Studiu GfK asupra pietei de turism online din Romania: Vola.ro este liderul de piata, iar ofertele la bilete de avion si suportul non-stop sunt elementele cheie pentru turistii romani

Studiu GfK asupra pietei de turism online din Romania: Vola.ro este liderul de piata, iar ofertele la bilete de avion si suportul non-stop sunt elementele cheie pentru turistii romani

Conform unui studiu realizat de compania de consultanta GfK Romania, turistii romani care aleg sa isi rezerve online calatoriile cauta oferte la bilete de avion, pachete de tip city break, rezervari de camere de hotel si consultanta turistica prin call center sau live chat. Serviciul cel mai putin cautat online este cel de inchiriere de masini. O alta concluzie a studiului plaseaza Vola.ro drept agentia online cu cel mai mare grad de recunoastere (persoane care stiu despre brand), familiaritate si numar de clienti. 

Studiul GfK a fost efectuat in luna mai a acestui an pe un esantion reprezentativ din mediul urban si a urmarit sa identifice diferite comportamente ale turistilor din Romania, precum si sa compare agentiile care isi disputa piata locala de rezervari turistice online: Esky, Vola.ro, Tripsta, Paravion si Flygo.

 

Vola.ro este cea mai cunoscuta si utilizata agentie de turism online din Romania

9 din 10 persoane chestionate au declarat ca au auzit de Vola.ro, situand brandul pe locul 1 in topul agentiilor online in ceea ce priveste gradul de recunoastere pe piata, la diferenta mare de urmatorii clasati, cel mai mic rezultat dintre cele 5 agentii monitorizate fiind de 3.5 din 10. 

“Studiul GfK arata ca in prezent Vola.ro este cea mai cunoscuta agentie de turism dintre cele care opereaza exclusiv online. Reuseste sa atraga consumatorii de turism din Romania spre o mai buna familiaritate cu serviciile si pachetele oferite, avand o interfata prietenoasa a site-ului. Mai mult decat atat, Vola.ro se pozitioneaza foarte bine la capitolele oferte de zbor si pachete de vacanta, ofertare pe e-mail si serviciul de call center non-stop”, a afirmat Alina Popa, cercetator senior GfK Romania.

In ceea ce priveste familiaritatea cu brandul (respondentii cunosc produsele bine sau foarte bine), Vola.ro a obtinut cele mai bune rezultate, 57% dintre respondenti avand familiaritate ridicata fata de Vola.ro, procent aproape dublu fata de urmatoarele doua agentii din clasament care au obtinut 31%, respectiv 30%. 

Tot Vola.ro este si cea mai utilizata agentie online de turism din Romania, 37% dintre calatori au declarat ca au interactionat cu unul dintre produsele acesteia in ultimele 12 luni, fata de 23% pentru a doua agentie clasata si 17% pentru cea de-a treia. Tot de aici reiese ca primele trei agentii online din Romania concentreaza peste 77% din achizitiile facute de turisti in acest mediu. 

Vola.ro a mai obtinut rezultate peste competitorii sai la intrebari ce vizau care este agentia cu cel mai prietenos website, ce agentie are o gama larga de promotii, zboruri convenabile, brand modern si inovativ sau agentia care isi trateaza clientii cu respect.

“Studiul GfK a confirmat cateva ipoteze pe care noi le aveam, si anume ca turistii romani migreaza catre agentiile online pentru ca rezervarea de bilete de avion sau pachete turistice este simpla si rapida. De cand am fondat Vola.ro, acum aproape 10 ani, am vrut sa oferim o experienta de cumparare asa cum ne-am dorit-o noi, in calitate de calatori impatimiti. De la preturi bune la asistenta clienti care sa transforme chiar planificarea calatoriei intr-o experienta memorabila. Ne bucura ca in aproape 10 ani Vola.ro a devenit un brand recunoscut de turistii din Romania, iar confirmarea ca suntem pe locul intai in preferintele calatorilor nu face decat sa ne oblige la a incerca sa ne imbunatatim constant serviciile prin tehnologie, prin inovatie si in primul rand prin echipa pe care o avem alaturi de noi”, a declarat Daniel Truica, fondator si CEO Vola.ro.

