Sondaj tbi bank: 7 din 10 români își doresc un credit de nevoi personale fără să justifice modul în care vor folosi banii. Peste 60% vor o procedură de aplicare mai simplă și mai rapidă atunci când accesează o finanțare

Sondaj tbi bank: 7 din 10 români își doresc un credit de nevoi personale fără să justifice modul în care vor folosi banii. Peste 60% vor o procedură de aplicare mai simplă și mai rapidă atunci când accesează o finanțare

În ultimul an, românii au avut nevoie de un acces mai ușor și mai rapid la finanțare și de mai mulți bani pentru nevoile personale sau pentru a-și achiziționa cele necesare unui stil de viață mai confortabil, dată fiind creșterea costurilor, iar creditele de nevoi personale par să se încadreze cel mai bine în planurile lor. Aproape 70% dintre români și-ar dori acest tip de împrumut, iar peste 60% vor un proces de aplicare mai simplu și mai rapid la accesarea finanțării, potrivit unui sondaj tbi bank realizat în rândul a 1.057 de respondenți din întreaga țară.

În plus, peste 44% dintre respondenți ar prefera mai puține documente solicitate de bancă la accesarea finanțării, un timp mai scurt de la depunerea cererii până la plata banilor - 30,56% și acces la bani fără a fi nevoie să justifice cheltuielile - 22,8%.

„Profilul consumatorului s-a schimbat radical în ultimii ani, iar românii își doresc din ce în ce mai mult să acceseze rapid finanțarea de care au nevoie, fără a se confrunta  cu o birocrație excesivă. De aceea, ne-am adaptat rapid la nevoile lor și am investit în experiența noastră online pentru a le oferi banii de care au nevoie fără vizite inutile la sucursalele bancare”, spune Gergana Staykova, Market Leader, tbi bank.

Întrebați despre suma maximă pe care și-ar dori să o acceseze cu un credit pentru cumpărături, aproape 63% dintre subiecți au răspuns că mai puțin de 10.000 de lei, iar peste 23% au spus că ar accesa  o sumă cuprinsă între 10.000 și 30.000 de lei.

Întrebați care este principalul avantaj al ratelor fără dobândă, aproape 42% dintre respondenți au spus că aceasta ar atenua foarte mult efectul costului unui împrumut, peste 29% consideră  că le-ar permite să aibă mai mulți bani pentru alte achiziții, iar 16,3% declară că i-ar ajuta să mențină același nivel de trai.

În ceea ce privește tipul de credit preferat, peste 52% aleg un împrumut mai mic, care poate fi rambursat în 4 rate cu 0% dobândă, iar aproape 33% doresc un împrumut mai mare, rambursat pe o perioadă mai lungă, cu 0% dobândă pentru primele 4 luni.

Sondajul tbi bank privind percepția românilor asupra finanțării a fost realizat la nivel național în perioada august-septembrie 2023 prin intermediul platformei iVox, pe un eșantion total de 1.057 de utilizatori de internet din România. Puțin peste 50% dintre participanți sunt femei, ceva mai puțin de 75% au cel mult 45 de ani și peste 87% locuiesc în mediul urban.

tbi bank este o bancă de tip ”challenger” din Europa de Sud-Est și lider regional în domeniul soluțiilor de plată alternative, care a construit un ecosistem prin îmbinarea instrumentelor de finanțare cu shopping-ul pentru a răspunde nevoilor clienților. Se concentrează pe sprijinirea comercianților pentru a-și dezvolta afacerile, precum și pe oferirea de produse și servicii financiare consumatorilor, care să le facă viața mai ușoară. În prezent, operează în România, Bulgaria, Grecia, Germania și Lituania. Prin diverse canale digitale și parteneriate de încredere cu aproape 20.000 de comercianți, tbi are un portofoliu de 2 milioane de clienți și a acordat aproape 550.000 de credite în 2022. Modelul său de afaceri și abordarea axată pe client au dus la transformarea sa într-una dintre cele mai profitabile și eficiente bănci din regiune.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related