Nou record: în 2017, divizia Vans a Mercedes-Benz a depășit pentru prima oară pragul de 400.000 unități vândute

Nou record: în 2017, divizia Vans a Mercedes-Benz a depășit pentru prima oară pragul de 400.000 unități vândute
  • Vânzările diviziei au înregistrat o creștere anuală de 12%, ajungând la 401.000 autovehicule la nivelul tuturor regiunilor
  • Toate modelele diviziei au înregistrat cele mai bune vânzări din istorie – inclusiv legendarul Sprinter, în ultimul an înainte de apariția noului model
  • Modelele Vito și Clasa V au înregistrat cele mai bune vânzări la nivel de divizie
  • La rezultatele excelente ale Mercedes-Benz Vans a contribuit și lansarea pe piață a noului Mercedes-Benz Clasa X, în noiembrie 2017
  • Volker Mornhinweg, Head of Mercedes-Benz Vans: “Strategia de dezvoltare la nivel global a Mercedes-Benz Vans a fost foarte eficientăși în 2017. Am stabilit recorduri de vânzări pentru al patrulea an consecutiv, ceea ce reprezintă o performanță de excepție pentru echipa noastră globală. Totodată, avem așteptări mari de la 2018: prin noul Sprinter, vom marca cea mai importantă lansare la nivelul segmentului internațional de autovehicule comerciale uș Noul model Sprinter va face primii pași la nivelul acestui segment de piață în ceea ce privește adaptarea la era digitală.”

 

Divizia Vans a Mercedes-Benz a atins un nou record la nivel de vânzări în 2017, depășind în premieră pragul de 400.000 unități comercializate pe parcursul unui an. Prin acest nou rezultat pozitiv, divizia înregistrează al cincilea an consecutiv de creștere. Pe baza rezultatelor inițiale din luna decembrie 2017, vânzările întregii divizii de autovehicule comerciale ușoare a Mercedes-Benz au crescut cu aproximativ 12% față de nivelul anului precedent, totalul autovehiculelor comercializate de Mercedes-Benz Vans în 2017 ridicându-se la 401.000 unități. Toate modelele au contribuit la rezultatul-record al Mercedes-Benz Vans, fiecare dintre modele înregistrând cele mai bune rezultate de vânzări de la debutul lor pe piață.

Legendarul model Mercedes-Benz Sprinter a înregistrat, de asemenea, cele mai bune vânzări din toate timpurile, în anul care prefațează apariția noului model Sprinter. Cel mai puternic vector de creștere – pe lângă succesul operațiunilor de flote – a constat în cererea puternică la nivelul modelelelor Mercedes-Benz Vito și Clasa V. În 2017, ambele modele au fost disponibile în premieră pe piața din China. Noul Mercedes-Benz Clasa X, primul pick-up Mercedes-Benz, a fost lansat pe piață în luna noiembrie 2017. Raportul final la nivel global în cadrul diviziei Vans a Mercedes-Benz va fi prezentat în cadrul conferinței de presă anuale a grupului Daimler, programată să aibă loc pe 1 februarie 2018.

 

 

Volker Mornhinweg, Head of Mercedes-Benz Vans:

“Strategia de dezvoltare la nivel global a Mercedes-Benz Vans a fost foarte eficientă și în 2017. Am stabilit recorduri de vânzări pentru al patrulea an consecutiv, ceea ce reprezintă o performanță de excepție pentru echipa noastră globală. De asemenea, avem așteptări mari de la 2018: prin noul Sprinter, vom marca cea mai importantă lansare la nivelul segmentului internațional de autovehicule comerciale ușoare din perspectiva noastră. Prin noul model Sprinter, vom face primii pași în ceea ce privește adaptarea acestui segment de piață la era digitală. Astfel, noul Sprinter va etala exact acele soluții care le permit clienților noștri să fie mai eficienți în derularea afacerilor lor într-o lume conectată – atât la nivel de sisteme hardware încorporate în autovehicul, cât și prin noile servicii de conectivitate.”

