Donație de 26.700 lei de la Libris.ro, către Fondul de Urgență pentru Spitale prin Salvați Copiii

Donație de 26.700 lei de la Libris.ro, către Fondul de Urgență pentru Spitale prin Salvați Copiii
Laura Teposu, Co-fondator Libris.ro

Tinerii, atrași de lectură în starea de urgență
„Dragostea în vremea holerei”, creștere de 700 ori

Libris.ro, cea mai mare librărie online din România, donează 10% din vânzările din data de 23 aprilie, Ziua Internațională a Cărților și Drepturilor de Autor, către Fondul de Urgență pentru Spitale. Fondurile în valoare de 26.700 lei sunt donate de Libris.ro către Salvați Copiii România, urmând să fie direcționate către achiziția de echipamente de protecție pentru dotarea Spitalului de Urgență Petroșani, Hunedoara.

 

"Am decis să sărbătorim Ziua Cărții printr-o donație, astfel încât lectura să salveze vieți, iar fiecare cititor să fie un erou în lupta cu virusul care ne-a perturbat viața așa cum o știam. Ne bucurăm că un număr mare de clienți au răspuns demersului nostru și putem astfel să donăm 26.700 lei către spitalul uneia dintre cele mai afectate zone ale țării, Hunedoara", Laura Țeposu, Director Dezvoltare și co-fondator Libris.ro.

 

”În această perioadă atât de complicată pentru toată lumea, e important să ai parteneri puternici, pe care te poți baza. Libris.ro e alături de Salvati Copiii deja de 6 ani, iar acum ne dovedește, prin implicarea sa, că este alături de noi, alături și de medicii din linia întâi pe care vrem să îi protejăm. Le mulțumim lor și cititorilor, pentru ceea ce fac” , Gabriela Alexandrescu, Președinte Salvați Copiii România.

 

Prin donația Libris.ro către Salvați Copiii, medicii Spitalului de Urgență Petroșani vor primi materiale de protecție precum măști, halate, salopete, mănuși, ochelari de protecție, dezinfectanți și dezinfectante biocide. Ca număr de cazuri, județul Hunedoara este pe locul 4 în țară, iar ca număr de decese, pe locul 2 (cu 48 de decese), dupa Suceava.

Județele din care s-au plasat cele mai multe comenzi au fost București, Timiș, Cluj, Iași, Brașov.

Creștere de 85% a vânzărilor pe segmentul 18-24 ani, în starea de urgență

Odată cu decretarea stării de urgență și recomandările de distanțare socială, românii, și în special tinerii, s-au orientat către achiziția online de carte. Astfel, Libris.ro a înregistrat o creștere de 30% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut, pe intervalul de referință 16 martie -16 aprilie.

 

"Aceasta periodă a adus în online mulți cititori noi, pe lângă cei care preferau să facă achizițiile în librăriile fizice. Cu siguranță o parte dintre ei vor rămane în online și după relaxarea restricțiilor. Sper că la finalul acestei perioade să avem în România un număr mai mare de oameni care citesc, astfel încât piața de carte să își revină rapid. În prezent creșterile din online nu acoperă scăderile din offline, librăriile fizice generând în mod normal peste 70% din vânzările anuale de carte.", Laura Țeposu, Director dezvoltare și co-fondator Libris.ro.

 

Creșterea cea mai accentuată a fost pe segmentul 18-24 ani, unde atât traficul, cât și rata de conversie au avut o dinamică pozitivă, ducând la o creștere de 85% a comenzilor plasate.

Orientarea tinerilor către achizițiile online de carte a dus la creșteri semnificative și în categoriile preferate în special de acest segment de vârsta. Astfel, vânzările de carte Young Adult au crescut cu 110%, în timp ce vânzările de SF&Fantasy au crescut cu 145%.

 

"Interesul publicului tânăr este o surpriză foarte plăcută și un semn că puterea cărților poate fi folosită la orice vârstă pentru combaterea izolării, extinderea orizontului, pentru călătorii în lumi și timpuri, pentru descoperiri prin intermediul lecturii. În astfel de vremuri, cărțile rămân un liant între oameni și o formă de conectare, în ciuda distanțării sociale", adaugă Laura Țeposu.

 

Vânzările de cărți pentru copii și cele de jocuri educative au crescut și acestea, pe fondul închiderii școlilor și grădinițelor, ambele înregistrând vânzări cu 72% mai mari față de aceeași perioadă a anului trecut. Titlurile preferate pentru copii au fost atât din categoria beletristică, dar și din categoria cărților cu activități: Pinguinul care voia sa afle mai multe - Jill Tomlinson, Jocuri pentru copii inteligenti. Carte de activitati +3 ani, Dumbrava minunata - Mihail Sadoveanu, Micul Print - Antoine de Saint-Exupery, Jocuri pentru copii inteligenti. Carte de activitati +5 ani. Puzzle-urile și bordgames-urile au dominat alegerile clienților Libris.ro în ceea ce privește jocurile.

 

Cele mai comandate cărți pe Libris.ro în perioada stării de urgență

Topul celor mai comandate cărți în perioada aceasta este condus de volumele de beletristică Iartă-ma că te-am iubit (Ela E.H), Pacienta tăcută (Alex Michaelides) și Dragostea în vremea holerei (Gabriel Garcia Marquez).

Romanul lui Garcia Marquez este, de altfel, cartea cu cea mai spactaculoasă creștere, cu 760 exemplare vândute în ultima lună, față de o medie de 1 exemplar/lună înainte de declanșarea pandemiei.

În top a intrat în această perioadă și Ciuma (Albert Camus), cu o creștere de 400%.

Top 10 cele mai vândute cărți pe Libris.ro, între 16 martie -16 aprilie

  1. Iartă-mă că te-am iubit - Ela E.H.
  2.  Pacienta tăcută - Alex Michaelides
  3. Dragostea în vremea holerei - Gabriel Garcia Marquez
  4. Arta manipulării - Kevin Dutton
  5. Tehnici de citire a chipului - Suada Agachi
  6. 27 de pași - Tibi Ușeriu
  7. Supranatural - Joe Dispenza
  8. Ciuma - Albert Camus
  9.  Copiii de pe Volga - Guzel Iahina
  10. Sărutul pictat - Elizabeth Hickey

 

Fondat în 2009, Libris.ro este o afacere 100% românească și cea mai mare librărie online din România. În 10 ani de la înființare, librăria online Libris.ro a expediat 2.3 milioane de comenzi către 1.2 milioane de români din întreaga lume. Peste 190.000 de titluri de carte stau la dispoziția cititorilor pe Libris.ro, alături de jocuri pentru copii, board games, muzica, filme și cadouri. 

Din decembrie 2014, Libris.ro s-a alăturat Organizației "Salvați Copiii" în proiectul de reducere a mortalității infantile în România. Astfel, prin intermediul cititorilor care au donat pe site-ul Libris.ro,  s-au strâns peste 420.000 euro, sume folosite integral pentru dotarea cu echipamente medicale a 11 maternități din România. Din martie 2020, fondurile donate de clienții Libris sunt utilizate pentru Fondul de Urgență pentru Spitale al Salvați Copiii, în cadrul caruia au fost direcționată deja suma de 16.300 euro. 

Din martie 2018, Libris.ro a demarat campania #RespectYourself - Oferă-ți timp pentru lectură, proiect prin care își propune să prezinte lectura din perspectiva unei activități care înseamnă respect față de sine, preocupare pentru autocunoaștere și dezvoltare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related