Cărțile pentru copii, vedetele ediției a II-a a LibFest: 1 din 4 cărți vândute a fost pentru copii. 300.000 de români au participat la evenimentele culturale găzduite pe Libris.ro în cadrul LibFest

Cărțile pentru copii, vedetele ediției a II-a a LibFest: 1 din 4 cărți vândute a fost pentru copii. 300.000 de români au participat la evenimentele culturale găzduite pe Libris.ro în cadrul LibFest

Peste 300.000 de români au trecut pragul virtual al LibFest – târg de carte și experiențe culturale, organizat de Libris.ro în perioada 24-27 noiembrie, participând în număr ridicat la lansările de carte și dialogurile culturale online și achiziționând cărți cu autograf. În total, ediția a doua a târgului virtual a atras cu 25% mai mulți vizitatori decât ediția precedentă, semn că evenimentele culturale sunt tot mai dorite și căutate de cititori. În cele 4 zile de târg fost vândute aproape 65.000 de volume, cu o medie de 5 cărți pe comandă. Din topul celor mai vânduți autori fac parte trei scriitori români: Dumitru Constantin Dulcan, Mihai Morar și Adina Moldoveanu, în timp ce Ioana Chicet-Macoveiciuc conduce în topul vânzărilor de cărți pentru copii.

O treime din numărul de vizitatori ai târgului de carte LibFest, ediția a II-a, au fost cititori cu vârsta cuprinsă între 35 și 44 de ani, urmați îndeaproape de categoria cititorilor tineri – 25-34 de ani (20%). Cei mai mulți au achiziționat în cele 4 zile de târg cărți pentru copii (25%), beletristică (21%) și cărți de dezvoltare personală (10%).

Cele mai multe comenzi au fost plasate din București, Cluj, Timiș, Brașov și Iași. Media comenzii a fost de 5 cărți, iar la nivelul întregului târg au fost vândute aproape 65.000 de cărți, cu 10% mai mult decât la prima ediție.

Cea mai aglomerată zi din punct de vedere al comenzilor a fost miercuri, 24 noiembrie, iar peste 90% dintre comenzi au fost livrate în 24 de ore, oferind astfel cititorilor o experiență cât mai apropiată de cea de târg. Peste 15% dintre comenzi au fost ridicate din lockere, o nouă metodă de livrare rapidă, oferită de Libris începând cu finalul lunii octombrie.

"Am pornit ideea acestui târg cu peste 150 de evenimente online, un maraton online de lansări, discuții și dezbateri pe marginea cărților momentului. Evenimentele offline de carte sunt în prezent înlocuite de cele virtuale, pentru că indiferent de mediul de desfășurare, este nevoie de interacțiune între cititori, autori și oamenii de cultură. Cititorii au fost activi și prezenți pe durata dialogurilor culturale, au comandat cărți cu autograf și au fost receptivi la recomandările specialiștilor Libris. Acest comportament se răsfrânge asupra tuturor categoriilor de vârstă și indiferent dacă cititorii sunt interesați de beletristică, dezvoltare personală, cărți de specialitate sau cărți pentru copii. Faptul că am putut oferi livrarea ultra-rapidă a cărților comandate, inclusiv prin opțiunea de livrare în peste 2200 lockere EasyBox la nivel național, ne-a apropiat și mai mult de atmosfera de târg de carte", a precizat Laura Țeposu, CEO Libris.

Nevoia de a interacționa cu autorii cărților preferate reiese și din numărul mare de urmăritori ai lansărilor și dialogurilor pe baza cărților prezente în cadrul evenimentului. Evenimentele din cadrul târgului au adunat sute de mii de vizualizări. Printre cele mai așteptate astfel de momente de interacțiune s-au numărat dialogurile cu Dumitru Constantin Dulcan, Ioana Chicet-Macoveiciuc sau Gabriel Liiceanu.

"Online-ul permite interacțiunea cu un număr mai mare de cititori și aduce avantajul extraordinar al persistenței, în sensul că evenimentele rămân înregistrate și pot fi urmărite și după momentul transmiterii lor. La un târg de carte tradițional, cititorul trebuie să aleagă la care eveniment cultural participă fizic, având deci limitări temporale și de spațiu. Însă în online le poate urmări pe toate, ceea ce reprezintă o șansă extraordinară de a fi aproape de autori și oameni de cultură din toată lumea", adaugă Laura Țeposu.

Iată cele mai vizualizate evenimente din ediția a II-a LibFest:

Top 10 cele mai urmărite lansări de carte și dialoguri LibFest

  1. Dumitru Constantin Dulcan
  2. Ioana Chicet-Macoveiciuc
  3. Gabriel Liiceanu
  4. Andreea Esca - dialog - 30 de ani Libris
  5. Radu Paraschivescu
  6. Gytha Lodge
  7. Ioan Aurel Pop
  8. Mark Honigsbaum
  9. Mircea Cărtărescu
  10. Suleika Jaouad în dialog cu Cătălin Striblea
  11. Petronela Rotar

Dorința cititorilor de interacțiune și amprenta pandemiei se poate observa și la nivelul titlurilor cele mai căutate. Astfel, printre cele mai vândute volume se numără Când corpul spune NU – Gabor Mate, Dieta minții – Adina Moldoveanu, Despre sensul vieții – Mihai Morar în dialog cu părintele Necula, Cele 5 limbaje ale iubirii – Gary Chapman sau Iernile sufletului – Katherine May.

