Beko X MINA: O expoziție de artă dedicată economisirii apei, generată de inteligența artificială

Beko X MINA: O expoziție de artă dedicată economisirii apei, generată de inteligența artificială

Beko, unul dintre liderii globali ai industriei de electrocasnice, lansează în România prima sa expoziție de artă cu imagini generate de inteligența artificială, cu scopul de a transmite un mesaj de impact despre importanța conservării apei. Expoziția este organizată împreună cu Muzeul Imersiv al Noilor Arte (MINA), primul spațiu imersiv din România și cel mai mare centru de new media art din Europa de sud-est.

Până pe 17 decembrie, arta și tehnologia se întâlnesc într-o experiență supradimensionată, al cărei mesaj puternic și profund despre protejarea apei surprinde prin abordarea sa execuțională. Expoziția „SaveWater - Puterea apei întâlnește inteligența artificială” propune o călătorie vizuală care subliniază frumusețea acestei resurse vitale, printr-un material video realizat cu ajutorul inteligenței artificiale. Pornind de la rezultatele studiilor privind obiceiurile de consum și comportamentele consumatorilor, a fost realizată o serie de 15 imagini pentru a ilustra cantitatea de apă care poate fi economisită prin utilizarea mașinilor de spălat vase, comparativ cu spălatul manual.

Vizitatorii MINA sunt invitați la un exercițiu de conștientizare pentru a înțelege în cel mai plastic mod cum pot contribui, prin acțiunile și alegerile din propriile locuințe, la un viitor mai sustenabil. Fiecare imagine spune o poveste despre însemnătatea apei și ne amintește să acționăm într-un mod responsabil pentru a proteja această resursă vitală. Expoziția face parte din campania Beko “SaveWater - Schimbarea începe cu fiecare picătură de apă”.

Această expoziție reprezintă un demers inedit pentru brandul Beko și o continuare firească a inițiativei de implicare în promovarea unui stil de viață sustenabil. Considerând ca foarte importantă responsabilizarea și implicarea fiecăruia dintre noi, ne-am dorit să transmitem acest mesaj de o manieră profundă și am ales să generăm cu ajutorul inteligenței artificiale, o colecție de imagini care atrag atenția asupra importanței apei. Expoziția poartă amprenta abordării imersive MINA, într-un parteneriat în care creativitatea atinge noi dimensiuni. Proiectul este în linie cu viziunea brandului Beko de a avea un impact pozitiv în viața utilizatorilor și asupra mediului”, a declarat Gabriel Eremia, Marketing & Product Management Director Arctic.

„Prin această expoziție, propunem publicului larg noi experiențe, care ne aduc mai aproape de natură, artă, dar și de tehnologie. Îi invităm pe români să ni se alăture atât pe platforma Beko, cât și trecând pragul MINA, amintindu-le că schimbarea începe cu fiecare picătură de apă, iar protejarea Planetei este în mâinile fiecăruia dintre noi”, a adăugat Raluca Cocu, Senior Brand Manager Beko Brand.

Expoziția organizată de brand este o extensie a platformei digitale Beko SaveWater, dedicată segmentului de mașini de spălat vase. Platforma oferă informații și resurse menite să schimbe percepții neîntemeiate potrivit cărora spălatul manual al vaselor ar fi preferat din anumite puncte de vedere în comparație cu utilizarea unei mașini de spălat vase, mituri adesea întâlnite în rândul consumatorilor. În plus, platforma își propune să crească nivelul de conștientizare a impactului pozitiv asupra mediului pe care l-ar avea utilizarea unei mașini de spălat vase comparativ cu spălatul manual. Pe lângă conținutul informativ, utilizatorii pot verifica impactul pe care obiceiurile de spălare a vaselor le au asupra mediului, parcurgând un simplu quiz. Într-un demers imaginativ inedit de reamintire a importanței fundamentale a protejării apei, la finalul quiz-ului, o imagine generată de inteligența artificială corelează importanța unui comportament responsabil cu o imagine care ilustrează cantitatea de apă ce poate fi economisită.

Grație tehnologiei SaveWater, lansată de companie în premieră în 2022 la cel mai mare târg de tehnologie, mașina de spălat vase Beko poate avea un consum de doar 6,9 litri de apă la programul Eco, ceea ce reprezintă o reducere a cantității de apă de 27%* comparativ cu consumul de apă al aceluiași program de la mașinile de spălat vase Beko ce nu utilizează tehnologia SaveWater. Prin această tehnologie este păstrată ultima apă curată din etapa de clătire, pentru a fi utilizată la începutul următorului ciclu de spălare, ceea ce asigură reducerea consumului de apă.

* Consum de 6,9L de apă la programul Eco pentru mașinile de spălat vase Beko cu tehnologia SaveWater™, reprezentând o economie de 2,6L comparativ cu consumul de apă al aceluiași program de la mașinile de spălat vase Beko ce nu utilizează tehnologia SaveWater™.

Beko face parte din portofoliul Arctic SA, liderul pieței de electrocasnice din România. Cu o istorie de peste jumătate de secol, compania Arctic exportă în prezent 84% din producția totală în peste 80 de țări și face parte din grupul Arçelik din 2002, perioadă în care și-a crescut semnificativ atât cifra de afaceri, cât și capacitatea de producție, integrând sustenabilitatea ca parte centrală a modelului său de afaceri. Portofoliul local include, alături de brandul Beko, și brandurile Arctic și Grundig.

Compania deține în România două dintre cele mai mari fabrici de electrocasnice din Europa continentală, fabrica de la Găești unde au fost produse până în prezent peste 42 de milioane de aparate frigorifice și fabrica de mașini de spălat din Ulmi, prima fabrică Industry 4.0 din România, dotată cu cele mai recente tehnologii în materie de robotizare, inteligență artificială, machine learning și automatizare a proceselor. Datorită performanțelor sale în materie de sustenabilitate, fabrica din Ulmi a fost desemnată de către Forumul Economic Mondial (WEF) drept unul dintre cele mai verzi centre de producție din lume, primind statutul de Sustainability Lighthouse, unul dintre puținele de acest tip din Europa. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related