pana in data de 15 iunie este  perioada early-bird, cu 15% reducere la toate tipurile de acces.  Evenimentul va avea loc la Congress Hall din cadrul Palas Iasi.

Evenimentul este sustinut de Raiffeisen Leasing, Fan Courier,  EY Romania , Dedeman, Unicredit Bank, Rogalski Damaschin, Profit Point, Sophia Home Decoration, Regina Maria, Bonduelle,  Zitec, Francize, Autonom Rent-a-Car, Dallmayr, Aqua Carpatica, Heineken,  Biroul de traduceri Champollion, Netlogiq, Bittnet, Easyhost, Galaxy Design, Polizu Manor, Agentia de Print, Grafoprint, s.a.

Partenerii media ai evenimentului sunt  Europa FM, 9AM, Romania Libera, Ordinea Zilei, Jurnalul de Afaceri, Business24.ro, Ziare, Business Cover, Transilvania Business,  IQads, Smark, Zelist Monitor, Softlead, Inspire, Garajul de PR, avocatnet, Chic-Elite, Academia Catavencu, FoodNews, Amaltea, Ziarul de Iasi, Evenimentul de Moldova, Suceava News, Iasi Airport, 7est, Digi24 Iasi, Iasi4You, inoras, Anis, Clustero, Gpec, Mass Media Consulting

Actiunile Iasi Business Days - conferinte, workshop-uri, masterclass-uri, minitraining-uri,, expozitie de produse inovative si tehnologice, programe dedicate startup-urilor, matchmaking si generare de leadeuri, etc. compun reteta unui eveniment de networking de cea mai inalta clasa. Un ingredient esential pentru cei care doresc  sa-si dezvolte afacerea la nivel national sau international si sa gaseasca partenerii potriviti de discutii.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related