Cărămidă cu cărămidă – construim pasiunea pentru LEGO®, de 90 de ani

Cărămidă cu cărămidă – construim pasiunea pentru LEGO®, de 90 de ani

Vara aceasta, Grupul LEGO sărbătorește creativitatea fanilor și impactul pozitiv al jocurilor; 
Concluziile noului studiu LEGO® „Play Well” arată că joaca este esențială pentru bunăstarea și fericirea unei familii.

În urmă cu 90 de ani, un tâmplar danez a creat o gamă de jucării din lemn în atelierul său din Billund, Danemarca. Prima sa colecție cuprindea 36 de jucării, incluzând mașini, avioane și jucării yoyo, realizate manual cu intenția de a-i ajuta pe copiii din localitate să învețe mai multe despre lumea înconjurătoare.

Ce nu putea anticipa Ole Kirk Kristiansen în 1932 este faptul că Grupul LEGO avea să devină una dintre cele mai mari companii de jucării din lume, care va inspira joaca a milioane de copii în fiecare an.

La 26 ani de la crearea primei jucării, fiul lui Ole, Godtfred, a patentat cărămida LEGO așa cum o cunoaștem astăzi, cu sistemul tubular și modular care oferă posibilități nelimitate pentru construcții creative. De atunci, cărămida LEGO a evoluat enorm. De la câteva cărămizi simple, în culorile primare, umila cărămidă a devenit baza a peste 18.000 produse LEGO, a pășit pe covoarele roșii din Hollywood prin THE LEGO MOVIE™, a ajutat copiii să învețe programare sau robotică prin LEGO® MINDSTORMS®, și a inspirat ore de joacă în format digital, cu cele peste 180 jocuri video LEGO.

În timp, pasiunea lui Ole pentru jucării de calitate și distractive s-a transmis din generație în generație.  Însuși numele LEGO provine din alăturarea a două cuvinte - “Leg Godt”, care în limba daneză înseamnă “Joacă-te bine” (lb. eng. “Play Well”). În prezent, concluziile noului studiu LEGO „Play Well” arată beneficiile jucăriilor dincolo de distracție, și anume impactul pozitiv pe care îl au asupra dezvoltării copiilor, a stării de fericire și a bunăstării unei familii.

Impactul Jocului

Pentru derularea studiului LEGO „Play Well” 2022, compania a sondat răspunsurile a peste 55.000 de părinți și copii din peste 30 țări, descoperind că aproape toți părinții consideră că jocul le dezvoltă creativitatea celor mici (93%), aptitudinile de comunicare (92%) și încrederea în sine (91%). Atunci când copiii se joacă, ei își dezvoltă simultan aptitudini care le permit să prospere în lumea reală.

Dar, cea mai importantă concluzie a studiului arată că aproape toți copiii spun că joaca în familie îi face fericiți (97%), ajutându-i să se relaxeze și să își ia mintea de la școală (95%), ba chiar că este modul lor preferat de a învăța [1].

Afacere de familie

Joaca nu este doar pentru cei mici. Joaca în familie întărește legăturile familiale, contribuie la fericirea familiei și la bunăstarea acesteia, potrivit răspunsurilor a 95% dintre părinți. Mai mult de 4 din 5 părinți (85%) au nominalizat LEGO în mod specific, declarând că familiile din care fac parte sunt mai fericite când se joacă împreună cu seturi LEGO.

Valorile familiale au fost mereu esențiale pentru viziunea grupului LEGO, care are și astăzi sediul în Billund, Danemarca, unde Ole a construit primele sale jucării. Și în prezent, grupul este deținut de familia lui Ole, cel mai recent, Kjeld Kirk Kristiansen lăsându-l la conducere pe fiul său – Thomas Kirk Kristiansen.

”Atunci când străbunicul meu a înființat compania, în urmă cu 90 de ani, acesta a imprimat o viziune care se păstrează și în zilele noastre: joaca poate schimba viața unui copil – aceasta reunește membrii familiei și îi ajută pe cei mici să își dezvolte aptitudini care să le permită să își atingă potențialul. Bunicul meu avea un atelier mic, dar o ambiție foarte mare, aceea de a se asigura că un număr cât mai mare cu putință de copii va putea să aibă parte de beneficiile aduse de joacă. Fie că vorbim de anul 1932, 2022 sau de aniversarea noastră centenară, din 2032, dorința noastră este să continuăm să onorăm această moștenire – de a ajuta toate familiile, oriunde se află acestea, să se <joace bine>.”, a declarat Thomas Kirk Kristiansen, Președinte, Grupul LEGO.  

