Generația Z- mult mai deschisă să folosească prezervativele decât Young Millennials

Generația Z- mult mai deschisă să folosească prezervativele decât Young Millennials

Un studiu realizat de Durex România în cadrul UNTOLD arată atitudinile față de metodele de contracepție în rândul participanților la festival.

 “Studiul face parte dintr-o campanie amplă Durex România ce are ca principal scop educarea românilor care merg la festivaluri - să se distreze responsabil și să-și amintească serile de festival pentru motivele potrivite- distracția cu prietenii, muzica și nopțile în care au dansat până în zori”, declară Laura Țogui (Category Marketing Manager Personal Care Reckitt Benckiser).

 

Generația Z versus Young Millennials- Generația Z (ani de naștere: 1995-2012) este mult mai deschisă să folosească prezervativele decât Young Millennials (ani de naștere 1989–1997)

  • 8 din 10 Gen Z au luat prezervative cu ei la UNTOLD si mai puțin de 4 din 10 Millennials declară același lucru.
  • 8 din 10 tineri din Generația Z declară că folosesc prezervativul în prezent, în timp ce doar 6 din 10 tineri de peste 25 de ani spun că îl folosesc.
  • Principala motivație pentru care tinerii nu folosesc prezervativul este legată de pierderea romantismului (pentru genZ) și diminuarea intimității de cuplu (în cazul Young Millennials).  
  • Primul motiv pentru care tinerii folosesc prezervativul este evitarea sarcinilor nedorite (75% dintre Gen Z și 85% dintre Millennials), în timp ce evitarea bolilor cu transmitere sexuală este plasată pe locul 1 de doar 13% dintre tinerii Z și 11% dintre Young Millennials.
  • Jumătate dintre tinerii din Gen Z consideră că festivalurile sunt o bună ocazie pentru a face sex, în timp ce doar 4 din 10 tineri Millennials consideră asta.

 

Prezervative  și festivaluri

  • La Untold, peste jumătate dintre respondenți declară că au un prezervativ în bagaj. Mai mulți bărbați (65%) decât femei (47%) au cu ei un prezervativ, cele din urmă declarând în mai mare măsură (44%) că nu au și nu intenționează să cumpere.

 

Surse de informare

  • Internetul (62%) și sfaturile prietenilor mai experimentați (49%) au fost sursele principale de informare folosite înaintea începerii vieții sexuale, fără diferențe între grupurile sociodemografice.
  • În prezent, cele mai de încredere surse când vine vorba despre sfaturile cu referire la prezervative sunt doctorii (53%) și părinții (50%).

“Încă o dată, cifrele vin să contrazică percepția publică despre Generația Z. De multe ori neînțeleși, tinerii din generația <<cu telefonul în mână>> sunt blamați și acuzați de superficialitate. Vedem o incidență de utilizare a prezervativului mai ridicată decât în rândul altor segmente de vârstă, iar asta se traduce, în ciuda opiniei publice, în responsabilitate și un grad de informare mai ridicat”, ne spune Silvia Luican (sociolog iZidata)

 

Metotologie studiu

Studiul a fost realizat în colaborare cu iZidata, pe un eșantion de 230 de respondenți aflați la UNTOLD, în timpul evenimentului. Perioada de colectare a datelor a fost 1- 4 august 2019. Modalitatea de cercetare a fost SAQ (self-administered mobile questionnaire).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related