Studiu Mastercard: Fanii, al 12-lea jucător

Studiu Mastercard: Fanii, al 12-lea jucător
  • Contribuția suporterilor la performanța unei echipe este echivalentă cu cea a unui jucător în plus pe teren, potrivit unui studiu realizat de psihologi sportivi la cererea Mastercard, sponsor UEFA Champions League
  • Suporterii sunt încurajați să arate pe social media cum o minge poate #ÎncepeCevaDeNeprețuit și să posteze momentele în care se bucură de golul echipei favorite

 

Liverpool FC și Real Madrid FC ar putea avea o armă secretă la finala UEFA Champions League din acest weekend: fanii lor.

Ca sponsor oficial UEFA Champions League, Mastercard a comandat un studiu despre impactul pe care sărbătorirea golurilor îl are asupra performanței echipelor din teren. Studiul a dezvăluit că scandările suporterilor atunci când urmăresc un meci de fotbal pot avea o contribuție la creșterea performanței unei echipe echivalentă cu un jucător în plus și că atitudinea pe teren a jucătorilor poate avea, la rândul său, un impact pozitiv.

Astfel, rolul celui de-al doisprezecelea jucător este important. Psihicul jucătorilor este influențat pozitiv, iar performanța lor crește cu până la 8% atunci când văd și aud susținere frecventă din partea mulțimii, prin strigăte de încurajare, bannere și fulare. Aceste manifestări echivalează cu performanța unui jucător în plus pe teren, dacă luăm în considerare impactul pe care îl au asupra tuturor celor 11 jucători din echipă.

Studiul este primul de acest fel realizat la nivel european și relevă, în plus, faptul că secretul victoriei unei echipe poate consta și în modul în care jucătorii își sărbătoresc golurile. Concret:

  • 82% dintre jucătorii care și-au aruncat ambele brațe în aer au fost din echipa câștigătoare;
  • 79% dintre jucătorii care și-au strâns ambii pumni au fost din echipa câștigătoare;
  • 77% dintre jucătorii care și-au scos pieptul în față au fost din echipa câștigătoare.

În plus, conform studiului, echipele care sărbătoresc îmbrățișându-se, bătând palmele sau prin alte interacțiuni fizice au 50% mai multe șanse să câștige. Pe de altă parte, 49% dintre jucătorii care nu sărbătoresc golurile fac parte din echipa înfrântă.

 

„De peste 20 de ani, Mastercard este alături de UEFA Champions League și fanii săi din întreaga Europă. În acest an, Mastercard și-a propus, în premieră, să îi aducă împreună pe suporterii din România pentru a sărbători spectacolul fotbalistic al celui mai așteptat meci al primăverii - finala. Așadar, pe 26 mai, în seara marii finale UEFA Champions League, organizăm două proiecții speciale: una în București, la Palatul Parlamentului, și cealaltă în Cluj-Napoca, în Iulius Parc, unde vor avea acces toți posesorii de carduri Mastercard care au participat și câștigat în campania „Un bilet poate începe ceva de Neprețuit”, a declarat Diana Tănase (Area Marketing Manager, Mastercard România).

 

Studiul îl menționează pe golgheterul Cristiano Ronaldo pentru modul specific în care își sărbătorește golurile, printr-o poziție de tip „power pose”, acesta fiind modul de celebrare cel mai probabil să ducă la succesul echipei. Analiștii sugerează ca jucătorii, atunci când sărbătoresc un gol, să își scoată pieptul în față, ocupând cât mai mult spațiu, să își țină capul ridicat și să își depărteze picioarele pe o distanță mai mare de lungimea dintre umeri.

Performanța echipei este influențată și de zâmbetele fanilor. Studiul arătă că, atunci când își văd suporterii zâmbind, sportivii joacă la capacitate maximă pe durata unui interval cu până la 12% mai lung față de cei care văd în public expresii negative. 

