În 2023, Peste 3 milioane de oameni au beneficiat de 163 de proiecte de CSR susținute de Profi România

În 2023, Peste 3 milioane de oameni au beneficiat de 163 de proiecte de CSR susținute de Profi România

Astăzi, demarează campania manifest Cât cântărește sufletul, derulată de rețeaua de magazine Profi, cu scopul de a trece în revistă bilanțul proiectelor de CSR susținute în 2023 și să inspire oamenii la implicare activă în domenii cheie - Sănătate, Educație, Mediu, Sport, Cultură, Comunități, Inovație.

Aceste domenii reflectă cei șapte piloni de responsabilitate socială asumați de Profi prin care, doar în 2023, compania a susținut peste 163 de proiecte derulate în toate județele țării. De susținerea rețelei în plan financiar, logistic și prin implicare în voluntariat au beneficiat direct 580.000 de persoane și indirect alte mai bine de 3 milioane.

"Credem cu tărie că această diversitate de acțiuni completează imaginea unei comunități sănătoase. Pentru a construi un viitor sustenabil și echilibrat, trebuie să ne implicăm în toate aspectele vieții comunității noastre - în educația viitoarelor generații, în asigurarea accesului la îngrijire medicală de calitate, în protejarea mediului înconjurător și în promovarea valorilor culturale și artistice", declară Călin Costinaș, Director General adjunct Profi.

Fiecare proiect din acest an a încercat să răspundă unor nevoi reale ale comunităților cărora le-au fost destinate. Printre acestea, se numără Zborul 144 - Asociația Blondie, ediția aniversară Crucea Roșie Română - Societatea Națională de Cruce Roșie din România, Adoptă o mamă - Fundația Zurli, Ora lui Robert - Asociația Ora lui Robert, Lectura este o prioritate - Asociația Prietenii Școlii, Dulăpiorul fermecat - Asociația Îngeri pentru suflete, Bucătăria Profi - Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive București – PROEDUS, O MARE de bine, parte din programul #Niciolunăfarăfaptăbună - Asociația Pastel, Hainele uzate primesc o nouă viață - parteneriat cu Federaţia Fliantropia, Campionatul Mondial de Handbal Feminin - Federația Română de Handbal, Festivalul Tuberozelor din Hoghilag, JazzX Edița XI, Plai Festival 2023 - Centrul Cultural Plai.  O parte dintre ele au vizat inovația și tehnologia aduse cât mai aproape de beneficiarii finali, comunități locale și copii, precum:

 

Containere pentru reciclarea textilelor în peste 60 de locații Profi din Hunedoara, Arad și Timiș

În România aproximativ 3% din deșeurile menajere sunt compuse din textile și se estimează că mai mult de 1 milion de tone de textile sunt aruncate la gunoi. În parteneriat cu Federaţia Fliantropia, Profi a început în 2023 un proiect dedicat colectării de îmbrăcăminte, încălțăminte, jucării și accesorii, prin amplasarea unor containere special amenajate în parcările magazinelor sale, unde pot fi donate articole de îmbrăcăminte pentru comunitățile vulnerabile. Până în prezent, donațiile pot fi făcute în magazinele Profi selectate din Timiș, Arad și Hunedoara, urmând ca, în curând, proiectul să fie dezvoltat la nivel național. În total s-au amplasat deja 60 de containere pentru colectarea textilelor. Hainele, încălțămintea și alte produse textile care nu pot fi donate sau refolosite din cauza uzurii vor trece printr-un proces de sortare și transformare, pentru a evita risipa.

 

Atelier gastronomic interactiv la Muzeul Copiilor din București

Din 11 septembrie, alături de Centrul de Proiecte Educaționale și Sportive București – PROEDUS, Profi a contribuit din suflet la înființarea unui atelier gastronomic interactiv în cadrul Muzeului Copiilor din București. În Bucătăria Profi de la Muzeul Copiilor, cei mici explorează universul gastronomiei, experimentează și se distrează. Bucătăria este complet utilată de Profi cu tot ce este necesar, bănci de lucru, chiuvete, mixere și mese cu temperatură controlată pentru ca cei mici să prepare cele mai delicioase merinde. În cadrul atelierului, copiii sunt îndrumați de un bucătar iscusit care le povestește istoria gastronomiei din lumea întreagă, iar apoi aceștia gătesc și învață prin jocuri distractive precum roata alimentelor și o piramidă a alimentelor, descoperind astfel mai multe despre produse și alimente.

 

Cât cântărește sufletul? Valoare pe care o aduce în lume prin acțiunile sale

Odată cu bilanțul proiectelor de CSR din 2023, campania "Cat cântărește sufletul?" este menită să inspire, să provoace și să mobilizeze oamenii să se alăture călătoriei prin care putem crea împreună o comunitate mai puternică care să stimuleze inovația, să protejeze mediul, să promoveze sănătatea, să educe generațiile viitoare și să celebreze diversitatea culturală.

"Campania “Cat cântărește sufletul?” reflectă viziunea noastră holistică și angajamentul nostru ferm de a contribui la o societate mai bună și la un viitor mai sustenabil. Conceptul se bazează pe ideea că fiecare suflet are o greutate, o valoare pe care o aduce în lume prin acțiunile sale. Când pui suflet în ceea ce faci, ești motivat să oferi ce e mai bun și să faci o diferență reală în viața celor din jur", declara Gabriela Sîrbu, Director de sustenabilitate, Profi.

Manifesto-ul Profi vorbește despre altruism, creativitate, grijă, determinare, compasiune, curiozitate și respect, toate aceste calități emanând din adâncul sufletului uman. Astfel, prin acțiuni vizibile și campanie, Profi inspiră oamenii să se implice activ în domenii cheie, să contribuie la construirea unui viitor mai bun, mai echitabil și mai luminos pentru ei și pentru comunitățile din care fac parte.

Cu 28.000 de angajați în mai bine de 1700 de magazine proprii si Partener prezente în aproape 840 de localități urbane și rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din România. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO și PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,4 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,6 miliarde lei, plasează compania pe locul trei în retailul de la noi. Profi este un puternic motor al economiei românești.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related