Top 10 cele mai vândute cărți

  1.  Când corpul spune nu - Gabor Mate
  2. Dieta minții - Adina Moldoveanu
  3. Trenul spre Samarkand - Guzel Iahina
  4. Despre sensul vieții - Mihai Morar, Părintele Necula
  5. Băiatul cu pijamale în dungi - John Boyne
  6. Inteligența materiei. ediție aniversară - Dumitru Constantin Dulcan
  7. Cele cinci limbaje ale iubirii. Ed. 6 - Gary Chapman
  8. Privita din întuneric - Gytha Lodge
  9. Iernile sufletului - Katherine May
  10. Din cer au căzut trei mere - Narine Abgarian

Top 10 cei mai vânduți autori în cadrul LibFest

1. Gabor Mate
2. Colleen Hoover
3. Guzel Iahina
4. Adina Moldoveanu
5. Joe Dispenza
6. J.K. Rowling
7. Mihai Morar, Părintele Necula
8. John Boyne
9. Dumitru Constantin Dulcan
10. Irvin D. Yalom

Un număr tot mai mare de părinți a participat la evenimentele din cadrul LibFest, de la lansări de carte și dialoguri despre educație și impactul cărților în viața copiilor până la achiziție, semn că tot mai mult părinți includ în cadourile de sărbători cărți. Astfel, dacă unul dintre cele mai urmărite evenimente online a fost dialogul pe tema rolului cărților în dezvoltarea și educarea copiilor dintre Ioana Chicet-Macoveiciuc, autor de carte și blogger de parenting, și Sever Gulea, medic psihiatru și blogger literar, la nivelul întregului eveniment , 25% dintre achizițiile de carte au fost pe acest segment.

Top 10 cei mai vânduți autori pentru copii LibFest

1. Ioana Chicet-Macoveiciuc
2. Sven Nordqvist
3. Jill Tomlinson
4. Matt Haig
5. Charles Dickens
6. Anna Dewdney
7. Cornelia Funke
8. Erin Hunter
9. Geronimo Stilton
10. Antoine De Saint-Exupery

Top 10 cele mai vândute cărți pentru copii

1. Prima mea carte de Crăciun. Povești, colinde, podoabe și merinde
2. Micul prinț - Antoine de Saint-Exupery
3. Aventurile lui Habarnam și ale prietenilor săi - Nikolai Nosov
4. Poveste De Crăciun - Charles Dickens
5. Bufnița care se temea de întuneric - Jill Tomlinson
6. Când Moș Crăciun a căzut din cer - Cornelia Funke
7. Singur pe lume - Hector Malot
8. Conni sărbătorește Crăciunul - Liane Schneider
9. Războiul care mi-a salvat viața - Kimberly Brubaker Bradley
10. Petrecerea de Crăciun a lui Pettson - Sven Nordqvist

"Această a doua ediție a LibFest ne confirmă că experiențele cu și despre carte sunt esențiale atât pentru cititori, cât și pentru autori. Nevoia celor două lumi de a se intersecta prin dialog, autografe, dincolo de experiența lecturii în sine este evidentă, aduce entuziasm și conectează. Ne bucurăm să vedem că interesul pentru astfel de evenimente este tot mai mare și ne motivează ca, la următoarea ediție, să aducem în fața publicului tot mai mulți autori de top, consacrați și apreciați la nivel internațional și să oferim mai multe experiențe care să stârnească interesul pentru lectură", a mai spus Laura Țeposu.

Top edituri, în funcție de numărul de vânzări:

1. Humanitas
2. Litera
3. Art
4. Polirom
5. Andreeas
6. Nemira
7. Rao
8. Trei
9. Aramis
10. Gama

Două generații de librari, în dialog despre 30 de ani de carte

Evenimentul s-a încheiat cu un dialog despre cei 30 de ani Libris și cele două generații de librari, timp în care peste 1,6 milioane de clienți au trecut pragul librăriei online și offline. Despre provocările acestor ani, și mai ales despre ce urmează, au discutat Andreea Esca cu Ana Oniță, co-fondator Libris, Virgil Oniță, co-fondator Libris, Laura Țeposu, CEO Libris, Rodica Totoianu, director comercial și Augusta Oniță, director achiziții, cei cu care a început întreaga poveste.

La prima ediție LibFest, care a avut loc în luna martie 2021, peste 240.000 de români au trecut pragul virtual târgului. Aceștia au achiziționat 60.000 de volume, iar din topul celor mai vânduți autori au făcut parte trei scriitori români: Ioana Chicet-Macoveiciuc, Petronela Rotar și Dumitru Constantin Dulcan.

Afacere 100% românească, Libris a intrat pe piața de carte în 1991, cu librăria Șt. O. Iosif din Brașov. În 2009, apare Libris.ro care, în 12 ani de existență în online, a devenit nume de referință pe segmentul de librării, livrând comenzi către 1,6 milioane de clienți din întreaga lume.

În toți acești ani, Libris și-a asumat activ un rol de susținător al lecturii și a derulat campanii numeroase în acest sens. Din 2019, Libris a demarat proiectul CarteTeca, prin care își propune ca în 5 ani să ajungă în peste 350 de unități de învățământ, cu donații de volume actuale, care să-i atragă pe copii și adolescenți către lectură.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related