BestJobs: „Munca de acasă” se transformă în „munca de oriunde”? Doar 1 din 5 angajați consideră că ar obține aprobarea angajatorului să lucreze dintr-o altă țară

BestJobs: „Munca de acasă” se transformă în „munca de oriunde”? Doar 1 din 5 angajați consideră că ar obține aprobarea angajatorului să lucreze dintr-o altă țară

Pe măsură ce activitatea angajaților devine mai flexibilă, în special în ceea ce privește locul de unde aceștia aleg să și-o desfășoare, asistăm la noi tendințe care apar pe piața muncii, printre care posibilitatea de a lucra din afara orașului sau a țării de domiciliu. Potrivit celui mai recent sondaj realizat pe platforma BestJobs, mai mult de jumătate dintre angajați (57%) au declarat că și-ar dori să lucreze pentru actualul angajator din alt oraș sau chiar din altă țară, cel puțin temporar. În ciuda acestei preferințe, doar 21,5% sunt de părere că angajatorul le-ar permite acest lucru.

Companiile au început să își aducă angajații la birou în număr din ce în ce mai mare. Potrivit sondajului BestJobs, în cazul a peste jumătate dintre respondenți (51%), angajatorii insistă ca aceștia să muncească preponderent de la birou. Astfel, 56% dintre respondenții sondajului au spus că în prezent lucrează exclusiv de la birou, în timp ce doar 26% dintre ei își desfășoară activitatea numai de la distanță.

Cu toate acestea, 60% dintre participanții la sondaj ar prefera să lucreze de acasă cel puțin 3 zile pe săptămână, iar jumătate dintre aceștia și-ar dori să nu meargă deloc la birou. Mai mult, din perspectiva lor, lucrul la distanță deschide noi oportunități profesionale: tot mai mulți angajați se văd lucrând de acasă inclusiv pentru companii din străinătate. Astfel, 72% au spus că nu exclud posibilitatea să accepte un job într-o companie din afara țării, cât timp li se permite să aleagă de unde își desfășoară activitatea.

 

„După o lungă perioadă de adaptare, angajații par că au prins gustul lucrului de acasă, sau mai degrabă al beneficiilor pe care le-au descoperit de când lucrează de la distanță. Acum nu mai vorbim doar de un sistem hibrid birou-acasă, ci se pune problema chiar de a muta biroul în afara țării, cel puțin în anumite perioade, mai ales dacă activitatea le permite. De cealaltă parte, companiile vor să își aducă angajații la birou, pentru a nu irosi costurile. Devine clar că e nevoie ca biroul, așa cum îl știm, să se transforme pentru a se acomoda la noile nevoi ale angajaților, dar și pentru a mulțumi managerii”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs România. 

 

Viitorul pieței muncii este remote

Două treimi (66%) dintre angajații chestionați pe platforma BestJobs confirmă tendința de a lucra de la distanță ca fiind reprezentativă pentru viitorul pieței muncii.

Principalele beneficii pe care le aduce lucrul de la distanță, conform angajaților români, sunt: o mai mare flexibilitate (36%), mai mult timp pentru viața personală (23%), posibilitatea de a lucra la proiecte extra și a suplimenta veniturile (19%), o mai bună capacitate de concentrare (13%), conform sondajului realizat pe platforma BestJobs.

Totodată, 31% sunt de părere că munca de la birou nu va deveni de domeniul trecutului. Printre beneficiile asociate lucrului de la birou, respondenții enumeră: interacțiunea cu colegii (36%), un mai bun echilibru între viața personală și cea profesională (35%), o mai bună capacitate de concentrare (6%) și chiar șanse mai mari de promovare (5%).

Sondajul a fost efectuat în perioada 13 - 23 iulie pe un eșantion de 983 utilizatori de internet din România.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related