Studiu iSense Solutions: Cum se pregătesc românii de Paște

Studiu iSense Solutions: Cum se pregătesc românii de Paște

Peste 70% dintre românii din mediul urban plănuiesc să-și petreacă Paștele acasă, cu familia sau prietenii, în timp ce doar 12% intenționează să plece în vacanță în acest weekend, în țară sau în străinătate, arată un studiu realizat de compania iSense Solutions.

Pentru majoritatea românilor Paștele reprezintă un prilej de a petrece timp împreună cu familia (76%) și de a se bucura de tradiții (69%), în timp ce 20% văd această sărbătoare ca pe o ocazie de a se distra cu prietenii. În ceea ce privește vacanțele de Paște, 8% dintre românii din mediul urban au în plan să călătorească undeva în România, în timp ce 4% s-au pregătit pentru o vacanță în străinătate.

 „Studiul nostru confirmă că Paștele este în continuare abordat într-o manieră tradițională de cei mai mulți români – cumpărături masive, vopsirea ouălor, reunirea întregii familii la masa de duminică, preparate tradiționale etc. Acest lucru se datorează, pe de o parte, specificului spiritual al acestui eveniment, 55% dintre românii din mediul urban considerându-l cea mai importantă sărbătoare religioasă din an. În același timp, 64% dintre români îl văd ca pe o sărbătoare veselă, iar weekendul prelungit cu încă o zi anul acesta oferă si un context favorabil pentru relaxare”,  spune Traian Năstase  (Managing Partner, iSense Solutions).

 

Potrivit studiului, jumătate dintre români consideră că această sărbătoare îi împinge să cheltuiască prea mulți bani, iar 33% sunt de părere că petrec prea mult timp în magazine pentru cumpărături în această perioadă. Cu toate acestea, 22% își planifică cheltuielile astfel încât să economisească din timp bani pentru această sărbătoare, 7% rezervă din timp o călătorie în țară sau în străinătate pentru vacanța de Paște, iar 76% cumpără alimentele și băuturile necesare cu cel puțin 2-3 zile înainte de sărbătoare.

Pregătirea mesei de Paște reprezintă responsabilitatea întregii familii pentru 35% dintre români, doar a cuplului pentru 44% dintre români, în timp ce doar 3% vor merge la restaurant și 1% vor apela la servicii de catering. De asemenea, pentru 13%, altcineva din familie (părinți, rude) va pregăti masa specifică acestei sărbători.

În ceea ce privește preparatele preferate, 64% dintre români pregătesc mâncare tradițională românească (friptură de miel, ouă roșii, drob etc.), 33% vor combina preparatele tradiționale cu cele moderne (gourmet, vegan etc.), în timp ce doar 3% vor pune pe masă doar produse moderne (gourmet, vegan etc.)

Paștele reprezintă și un moment de reflecție privind risipa de alimente și alte probleme ale societății. Astfel, 45% dintre românii din mediul urban consideră că se gătește prea multă mâncare care nu se consumă și se aruncă, iar 46% se gândesc în preajma Paștelui mai mult la persoanele care au nevoie de ajutor financiar sau spiritual.

Ce înseamnă un Paște ideal pentru români? Pentru 71% înseamnă să petreacă timp de calitate împreună cu familia, cu prietenii sau cu persoana iubită, 54% - să vopsească ouă cu familia, 53% - să se odihnească, 25% - să meargă la cumpărături, 21% - să facă acte de caritate și 19% - să meargă la evenimente cu specific de Paște (târguri, concerte etc.).

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 500 de respondenți din mediul urban, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani din mediul urban din România. Grad de eroare =/-4.38% la un nivel de încredere de 95%.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related