GRAMMA Wines anunță: câștigarea premiului pentru Best Winery Design la competiția Balkans International Wine Competition și planurile de extindere a culturii de vie

GRAMMA Wines anunță: câștigarea premiului pentru Best Winery Design la competiția Balkans International Wine Competition și planurile de extindere a culturii de vie

GRAMMA Wines, una dintre cele mai importante companii producătoare de vinuri din nord-estul României, a câștigat trofeul pentru Best Winery Design la competiția Balkans International Wine Competition. Totodată, i-au fost medaliate cu aur, argint și bronz vinurile Aligote, Fetească albă, Sauvignon blanc și Pinot noir. Planurile companiei pentru 2023 includ sporirea fondului de vie și consolidarea operațiunilor pe zona de turism.

Odată cu succesul dobândit la nivel internațional prin premiile câștigate la Balkans International Wine Competition, GRAMMA Wines anunță și planurile pentru 2023, în derulare sau în stadiul de planificare și bugetare. Compania a finalizat deja prima etapă de plantare a 3,5 hectare de vie care anul acesta intră pe rod. Au fost plantate șapte soiuri de vie, pe circa jumătate de hectar, după cum urmează: Fetească albă, Fetească regală, Fetească neagră, Busuioacă de Bohotin, Aligoté, Sauvignon blanc și Cabernet sauvignon.

Totodată, GRAMMA Wines a finalizat plantarea a alte patru hectare de Fetească neagră, Aligoté și Sauvignon blanc. Acestea vor trece, în iulie 2023, prin măsura doi care presupune instalarea sistemului de susținere. Mai mult, a fost aprobat proiectul care prevede sporirea fondului de vie cu încă cinci hectare dedicate următoarelor soiuri: Busuioacă de Bohotin, Aligoté, Arcaș și Golia. Cele două din urmă sunt soiuri locale, realizate la stațiunea de cercetare din Iași.

 

Cel mai scump vin și planuri pentru extinderea experienței turistice

În 2023, GRAMMA Wines a lansat cel mai scump vin al cramei și unul dintre cele mai scumpe vinuri românești. E vorba de un sortiment de Fetească neagră, 2019, într-o ediție foarte limitată. Marian Olteanu, general manager GRAMMA Wines, l-a caracterizat ca fiind vinul al cărui nivel de calitate a fost foarte greu de atins și foarte dificil de egalat.

„Este un sortiment cu un caracter atât de specific, încât este posibil să mai atingem acest nivel abia în trei, cinci sau chiar zece ani. În toate degustările comparative în care l-am prezentat a luat mereu primul loc”, a adăugat Marian Olteanu.

GRAMMA Wines vizează și consolidarea businessului prin componenta de experiență turistică definitivă care să cuprindă degustări și cazare pentru o vacanță deosebită. Pentru dezvoltarea companiei în zona aceasta, este vizată atragerea unei finanțări prin Planul Național Strategic 2023-2027 (PNS) al României. Este analizată însă și opțiunea unui credit de investiții, întrucât cererile din partea doritorilor sunt tot mai numeroase și astfel ar putea fi accelerată dezvoltarea.

Nu în ultimul rând, GRAMMA Wines vizează și implementarea planului de a planta vie pe terenuri intravilane în zone aflate în plină dezvoltare imobiliară. Un astfel de proiect presupune, în primul rând, protejarea terenurilor respective și a investiției realizate în sporirea fondului de vie. Vița, odată plantată, trebuie păstrată cel puțin zece ani, în caz contrar se impune returnarea fondurilor atrase în faza de proiect.

GRAMMA Wines este una dintre cele mai importante companii producătoare de vinuri din nord-estul României. Crama mizează pe o cifră de afaceri de peste 400.000 euro pe an.

Via deținută de companie produce aproximativ 100.000 de litri de vin pe an. GRAMMA scoate pe piață circa 11 sortimente diferite, dintre care cel mai bine vândut este vinul Aligote. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related