 

“Suntem foarte mulțumiți de debutul noului Clasa X în Europa. Răspunsul consumatorilor este extrem de pozitiv. Vom continua să lansăm Clasa X pe piețe noi în decursul acestui an, ceea ce va contribui la vânzările noastre la nivel de divizie,” a subliniat Mornhinweg.

 

Creștere în toate regiunile și numeroase recorduri stabilite

Vânzările Mercedes-Benz Vans au crescut în 2017 la nivelul tuturor regiunilor, stabilind multiple recorduri. Astfel, în regiunea EU30, vânzările s-au majorat cu circa 9% față de 2016, ajungând la aproximativ 273.300 autovehicule (2016: 249.900 unități), cu o creștere de aproximativ 10% în Germania, unde au fost comercializate aproximativ 105.800 unități (2016: 96.100) – ambele valori stabilind noi recorduri pentru divizia Mercedes-Benz Vans.

Creșteri au fost înregistrate de asemenea în regiunea NAFTA, unde au fost comercializate circa 44.800 unități în 2017, cu 3% mai mult decât în 2016 (43.400 unități), iar un nou record a fost stabilit în Statele Unite ale Americii, unde divizia de autovehicule comerciale a Mercedes-Benz a înregistrat 34.200 unități vândute în 2017, cu 1% față de rezultatul din 2016 (33.700 unități). Creșterea vânzărilor a fost evidentă, de asemenea, în America de Sud, unde numărul total de autovehicule comerciale ușoare Mercedes-Benz a crescut cu 31% față de 2016, până la 16.400 unități (față de 12.500 unități în 2016). Impulsionate de lansarea comercială a modelelor Vito și Clasa V, vânzările Mercedes-Benz Vans au înregistrat aici o creștere de circa 75%, până la 23.800 unități (2016: 13.600).

 

Nou record pentru Sprinter în anul care prefațează lansarea noului model

Mercedes-Benz Sprinter și-a confirmat reputația de a fi unul dintre cele mai de succes autovehicule comerciale ale tuturor timpurilor, cât și de best-seller la nivelul diviziei Mercedes-Benz Vans, în 2017. La nivel global, Mercedes-Benz Vans a comercializat 200.000 modele Sprinter, marcând cel mai bun rezultat anual din istoria modelului (în creștere cu 4% față de cele 193.400 modele comercializate în 2016) – în contextul ultimului an pe piață al actualului model. Mercedes-Benz Sprinter a inventat segmentul autovehiculelor comerciale ușoare de mari dimensiuni în 1995 și l-a redefinit constant, începând cu debutul său pe piață. Modelul Sprinter a circulat pe drumurile din peste 130 țări din toată lumea, înregistrând un total de 3,4 milioane unități vândute de la prima sa apariție pe piață. Actuala generație a Sprinter se află pe piață începând cu anul 2006.

Succesorul actualei generații a modelului Sprinter va avea premiera mondială în luna februarie. Noul Sprinter este primul autovehicul al diviziei Mercedes-Benz Vans care va integra principiile fundamentale ale inițiativei adVANce. Inițiativa producătorului de autovehicule comerciale ușoare are obiectivul de a furniza soluții holistice de transport și mobilitate. Echipat cu cele mai noi tehnologii de conectivitate, noul Sprinter devine parte a internet of things, deschizând astfel posibilitatea de implementare a unor soluții complet noi și personalizabile la nivelul autovehiculului. Spre exemplu, soluții unice pentru zona de încărcare vor fi în viitor disponibile pentru activități specifice. În plus, începând cu 2019, noul Sprinter va putea fi echipat cu motorizări electrice.