Cărămizi mici, posibilități nesfârșite

Pe măsură ce grupul LEGO a dezvoltat constant noi moduri de a ne juca, scopul său original a rămas neschimbat: de a construi viitorul noilor generații prin intermediul jocului și de a le stimula creativitatea și imaginația. Astfel, șase mici cărămizi LEGO de 2x4 butoni pot fi combinate în peste 915 milioane de moduri diferite.

În rândul copiilor, 95% dintre respondenți au afirmat că jucării precum cărămizile LEGO îi ajută să fie creativi și să încerce lucruri noi, în timp ce fanii adulți ai LEGO (Adult Fans of LEGO, AFOLs) din toată lumea expun în fiecare zi proiecte incredibile, dezvoltate cu ajutorul cărămizilor LEGO- unii dintre ei chiar au  proiectat unele dintre cele mai cunoscute seturi LEGO.

De mulți ani, utilizez cărămizile LEGO pentru a-mi transpune cele mai curajoase idei în realitate. Descopăr mereu o nouă tehnică de construcție care îmi suscită imaginația. În plus, prin intermediul cărămizilor LEGO, am acces la o comunitate imensă de oameni creativi din toată lumea,” a declarat Chinna, în vârstă de 28 ani, din Virginia, SUA.

Construind un viitor mai strălucitor

Ultimele nouă decenii au demonstrat cât de importantă este joaca pentru toți copiii. De aceea, 25% din profitul grupului LEGO este redirecționat către Fundația LEGO, care conectează milioane de copii cu beneficiile învătării prin joacă. Anul trecut, Fundația LEGO a dedicat un buget de peste 440 milioane USD pentru ajutorarea copiilor din toată lumea.

Sărbătoriți cu noi

În al 90-lea an aniversar, grupul LEGO va sărbători creativitatea fanilor și atingerea bornei de 90 de ani de joacă LEGO, printr-o varietate de activități dedicate tuturor grupurilor de vârstă.

Printre aceste activități se numără:

  • Oferirea de experiențe și provocări de construcții pentru întreaga familie, cât și lansarea testului ”Ce fel de cărămidă ești tu?”, care va debuta pe 9 iunie pe LEGO.com, canalele social media ale LEGO și LEGO Life,
  • Omagierea impactului și rolului unor artiști de renume mondial, precum Alicia Keys, Yotam Ottolenghi și Peggy Gou,
  • Transformarea magazinelor LEGO în zone de joacă începând cu 10 iunie, incluzând punerea la dispoziția vizitatorilor a mai multe activități tematice și zone expoziționale,
  • Recunoașterea meritelor AFOLs prin seturile LEGO
  • Reunirea fanilor LEGO de toate vârstele pentru o vizită în culisele sediului LEGO, cu ocazia LEGO® CON, pe 18 iunie,
  • Ilustrarea capacității copiilor de a transforma momente cotidiene în adevărate aventuri ludice, și oferirea de inspirație pentru a ajuta părinții să le urmeze exemplul, parte a mișcării #PlayPledge a Fundației LEGO,
  • Colaborarea cu parteneri din entertainment, artă, design, muzică, modă, jocuri video și sport, pentru a crea spații dedicate jocurilor și experiențe pentru comunitățile din toată lumea,
  • Reconstrucția unor modele consacrate LEGO, pentru a oferi familiilor ore întregi de distracție și nostalgie, prin intermediul LEGO Classic 90 Years of Play,
  • Invitarea oaspeților LEGOLAND în anumite locații de joacă, unde pot experimenta cinci tipuri diferite de activități, parte a inițiativei Play YOUR Way,
  • Oferirea unei experiențe deosebite fanilor de toate vârstele care vizitează LEGO House din Billund, prin intermediul a 25 milioane de cărămizi LEGO,
  • Acordarea de timp liber celor peste 24.000 angajați LEGO din toată lumea, pentru a celebra în modul lor preferat ziua anuală LEGO Play Day, pe 10 iunie.
  • În România va fi implementată o promoție aniversară cu premii zilnice și săptămânale, marele premiu constând într-o excursie cu familia la LEGOLAND. 

