Ana Iorga, fondator Buyer Brain: ”Instrumentele din neuromarketing permit creșterea ROI și a vânzărilor”

Ana Iorga, fondator Buyer Brain: ”Instrumentele din neuromarketing permit creșterea ROI și a vânzărilor”

Scopul fiecărei companii este să se diferențieze de competitorii direcți prin canale și interacțiuni menite nu doar să implice consumatorii, ci și să îi rețină și să construiască o relație de lungă durată cu aceștia. Strategiile de neuromarketing pot aduce beneficii majore pentru companiile care decid să își îmbunătățească modul în care consumatorul percepe experiența în raport cu brandul. Ana Iorga, fondatorul Buyer Brain și singurul specialist în neuromarketing din Romania care deține un titlu de doctor în acest domeniu a explicat care sunt principalele beneficii pe care studiile din neuromarketing le aduc pentru companii. Marketerii români care doresc să aprofundeze strategiile de neuromarketing o pot întâlni pe Ana Iorga pe 22 – 23 noiembrie la București în cadrul primului masterclass de Neuromarketing din România.

În foarte multe domenii, produsul pe care companiile îl vând este commodity – adică nediferențiat sau greu de diferențiat prin prisma produsului. De exemplu în domenii precum banking, telefonie, insurance, serviciul în sine este același, variază modul în care este împachetat și the added value services pe care compania le oferă. De aceea, experiența consumatorului (CX) a devenit noul teren de luptă pentru companii, în încercarea de a se diferenția și de a câștiga cota de piață mai mare.

”Se tot vorbește despre signature experience – acea experiență pe care consumatorul o recunoaște imediat și o asociază cu brandul și care îl fidelizează. Cam ceea ce face Starbucks, când intri într-un Starbucks știi că vrei aceeași experiență indiferent de continentul pe care ești. După ce te obișnuiești cu acea experiență ți-o dorești la fiecare interacțiune.  Starbucks reușește să facă acest lucru pentru că industria în care este îi permite, cafeaua este despre self indulgence și recompensare imediată. Dar, dacă încercăm să aplicăm aceeași rețetă cu o companie care vinde asigurări, vom vedea că nu funcționează. Aici este provocarea – cum construiești o experiență a consumatorului care să funcționeze ca diferențiator pentru companii care sunt în industrii mai puțin atractive”, spune Ana Iorga.

 

Atât companiile mari, cât și cele mici pot beneficia de pe urma studiilor de neuromarketing în funcție de zonele de aplicație. Ana Iorga consideră că:

”Dacă măsurăm impactul mesajelor de comunicare sau al activităților în magazine, de obicei sunt companii care alocă sume mari pentru media sau producție, astfel încât sunt foarte interesate să îmbunătățească impactul mesajelor înainte de a lansa campaniile”.

 

Studiile  de neuromarketig pot ajuta companiile mai ales dacă acestea activează în domenii în care au competitori puternici. Construirea unei experiențe a consumatorului frictionless îi poate propulsa în fața și îi ajută să câștige clienți mai rapid.

Implementarea tehnicilor de neuromarketing în strategia generală pot determina creșterea vânzărilor ca rezultat al îmbunătățirii campaniilor de fidelizare a clienților și a creșterii engagementului acestora. Oferirea unei experiențe fără neînțelegeri, probleme este o cerință esențială pentru a crește loialitatea clienților.

”Dacă ne referim la analiza mesajelor de comunicare, testarea acestora prin instrumente de neuromarketing permite îmbunătățirea acestora, astfel încât impactul să fie unul mai puternic și implicit rezultatele obținute să fie mai bune – creșterea ROI și a vânzărilor”, spune trainerul.

 

În ceea ce privește bugetul necesar unei companii pentru implementarea unei strategii de neuromarketing, acesta depinde în funcție de dimensiunea și scopul proiectului, precum și de instrumentele utilizate.

”De exemplu, bugetul pentru un proiect în care sunt folosite instrumente online este incomparabil mai mic decât bugetul pentru un proiect în care folosești RMN”, a completat Ana Iorga.

 

Neuromarketingul sau consumer neuroscience este un domeniu care se dezvoltă exponențial, cu toate că în comparație cu marketingul sau cercetarea tradițională, ca volum este considerat încă un domeniu de nișă.

”Acum câțiva ani când vorbeam cu advertiseri, îmi spuneau să nu mai pierd vremea cu neuromarketingul pentru că va trece repede. Între timp și-au schimbat părerea și am început să colaborăm pe proiecte pentru clienții lor, deoarece și-au dat seama de valoarea pe care neuromarketingul o aduce”, mărturisește Ana Iorga.

 

Masterclass-ul de neuromarketing și customer experience se adresează profesioniștilor cu experiență în domeniu care doresc să își îmbunătățească eficiența campaniilor de marketing și comunicare. Cursul este, realizat cu o structură interactivă menită să ofere informații personalizate participanților.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Companii

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related