 

Modelele de dimensiuni medii – Vito și Clasa V – cei mai puternici vectori de creștere

În segmentul mediu al autovehiculelor comerciale ușoare, vânzările realizate în 2017, de circa 171.100 unități, au crescut considerabil (22%) față de anul precedent (2016: 140.000 unități). Astfel, pe lângă Sprinter, segmentul mediu a captat o importanță majoră la nivelul operațiunilor Mercedes-Benz Vans. Vânzările Vito au crecut semnificativ anul trecut, cu circa 21%, ajungând la un total de aproximativ 111.800 unități în 2017 (față de 92.100 unități, în 2016), stabilind astfel un nou record anual. Anul trecut, Mercedes-Benz Clasa V a continuat să fie o opțiune foarte populară în rândul clienților, depășind recordul stabilit în 2016 (48.700 unități vândute) cu 22%, înregistrând circa 59.300 unități vândute în 2017. Ambele autovehicule au avut, în 2017, primii ani compleți de vânzări pe piața din China, factor ce a contribuit la creșterea puternică a diviziei Vans. Cele două autovehicule sunt “realizate în China, pentru China”, la fabrica Daimler și Fuzian Benz Automotive Co. Ltd (FBAC) din Fuzhou.

Familia de modele Marco Polo și-a majorat, de asemenea, contribuția la strategia de dezvoltare “Mercedes-Benz Vans Goes Global” în anul 2017. Modelul Marco Polo a devenit disponibil cu volan pe partea dreaptă în Marea Britanie în luna mai 2017, iar varianta Marco Polo ACTIVITY a fost lansată în Australia în iunie 2017, marcând prima apariție a unui model Marco Polo în afara granițelor continentului european. În 2018, Mercedes-Benz vizează creșterea disponibilității la nivel internațional pe piața autovehiculelor comerciale ușoare dedicate activităților turistice, un exemplu fiind piețele care necesită variante cu volan pe partea dreaptă a vehiculului, cum este cazul Japoniei, prin modelul Marco Polo HORIZON.

 

Electrificarea întregii flote de autovehicule comerciale ușoare Daimler

În noiembrie 2017, Mercedes-Benz Vans a anunțat că va oferi toate modelele sale de autovehicule comerciale ușoare cu variante de motorizare electrică. Primul model va fi eVito, acesta fiind disponibil la precomandă începând cu finalul lunii noiembrie 2017, cu primele livrări urmând a fi realizate în cea de-a doua jumătate a anului 2018. Capacitatea totală de 41 kWh a bateriilor eVito îi va permite autovehiculului să atingă o autonomie de aproximativ 150 kilometri. Chiar și în condiții de utilizare nefavorabile, cum este cazul temperaturilor ambientale scăzute sau în condiții de încărcare maximă, autonomia maximă va depăși valoarea de 100 de kilometri. Astfel, autovehiculul comercial ușor electric de dimensiuni medii reprezintă soluția ideală pentru activitățile de transporturi urbane, cât și pentru comercianți și proprietari de afaceri. Versiunile electrice ale modelelor Sprinter și Citan își vor face apariția pe piață în 2019.

Vânzările din 2017 ale versiunii Mercedes-Benz Citan cu motorizări convenționale au crescut cu circa 5% la nivel global, majorându-se de la 24.900 unități în 2016, la 26.100 unități pe parcursul anului trecut.

 

Start de succes pentru Mercedes-Benz Clasa X

Noul pick-up Mercedes-Benz a fost lansat pe piețele din Europa în noiembrie 2017. Până la finele anului trecut, au fost livrate aproximativ 3.300 unități Clasa X exclusiv în Europa. Mercedes-Benz Vans va lansa pick-up-ul pe piețele din Africa de Sud și Australia în prima parte a anului 2018, urmând să se extindă către Argentina și Brazilia în 2019. Potrivit estimărilor, piața va crește de la cele 2,2 milioane unități comercializate anual (2016) la aproximativ 3,2 milioane unități, până în anul 2026 (creștere de 43% între 2016 și 2026).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related