Anil V. Pillai, expert in neuromarketing: “Cheia unui public loial este conectarea emotionala a consumatorului cu brandul”

Anil V. Pillai, expert in neuromarketing: “Cheia unui public loial este conectarea emotionala a consumatorului cu brandul”

Neuromarketing-ul este o unealta de a intelege procesele prin care un anumit tip de public ia o decizie si ajuta la crearea contextului si relevantei comunicarii, este de parere expertul in neuromarketing si consumer experience Anil V. Pillai. Expertul va sustine impreuna cu fondatoarea Buyer Brain, Ana Iorga, un masterclass dedicat experientei consumatorului. Programul de training se adreseaza marketerilor si comunicatorilor cu experienta si va avea loc in perioda 21-22 noiembrie, la Bucuresti.

In opinia specialistului, principala diferenta intre neuromarketing si advertising sau comunicare este legata de complexitatea aplicarii sale. Neuromarketingul este perceput ca urmatoarea etapa a dezvoltarii strategiilor de comunicare, actionand mai profund asupra mecanismelor decizionale. Acest instrument va oferi posibilitatea marketerilor de a avea rezultatele mai bune in ceea ce priveste rata de return on investment.

Neuromarketing-ul acopera toate aspectele mix-ului de marketing, din momentul lansarii produsului pana la procesul de segmentare, pozitionare si targetare. Spre deosebire de PR sau advertising, care sunt procese orientate exclusiv catre comunicarea produsului, neuromarketingul contribuie la intelegerea in profunzime a proceselor de consum ale publicului si ofera solutii pentru pozitionarea acestuia inainte de a realiza o strategie de comunicare, spune acesta.

 

Majoritatea campaniilor de advertising se bazeaza pe cercetari explicite cum ar fi focus grupurile, dar nu putine sunt cazurile in care produsul nu are succesul anticipat de cercetarea formala. Contextul subiectiv si mecanismele emotionale sunt doar doua dintre motivele care pot duce la esecul campaniilor de advertising iar acest lucru duce, in unele cazuri, la o lipsa de eficienta a bugetelor de advertising. Oportunitatile create de folosirea neuromarketing-ului in procesul de pozitionare si comunicare a produsului se traduc inainte de toate in eficientizarea bugetelor.

Anil Pillai este expert in neuromarketing si un consultant international recunoscut pentru succesul strategiilor sale de consumer experience. In opinia sa, cheia unui public loial este conectarea emotionala a consumatorului cu brandul.

Aceasta conectare emotionala trebuie sa vina de cate ori consumatorul are o nevoie legata de acel produs iar noi ne asiguram ca brandul nostru se afla printre optiunile sale principale. Un consumator fidel va fi mai inclinat spre a trece cu vederea micile greseli ale brandului. Rolul nostru este de a asigura consumatorul ca brandul livreaza ceea ce a promis, in conditiile in care a promis”, explica expertul in neuromarketing.

 

Unul dintre exemplele expertului este dat de intrarea pe piata din Asia a companiei Mercedes Benz.

Cand Mercedes a intrat pe piata din India au avut o campanie prin care s-au conectat emotional foarte puternic cu publicul lor dar serviciile de service erau inca foarte greu de accesat. Compania a investit foarte mult in dezvoltarea retelei de service chiar daca in acel moment vanzarile nu justificau acest efort. Dorinta lor de a livra serviciile promise, indiferent de risc, a generat, pe termen lung, un public fidel, pentru serviciile de service. Astazi, Mercedes Benz este cea mai vanduta marca de masini de lux din India, iar acest statut se datoreaza conectarii permanente cu publicul sau”, a mai spus consultantul.

 

Potrivit lui Anil, companiile trebuie sa isi dedice timpul si efortul crearii unei strategii de neuromarketing, iar timpul de implementare a acesteia este masurat printr-un indicator numit Organization Execution Stamina (OES). Concepul se refera la perseverenta cu care o companie urmareste executia proiectului. Elementele care genereaza scorul OES sunt multiple, incepand cu atentia acordata proiectului de catre management la conditiile generale de marketing.

Masterclass-ul de neuromarketing si customer experience este organizat de agentia de training Cursuri Creative si se adreseaza profesionstilor cu experienta in domeniu care doresc sa isi imbunatateasca eficienta campaniilor de marketing si comunicare. Cursul este realizat cu o structura interactiva, menita sa ofere informatii personalizate participantilor. Inscrierile se pot face pe pagina de curs sau la adresa de email [email protected] si la telefon 0743183353.

Pana pe 1 octombrie participantii beneficiaza de o reducere de 20% din costul de participare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related