În așteptarea finalei, fanii sunt încurajați să își împărtășească modul în care sărbătoresc golurile echipei preferate pe social media, cu hashtagul #ÎncepeCevaDeNeprețuit. Bradley Busch, psiholog sportiv și autor al acestui studiu, dar și unul dintre experții de top din domeniul psihologiei sportive aplicate, le oferă suporterilor patru sfaturi pentru a fi fani de neprețuit:

  1. Fiți gălăgioși – susținerea vocală poate ambiționa echipa preferată să își dea silința cu 7% mai mult și îi ajută pe jucători să treacă peste oboseală;
  2. Cântați frecvent – cu cât mai mult, cu atât mai bine, fiindcă îi ajută pe jucători și creează o atmosferă pe care ei o apreciază;
  3. Arătați-vă susținerea – bannerele, steagurile și afișele sunt semne vizuale de susținere foarte bune, care îi ambiționează pe jucători să își dea silința cu 8% mai mult;
  4. Zâmbiți – speranța, mândria și fericirea sunt factori motivaționali care se pot exprima prin zâmbete. Acestea pot ambiționa jucătorii să joace la intensitate maximă cu până la 12% mai mult timp;

 

@MastercardEU - #ÎncepeCevaDeNeprețuit

 

Bradley este psiholog înregistrat la Health Care Professional Council, cu Certificat European de Psihoterapeut. Este unul dintre experții de top din domeniul psihologiei sportive aplicate, având experiență atât în zona sportului de performanță, cât și în cea academică. Până acum, a lucrat cu fotbaliști din Anglia, Scoția, Țara Galilor și Japonia, dar și cu jucători juniori și seniori de la Manchester United, Tottenham, West Ham și Watford. În prezent, scrie pe două bloguri pentru publicația The Guardian, intitulate  ‘The Science of Learning’ (Știința învățatului) și ‘Lessons from Research’ (Lecții din cercetare). Este autorul bestseller-ului ‘Release Your Inner Drive’. 

 

InnerDrive este o companie de consultanță în performanță psihologică, care aplică cercetări psihologice și neuroștiințifice pentru a ajuta atleți, studenți și companii să își îmbunătățească performanța. Anul trecut, InnerDrive a lucrat cu peste 100 de organizații diferite și peste 50.000 de delegați. În ceea ce privește zona sportului, InnerDrive a lucrat inclusiv cu membri ai Asociației Olimpice Britanice (Team GB) și ai echipelor de fotbal din Premier League. Clienții corporativi includ companiile din FTSE 100 (companiile cu cea mai mare capitalizare de piață de pe bursa de valori din Londra), cât și Microsoft, Pfizer, Mitsubishi și Rothschilds. Proiectele prezente includ parteneriatul cu Biroul Cabinetului Primului Ministru pentru întărirea rezistenței psihologice, cât și pregătirea membrilor echipei naționale de fotbal a Angliei pentru Cupa Mondială.

 

Metodologia care a stat la baza raportului:

  • InnerDrive a făcut o evaluare extinsă a studiilor existente despre psihologia celebrărilor
  • Criteriile de eligibilitate au inclus:
  • Pentru secțiunea despre modurile de sărbătorire ale jucătorilor, au fost extrase informații referitoare la psihologia celebrării, comunicarea cu coechipieri, comportamentul non-verbal și limbajul corpului;
  • Pentru secțiunea despre modurile de sărbătorire ale suporterilor, au fost extrase informații referitoare la psihologia mulțimilor de susținători, încurajare pozitivă, psihologie evoluționară și comportament de grup;
  • Cercetările au fost publicate în jurnale academice reputabile la nivel internațional;
  • Toate cercetările au fost realizate de academicieni renumiți, inclusiv profesori, doctori și cercetători seniori din domeniul psihologiei, științei sportului și psihologiei sportului. Acest criteriu a dus la selectarea unor studii provenite de la instituții de top, precum Harvard și Yale;
  • Mai multă greutate au avut studiile centrate pe fotbal și atleți de top;
  • Au fost considerate și incluse studii din Europa și din întreaga lume;
  • Nu au fost exclus jurnale academice centrate pe naționalitate, rasă sau gen.
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related