Unilever se angajează să reducă risipa alimentară și să crească standardele nutriționale ale produselor alimentare din portofoliu

Unilever se angajează să reducă risipa alimentară și să crească standardele nutriționale ale produselor alimentare din portofoliu

Unilever anunță astăzi un nou obiectiv anual global de vânzări de 1 miliard de euro pentru produsele pe bază de plante, alternative pentru carne și lactate. De asemenea, compania se angajează să reducă la jumătate risipa de alimente și să ridice standardele nutriționale ale produselor alimentare ale companiei. Obiectivele anunțate fac parte din noua inițiativă globală „Future Foods”, menită să sprijine un sistem alimentar global mai sănătos și durabil.

Unilever își asumă angajamentul:

  • Să reducă la jumătate, până în 2025, risipa alimentară în operațiunile desfășurate la nivel global, din faza de producție și până la listarea produselor la raft.
  • Să dubleze numărul produselor care conțin un nivel ridicat de legume, fructe, proteine sau micronutrienți precum vitaminele, zincul, fierul sau iodul.
  • Să continue să scadă nivelul de sare și zahăr din produsele din portofoliu
    • Până în 2022*, la nivel global, 85% din portofoliul de produse alimentare al Unilever va ajuta consumatorii să reducă până la cel mult 5g/zi cantitatea de sare consumată
    • Până în 2025, 95% dintre produsele din portofoliul global de înghețată al Unilever nu vor conține mai mult de 22g de zahăr și vor avea 250 Kcal/porție. Această măsură nu afectează portofoliul de produse destinate copiilor – înghețatele pentru copii din portofoliul Unilever nu depășesc 110 Kcal/porție, măsură stabilită în anul 2014.

 

Iulia Floricică, Marketing Lead Foods & Tea, Unilever South Central Europe:

Este datoria noastră, ca unul dintre cei mai mari producători la nivel global, să ridicăm constant standardele și să fim pionieri în a oferi produse care ajută oamenii să aibă o alimentație echilibrată. În același timp, ne-am asumat angajamentul de a veni cu inițiative menite să aibă un impact pozitiv asupra planetei. Disponibilitatea unor astfel de produse la scară largă este un factor important pentru a oferi cât mai multor oameni oportunitatea să facă alegeri mai bune. Ne luăm foarte în serios acest rol și am făcut deja pași importanți în acest sens pe plan local – dăm gust mâncării românilor cu Delikat fără monoglutamat de sodiu, am scăzut cu 13% cantitatea de sare din ketchupul Hellmann’s și am venit în întâmpinarea celor care au ales o dietă pe bază de plante cu o alternativă vegană pe gustul lor - Sosul de maioneză Vegan de la Hellmann’s cu ulei de rapiță”.

 

În ultimii doi ani, Unilever a lansat o serie de inovații pe piața din România, în materie de produse alimentare:

  • Sosul de maioneză Vegan de la Hellmann’s - fără ouă, pregătit din surse vegetale, într-o rețetă creată special pentru cei care urmează o dietă vegană, este preparat doar cu ingrediente de calitate și este bogat în Omega 3.
  • Delikat fără monoglutamat de sodiu – este realizat din ingrediente naturale, fără monoglutamat de sodiu adăugat, fără conservanți sau coloranți artificiali, păstrând gustul inconfundabil Delikat de care românii se bucură de peste 45 de ani.

 

„Suntem deschiși oportunităților care ne permit să ne atingem obiectivul de a oferi consumatorilor români produse gustoase, sănătoase și sustenabile. Și probabil cea mai bună dovadă în acest sens este investiția în compania Good People, cu brandurile FRUFRU și Urban Monkey, la finalul anului trecut”, adaugă Iulia Floricică.

În 2019, Unilever a achiziționat pachetul majoritar din Good People, compania din spatele brandurilor FRUFRU și Urban Monkey, un exemplu de investiție care înglobează viziunea Unilever “Future Foods”: de a pune pe piață produse de cea mai bună calitate, care să ofere oamenilor posibilitatea de a face alegeri mai bune pentru ei și pentru planetă.