 

Ofertele la bilete de avion, principalul motiv pentru care romanii apeleaza la agentiile de turism online

Atunci cand folosesc o agentie de turism online, majoritatea turistilor romani este interesata de achizitionarea biletelor de avion. Rapiditatea cu care pot identifica ofertele si reducerile la bilete de avion, dar si interfata usor de folosit pentru rezervarea biletelor, ii determina pe turisti sa apeleze la platforme online. Astfel, 6 din 10 clienti Vola.ro au optat pentru oferte la bilete de avion. 

Folosirea abonarii la newsletterul agentiei este un alt tip de produs folosit frecvent, prin intermediul carora turistii ajung sa isi rezerve vacante sau city-break-uri la preturi reduse. Din analiza GfK Romania a reiesit faptul ca turistii Vola.ro utilizeaza frecvent ofertele speciale, newsletterele, precum si pachetele de vacanta de tip city break ale agentiei. Totodata, in ceea ce priveste satisfactia cu produsele utilizate, clientii Vola.ro sunt foarte multumiti de biletele de avion, pachetele de vacanta si de serviciul de asigurari de vacanta. 

Tot conform studiului, 26% dintre cei care utilizeaza serviciile Vola.ro sunt in cautarea pachetelor de tip city-break, acesta fiind un alt motiv pentru care turistii acceseaza site-ul agentiei. Mai mult decat atat, in medie, 1 din 5 romani care utilizeaza serviciile agentiilor de turism online este interesat sa rezerve camere de hotel. 

Consultanta telefonica disponibila 24/24 reprezinta cel mai apreciat serviciu din perspectiva turistilor care rezerva online. 

 

Marius Ghenea, Investment Director 3TS Capital, fondul care a investit in Vola.ro, a declarat

"Suntem foarte bucurosi sa vedem rezultatele acestui studiu care atesta leadership-ul Vola.ro pe piata OTA romaneasca, aceasta este in plus o noua confirmare a faptului ca 3TS investeste in companii excelente de tehnologie in regiunea CEE, companii care sunt fie lideri locali, fie challengeri regionali sau chiar globali in domeniul lor de activitate".

 

Care este profilul celor care rezerva online produse turistice?

Cei mai multi sunt persoane cu educatie superioara si venituri medii spre mari, varsta variind intre 18 si 45 de ani. De asemenea, o mare parte dintre clienti sunt femei si locuiesc in mediul urban, in orase cu peste 200.000 de locuitori. Bucurestiul este cel mai activ din acest punct de vedere, fiind orasul cu cea mai mare penetrare a pietei de turism online.

Tot din studiul GfK reiese ca dintre cei care calatoresc, procentul celor singuri si fara copii este mai mare decat al celor casatoriti sau care au copii. 

 

Vola.ro este cea mai mare agentie de turism online din Romania, avand, inca de la infiintare, o dinamica exploziva, atat ca cifra de afaceri, cat si ca numar de angajati si clienti. Vola deserveste persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: bilete de avion de linie si low-cost, rezervari hoteluri, city break-uri, vacante, asigurari medicale de calatorie si servicii de rent-a-car. 

De asemenea, Vola.ro este prima companie din Romania care a fost clasata pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, in topul Deloitte Technology Fast 50, in Europa Centrala. In 2015, Vola.ro a avut o cifra de afaceri de aproximativ 42,35 milioane de euro, inregistrand o crestere de 54% fata de 2014.

In luna februarie 2015 Vola.ro a primit o investitie de 5 milioane euro din partea 3TS Capital Partners, acelasi fond care a mai investit in Romania in Elefant.ro, Zoot, Vector Watch, Centrul Medical Unirea (acum Regina Maria), SmartBill, Marketizator sau InternetCorp.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Sectiune



Branded


Related