Ana Iorga, Buyer Brain:”Cercetarea de neuromarketing permite sondarea reacțiilor emoționale și subconștiente ale consumatorilor”

Ana Iorga, Buyer Brain:”Cercetarea de neuromarketing permite sondarea reacțiilor emoționale și subconștiente ale consumatorilor”

Branduri precum Coca Cola, IKEA, Frito-Lay, Campbell, Wallmart și PayPal utilizează deja în strategia lor cercetările din neuromarketing pentru a ține pasul cu consumatorii. Profesioniștii în comunicare și marketing vor avea ocazia să învețe cum să aplice principiile din neuroștiinte în domeniul lor de activitate. Ana Iorga, fondatorul Buyer Brain, va susține în perioada 22 – 23 noiembrie primul masterclass de Neuromarketing din România împreună cu Anil V. Pillai, coach certificat în Neuroscience Performance. Programul intensiv este dedicat marketerilor români care doresc să înțeleagă nevoile și emoțiile consumatorilor și să creeze o strategie eficientă de customer experience.

Trainingul va fi susținut în limba engleză și integrează atât cercetarea în neuromarketing, cât și exerciții practice aplicate industriei în care activează fiecare participant.

Ana Iorga, singurul specialist în neuromarketing din România care deține un titlu de doctor în acest domeniu, a fost lector în cadrul Hamburg Media School’s Neuromarketing Manager Program și co-editor al cărții “Ethics in Neuromarketing” publicată anul trecut. Specialistul consideră că  provocarea pentru cei care vor să aprofundeze neuro știința este să înțeleagă cum funcționează creierul uman. În opinia sa, o pregătire în domeniul medical sau în psihologie este esențială pentru cei care doresc să profeseze în domeniul neuromarketingului pentru că pune bazele conceptelor cu care lucrează. 

”Pe de altă parte cei care lucrează pentru un anumit client în departamentele de marketing, customer experience, loyalty și care aplică insight-urile obținute cu ajutorul tehnicilor de neuromarketing nu au nevoie să aibă o înțelegere atât de aprofundată a proceselor cerebrale. Pentru aceștia este mult mai important să știe ce să facă mai departe cu aceste informații și cum să le aplice pentru a obține rezultatele pe care le doresc”, a completat Ana Iorga.

 

Participanții la curs vor avea oportunitatea de a înțelege ce înseamnă cercetarea propriu-zisă în neuromarketing, tehnologiile, instrumentele și modalitatea de utilizare. Trainingul pune accentul pe aplicarea informațiilor obținute cu ajutorul acestor instrumente în rezolvarea problemelor reale de business cu care participanții se confruntă în viața de zi cu zi.

”Scopul acestui program este ca participanții să se întoarcă la birou a doua zi și să înceapă să aplice din ceea ce au învățat. Acesta este valoarea adăugată pe care programul o aduce, pe lângă framework-ul teoretic. De aceea, după finalizarea programului le oferim cursanților posibilitatea de a beneficia de expertiza noastră în a-i ghida în ceea ce privește implementarea proiectelor”, a declarat Ana Iorga.

 

În ceea ce privește abordarea prezentării sale din cadrul masterclass-ului de Neuromarketing  aceasta se bazează pe cercetare și constă în aplicarea insight-urilor obținute din cercetare în rezolvarea unor probleme de business specifice pentru fiecare participant și pentru ca fiecare să identifice resorturile emoționale ale consumatorilor.

”Cercetarea de neuromarketing permite sondarea reacțiilor emoționale și subconștiente ale consumatorilor prin faptul că înregistrează reacțiile primare pe care aceștia le dezvoltă. Acest nivel de profunzime și acuratețe în ceea ce privește identificarea reacțiilor dezvoltate de consumatori atunci când sunt expuși anumitor stimuli nu este posibilă folosind tehnici tradiționale de cercetare. Aceasta deoarece metodele tradiționale se bazează pe ceea ce sunt oamenii, ceea ce înseamnă că rezultatele sunt alterate de biasuri, declarative, cognitive.”, a explicat specialistul.

 

Având o experiență internațională și locală în implementarea strategiilor de neuromarketing, specialistul consideră că piața din România diferă de celelalte piețe europene și asiatice.

”De exemplu, oamenii de decizie români sunt mult mai puțin dispuși să își asume riscuri decât colegii lor din Uniunea Europeană. Acolo, dacă vorbești cu o companie și află că sunt primii din domeniul lor care aplică aceste instrumente pentru a-și îmbunătății strategia de customer experience sau loializare, cei din companie sunt foarte entuziasmați pentru că acțiunea lor îi va propulsa înaintea concurenței. În România, când află că sunt pionieri, decid să mai aștepte până sparge altcineva gheața”, a explicat trainerul.

Cursul se desfășoară pe durata a 2 zile în care participanții vor dobândi o mai bună înțelegere  a comportamentului consumatorilor, a trigger-ilor care îi determină să ia decizia de cumpărare și a experiențelor dorite de către aceștia. Evenimentul este organizat de agenția de training, Cursuri Creative. Ana Iorga a mărturisit că a ales colaboreze cu agenția de training, deoarece:

”Am identificat a good fit între abordarea noastră și cea a lor și pentru că portofoliul Cursuri Creative conține cursuri care aduc valoare adăugată participanților”.

 

Prima zi de training este rezervată prezentării Anei Iorga, iar cea de-a doua zi lui Anil V. Pillai.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Subiecte

Sectiune



Related