Mihai Simiuc, Fondator FRUFRU și Urban Monkey:

„Acum 14 ani, când am lansat FRUFRU, ne-am luat misiunea dificilă de a pune pe piață produse sănătoase, fără bazaconii și de a contribui la educarea celor din jur în materie de nutriție și un stil de viață sănătos. Luptăm zi de zi cu bazaconiile pentru a pune pe rafturi cele mai proaspete și nutritive ingrediente, produse de calitate și ambalaje sustenabile. Motivația noastră vine din impactul pe care îl avem în viețile oamenilor, iar misiunea noastră de a face ușor pentru oameni să trăiască sănătos este mai relevantă ca oricând. În urmă cu un an am intrat în parteneriat cu Unilever, un parteneriat care ne dă posibilitatea să accelerăm dezvoltarea companiei, astfel încât să ajungem cu produsele fără bazaconii la cât mai mulți oameni.”

 

  • FRUFRU este un brand lansat în 2006 cu misiunea de a face ușor pentru oameni să trăiască sănătos și să facă alegerile cele mai bune pentru ei și pentru planetă. Pornind de la salate de paste, brandul a evoluat într-un portofoliu divers de produse proaspete, fără bazaconii, cu valoare nutrițională pozitivă ridicată. Zilnic, se prelucrează peste o tonă de fructe și legume proaspete, iar resturile devin hrană pentru animale la o fermă locală.
  • Urban Monkey este un brand optimist care crede că oamenii fericiți și sănătoși pot construi orașe sănătoase și fericite. Sucurile Urban Monkey sunt naturale, fără zahăr adăugat, doar din fructe și legume proaspete presate la rece. Acestea sunt păstrate RAW (nepasteurizate) prin pascalizare la presiune ridicată, proces ce păstrează vitaminele și nutrienții din ingrediente.

Ionuț Ilie, General Manager Ice Cream, Unilever South Central Europe:

„În ceea ce privește businessul de înghețată, ne-am asumat o serie de angajamente care țin în primul rând de dorința de a oferi consumatorilor produse care să răspundă nevoilor lor actuale. Portofoliul nostru cuprinde produse pentru toate gusturile și vârstele. Avem principii stricte în ceea ce privește produsele adresate copiilor – acestea nu au mai mult de 110 kcal/porție și inovăm constant la nivel de produse pentru a oferi românilor diversitatea de care au nevoie. Printre noutățile din ultimul an amintesc de variantele de înghețată Magnum Vegan cu proteină din mazăre sau variantele de înghețată Ben & Jerry’s cu lapte de migdale.”

  • Magnum Vegan – sunt produse pe bază de proteină din mazăre cu gust intens și textură cremoasă de smântână, cu un înveliș de ciocolată belgiană vegană cu ulei de cocos (4,5%). Produsul este ceritificat de European Vegetarian Union.
  • Ben & Jerry’s Vegan – sunt realizate cu lapte de migdale, fără ingrediente modificate genetic, certificate Fairtrade, fără arome sau coloranți artificiali. În România, Ben & Jerry’s Vegan e disponibil în două variante: Ben & Jerry’s non-dairy Coconutterly Caramel'd 465ml și Ben & Jerry’s Non-Dairy Peanut Butter 465ml și, începând cu 2021, românii se vor bucura și de Ben & Jerry’s Netflix & Chill’d Non-dairy 465 ml. Produsele sunt ceritificate de European Vegetarian Union.
  • Carte d’Or – sunt produse realizate cu lapte de migdale sau lapte de cocos, în trei sortimente - Cinnamon Toffee, Coconut Blue Berries, Chocolate Red Berries. Sunt certificate de European Vegetarian Union.

 

Proiecte Unilever la nivel global

  • În categoria de înghețată, în 2019 Vegan Magnum a fost declarat Best Vegan Ice Cream în Marea Britanie de către PETA.
  • Atât Hellmann's Vegan Mayo, cât și Ben & Jerry's Coconutterly Caramel'd Dairy-free au fost incluse în Top 25 Inovații în Europa realizat de Nielsen în 2020.
  • În 2019, Unilever a investit 85 de milioane de euro în „The Hive”, un centru de inovare alimentară de la Universitatea Wageningen din Olanda pentru a sprijini cercetarea în materie de produse pe bază de plante și alternative pentru carne, culturi eficiente, ambalare sustenabilă și alimente nutritive.
  • Obiectivele Diviziei Foods & Refreshments susțin, de asemenea, angajamentele globale ale Unilever de a avea un lanț de aprovizionare fără defrișări până în 2023, de a investi 1 miliard de euro într-un nou Fond pentru climă și natură și de a avea zero emisii pentru toate produsele până în 2039. Compania s-a angajat, de asemenea, să se asigure că 100% din ambalajele sale din plastic sunt reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025.

 

* WHO recomandă adulților să consume sub 5 g (mai puțin de o linguriță) de sare pe zi.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related