25 de proiecte inovatoare merg mai departe în etapa a II-a a competiției Solve for Tomorrow organizată de Samsung România

25 de proiecte inovatoare merg mai departe în etapa a II-a a competiției Solve for Tomorrow organizată de Samsung România
  • 313 idei au fost înscrise în cea de-a treia ediție a competiției Solve for Tomorrow.
  • Ediția din acest an este organizată de Samsung Electronics România în parteneriat cu Junior Achievement România, cu sprijinul Google România și Impact Hub Bucharest.
  • Categoria de concurs în care au fost înscrise cele mai multe proiecte este Mediul Înconjurător.

Samsung România a anunțat cele 25 de proiecte selectate pentru a participa în cea de-a doua etapă a competiției naționale Solve for Tomorrow pentru elevii de liceu.

După ce în primele două ediții au fost înregistrate peste 600 de idei inovatoare, în cadrul celei de-a treia ediții, 313 proiecte au fost înscrise. Dintre acestea, 212 proiecte au fost înscrise în echipă, în timp ce 101 au fost înscrieri individuale. În ceea ce privește categoriile de concurs, categoria în care au fost înscrise cele mai multe proiecte a fost Mediul Înconjurător, cu 109 proiecte, urmată de categoria Educație cu 98 de proiecte. În categoria Dezvoltare Sustenabilă au fost înscrise 68 de proiecte, iar în Diversitate și Incluziune Socială 38 de proiecte.

Proiectele au fost jurizate pe baza unor criterii atent definite:

  • justificarea nevoii pe care participantul dorește să o adreseze,
  • justificarea soluției propuse în raport cu nevoia identificată,
  • abordarea inovatoare și realistă, precum și
  • modul în care este valorificată utilizarea tehnologiei în cadrul soluției propuse.

Juriul celei de-a treia ediții Solve for Tomorrow este format din Marinica Stoian (Inspector General în cadrul Ministerului Educației), Simona Panait (Marketing Director România și Bulgaria, în cadrul Samsung Electronics), Loredana Poenaru (Education Director, Junior Achievement România), Oana Bulexa (Managing Director MSL The Practice), Sorin Sfetcu (Industry Manager Google România) și Vlad Craioveanu (CEO Impact Hub Bucharest). 

„Generația Z se remarcă prin implicarea activă în combaterea schimbărilor climatice, promovarea diversității și incluziunii sociale, dar și prin creativitatea lor în abordarea problemelor care afectează bunăstarea societății. Obiectivul competiției Solve for Tomorrow este acela de a încuraja tinerii să producă schimbarea pe care și-o propun, iar noi, cei din cadrul Samsung, ne bucurăm să facem împreună cu ei pașii către schimbare. Solve for Tomorrow este o competiție unică, dezvoltată pe baza expertizei globale pe care o are compania noastră și îmbinată cu know-how-ul local. Suntem încântați să împărtășim din experința noastră și să încurajăm și anul acesta tinerii să fie îndrăzneți și să transforme lumea, idee cu idee.”, Simona Panait, Marketing Director România și Bulgaria, în cadrul Samsung Electronics.

În etapa a II-a a competiției, participanții vor beneficia de sesiuni de mentorat coordonate de Samsung România în parteneriat cu Junior Achievement România și vor învăța despre Sustainable Design Thinking, o metodă ce aduce împreună ideile creative, gândirea inovatoare și soluțiile îndrăznețe pentru a produce o schimbare în societate.

Solve for Tomorrow ne creează și în acest an ocazia de a-i descoperi pe acei tineri determinați să contribuie la un mâine mai sustenabil și la dezvoltarea unor comunități responsabile și incluzive. Cele 25 de proiecte selectate pentru etapa a doua ne-au impresionat prin gradul de complexitate, originalitatea modului de utilizare a tehnologiei, dar și prin diversitatea problemelor sociale pe care tinerii le-au vizat prin ideile propuse., Loredana Poenaru, Education Director Junior Achievement România.

Calendarul competiției Solve for Tomorrow 2023 - 2024, etapa a II-a:

  • Anunțarea participanților selectați pentru etapa a II-a pe site-ul competiției – 20 noiembrie 2023
  • Validarea participanților selectați pentru etapa a II-a – 20-24 noiembrie 2023
  • Desfășurarea atelierelor de Design Thinking – online – 27 noiembrie – 14 decembrie 2023
  • Participanții lucrează la dezvoltarea ideilor în Competiție – online – 28 noiembrie – 20 decembrie 2023
  • Desfășurarea atelierelor de antreprenoriat – online – 15-22 ianuarie 2024
  • Desfășurarea sesiunilor de mentorat – online
  • Sesiunea I: 11 – 15 decembrie 2023
  • Sesiunea II: 29 ianuarie – 7 februarie 2024
  • Eveniment Demo Day – online – 22 februarie 2024
  • Finala Competiției – eveniment hibrid – 29 februarie 2024

Lansată în 2010, Solve for Tomorrow este o competiție unică prin care se încurajează gândirea inovatoare, munca în echipă și dezvoltarea unor idei de inovare socială care rezolvă cele mai urgente probleme ale comunității. Competiția națională se adresează elevilor cu vârsta între 16 și 18 ani și își propune să aducă tehnologia, educația, soluțiile eficiente și sustenabile pentru a răspunde diverselor probleme identificate în societate.

În România, competiția a ajuns la cea de-a treia etapă, după ce în cadrul primelor două ediții au fost înregistrate peste 600 de idei inovatoare. Cea de-a doua ediție a competiției s-a numărat printre cele 7 proiecte finaliste în categoria Tineret din cadrul European Digital Skills Award 2023, o competiție organizată de Comisia Europeană.

Până în prezent, Solve for Tomorrow s-a desfășurat în aproximativ 23 de țări din întreaga lume, cu peste 1,8 milioane de studenți participanți. În acest timp, competiției i s-au alăturat mii de studenți, profesori și părți interesate din întreaga lume, cultivând mereu un spirit de invenție și creativitate în școlile și comunitățile în care operează.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiră oamenii și creează viitorul prin tehnologii și idei. Compania redefinește lumea televizoarelor, pe cea a smartphone-urilor, a dispozitivelor purtabile, a tabletelor, electrocasnicelor, a sistemelor de rețea, a sistemelor LSI și a soluțiilor LED. Pentru cele mai noi informații, vizitați Samsung Newsroom la news.samsung.com.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related