Brand-ul LEGO:

  1. Numele spune totul – Ole a apelat la angajații săi pentru ajutor în a-și denumi compania, oferind o sticlă de vin de casă. Din fericire însă pentru angajații săi, ideea numelui câștigător a fost chiar a lui.
  2. Doar cel mai bun este îndeajuns de bun – motto-ul lui Ole încă stabilește standardul pentru calitate și siguranță. Elementele LEGO sunt supuse la diverse teste (scăpare, zdrobire, încălzire etc) pentru a verifica că sunt suficient de rezistente încât să devină jucăria preferată a copiilor. Există chiar și un test în care se folosește unt pentru a reproduce degetele alunecoase.
  3. Teoria firului de păr - fiecare cărămidă LEGO este modelată cu precizia lățimii unui fir de păr (5my/0,005 mm) pentru a asigura „puterea de prindere” care ține creațiile LEGO împreună.
  4. Un renume îndelungat - Cărămida LEGO a fost votată Jucăria secolului în 1999 - la peste 40 de ani după ce a fost proiectată pentru prima dată.
  5. Schița cărămizii - designul cărămizii LEGO pe care o știm astăzi a rămas același din 1958 - cărămizile produse în urmă cu peste 60 de ani se potrivesc cu cele fabricate astăzi.
  6. O schimbare de paradigmă – până în 2030, ne propunem ca toate produsele LEGO de bază să fie realizate din materiale mai durabile, fără a schimba designul sau a face compromisuri în materie de calitate sau siguranță. Aproximativ 150 de elemente LEGO sunt deja fabricate din trestie de zahăr din surse durabile, iar un prototip de cărămidă LEGO realizată din sticle de plastic PET reciclate a fost dezvăluit în 2021.
  7. Cărămizi mari pentru mâini mici - LEGO® DUPLO® a fost introdus în 1969 pentru a ajuta preșcolarii să se joace creativ – cărămizile DUPLO sunt duble față de cărămizile LEGO.
  8. La aceeași înălțime - fiecare minifigurină LEGO măsoară 4 cărămizi înălțime fără păr, pălărie sau accesorii, pentru a potrivi cu proporțiile clădirilor din Sistemul de joc LEGO (LEGO System in Play)

 

Misiunea Grupului LEGO este de a inspira și dezvolta constructorii de mâine, prin joacă și învățare creativă. Sistem de joc LEGO, care are la bază cărămizile LEGO®, le permite copiilor și fanilor de orice vârstă,  să construiască și să reconstruiască orice își pot imagina. Grupul LEGO® a fost fondat în Billund, Danemarca în 1932 de Ole Kirk Kristiansen. Numele este derivat din două cuvinte daneze, LEg GOdt, cu semnificația „Joacă-te bine”. Astăzi, Grupul LEGO continuă să fie o companie de familie, cu sediul central în Billund. Produsele LEGO sunt comercializate în peste 130 de țări din întreaga lume. 

Fundația LEGO își propune să inspire și să dezvolte constructorii de mâine, o misiune împărtășită cu Grupul LEGO. Fundația LEGO este dedicată dezvoltării unui viitor în care învățarea prin joacă le oferă copiilor autonomie să devină creativi, implicați și să continue să învețe pe tot parcursul vieții. Fundația LEGO vrea să redefinească joaca și să reimagineze învățarea. În colaborare cu formatori de opinie, influencers, pedagogi și părinți, Fundația LEGO urmărește să pregătească, inspire și să contureze campioni în joacă. 

THE LEGO MOVIE TM & © The LEGO Group & Warner Bros Entertainment Inc. LEGO, the LEGO logo, the Minifigure, DUPLO and MINDSTORMS, are trademarks of the LEGO Group. ©2022 the LEGO Group.

[1] 67% dintre copii au afirmat că preferă să învețe lucruri noi prin intermediul jocurilor, un procentaj mai mare decât al copiilor care au afirmat că preferă să învețe de la membri ai familiei, profesori, școli, prieteni, alți copii sau online.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related