20 martie, Ziua Mondială a Sănătății Orale, dar și Ziua Internațională a Fericirii. Sondaj: Cum văd româncele îngrijirea dentară

20 martie, Ziua Mondială a Sănătății Orale, dar și Ziua Internațională a Fericirii. Sondaj: Cum văd româncele îngrijirea dentară
Diana Baltac si Mihaela Radu, Diviodent
  • Sustenabilitatea produselor de îngrijire orală: prioritate pentru o treime din respondentele sondajului
  • Cele mai comune probleme dentare ale româncelor: nuanța, cariile și sensibilitatea

Diviodent, promotor al sănătății orale și al zâmbetelor sănătoase, a marcat Ziua Mondială a Sănătății Orale și Ziua Fericirii prin desfășurarea unui sondaj online în perioada 8-18 martie, cu scopul de a înțelege percepțiile româncelor despre zâmbete și îngrijire dentară. Diviodent este unic importator atât al sistemelor profesionale de albire Opalescence, lider mondial în albirea profesională a dinților, cât și al produselor Promis, singura gamă de produse pentru igienă orală cu ingrediente naturale și ambalaje 100% biodegradabile.

Ziua Mondială a Sănătății Orale se sărbătorește în fiecare an pe data de 20 martie, cu această ocazie promovându-se în lumea întreagă importanța igienei orale. Inițiată de Federația Internațională a Asociațiilor de Stomatologie (FDI) în 2013, cu sprijinul Organizației Mondiale a Sănătății (OMS),  această zi are ca scop atragerea atenției asupra problemelor de sănătate orală la nivel mondial. Tot pe 20 martie se celebrează și Ziua Internațională a Fericirii, sărbătoare stabilită de către Adunarea Generala a Organizației Națiunilor Unite (ONU) în 2012 cu scopul de a promova fericirea și starea de bine la nivel global.

Potrivit rezultatelor sondajului, periajul dinților de 2 ori pe zi, utilizarea aței dentare și a apei de gură, dar și vizitele regulate la dentist sunt principalele metode indicate de participantele la sondaj pentru menținerea sănătății orale.

„Pe măsură ce înaintăm în vârstă, zâmbim din ce în ce mai puțin. Copiii, spun studiile, zâmbesc de 400 de ori pe zi, un adult vesel, fericit de 40, maxim 50 ori pe zi, iar un adult obișnuit de 20 de ori. Iar foarte des, adulții, cel puțin la noi, nu au încredere, se simt stânjeniți de zâmbetul lor. Nu zâmbesc larg, își ascund zâmbetul, de multe ori involuntar, pun mâna la gură când râd, fac poze numai cu gura închisă. Desigur, atunci când vorbim de zâmbete reușite, pe lângă expresivitate, printre cele mai comune caracteristici rămân dinții îngrijiți, curați, fără pete, imaculați, mai mult decât formă, simetria, dacă sunt aliniați sau nu. Prin tot ceea ce facem, prin toate acțiunile și demersurile noastre, îi încurajăm pe oameni să zâmbească larg și să-i molipsească și pe alții cu zâmbetele lor. Și nu numai de Ziua Fericirii”,  precizează Diana Baltac, cofondator Diviodent.

 

Culoarea și aspectul estetic, cariile și sensibilitatea dentară- cele mai frecvente probleme

Întrebate „care sunt cele mai frecvente probleme dentare cu care vă confruntați”, cele mai multe participante la sondaj au indicat culoarea și aspectul estetic (45%), cariile dentare (44%), sensibilitatea dentară (28%) și scrâșnirea dinților (16%). Totodată, pentru mai mult de jumătate dintre respondentele la sondaj (55%) estetica dentară este foarte importantă.

 

Zâmbetul, o alegere strategică pentru o viață fericită. Jumătate dintre respondente nemulțumite de nuanța dinților.

Studiile arată că zâmbetul nu este doar o expresie a fericirii, ci este corelat cu starea de sănătate generală. Astfel, zâmbetul reduce stresul, scade tensiunea arterială, întărește sistemul imunitar și contribuie la o viață mai lungă și mai sănătoasă.

Astfel, aproape în unanimitate (99%), participantele la sondaj consideră că zâmbetul influențează starea de spirit. Totodată, întrebate „care este primul lucru pe care îl observați atunci când vă întâlniți cu cineva”, 81% dintre respondente au răspuns „expresia facială, dacă zâmbește sau nu”, în timp ce 12% observă îmbrăcămintea și accesoriile.

Dacă 8% dintre respondente nu doresc să aducă îmbunătățiri zâmbetului lor, mai multe de jumătate dintre participantele la sondaj (56%) nu sunt mulțumite de nuanța dinților, în timp ce 22% ar dori să îmbunătățească forma sau alinierea dinților, iar 40% starea generală a sănătății orale.

„Pe lângă beneficiile dovedite pentru sănătatea fizică și mentală, zâmbetul este semnul fericirii, catalizatorul, de fapt, pentru stare de bine generală, durabilă. Oamenii sunt atrași de cei care zâmbesc, se creează mai ușor interacțiuni, se construiesc mai rapid și mai eficient relații pozitive.  Un zâmbet luminos face pe oricine să arate mai atractiv, mai prietenos, mai tânăr”, adaugă Mihaela Radu, cofondator Diviodent.

 

Sustenabilitatea și impactul asupra mediului „foarte importante” pentru o treime dintre respondente.

Potrivit sondajului demarat de Diviodent, 30% dintre respondente studiază în mod regulat etichetele produselor de îngrijire orală pentru a verifica ingredientele. Procente similare au indicat ca răspuns „uneori” și „nu prea”, în timp ce 9% nu au tendința de a studia eticheta produselor de îngrijire orală.

Dacă pentru 7% dintre respondente calitatea și tipul de ingrediente utilizate în produsele de îngrijire orală este „puțin sau deloc importantă”, pentru 46% este „foarte importantă”, iar pentru 47% „moderat importantă”.

Întrebate „cât de importantă este pentru dvs. sustenabilitatea și impactul asupra mediului în alegerea produselor de îngrijire orală”, 33% au răspuns „foarte importantă”, în timp ce 53% au indicat ca răspuns „moderat importantă”.

„Într-adevăr, în ultimii ani, am observat o creștere a interesului pentru estetica dentară, pentru soluțiile de albire dentară și întreținere a albirii. Cele mai vândute produse din portofoliul nostru sunt cele din gama Opalescence, liderul mondial în albirea dinților. Și, totodată, așa cum arată și rezultatele sondajului, oamenii sunt din în ce mai preocupați de sănătatea orală, înțeleg că o igienă orală adecvată contribuie la prevenirea problemelor dentare. Încă se știu puține sau există puține alternative, de fapt, de produse pentru igiena orală cu etichetă curată, cu ingrediente naturale, dar cu eficacitate dovedită în același timp. Cu gama Promis, ne dorim să umplem fix acest gol- produse care să fie cu adevărat prietenoasă cu mediul, dar și cu rezultate optime pentru sănătatea orală”, mai completează Diana Baltac. 

La sfârșitul anului trecut, Diviodent și-a extins portofoliul de produse cu gama PROMIS, consolidându-și astfel poziția de companie de referință pe plan local în furnizarea de soluții inovatoare și sustenabile pentru îngrijirea orală. Cu ingrediente naturale, vegane, cu uleiuri esențiale și cu ambalaje prietenoase cu mediu, 100% reciclabile, periuțele de dinți ecologice, apele de gură, gelurile dentar împotriva formării tartrului și a cariilor sau pastele de dinți naturale din gama PROMIS, alături de sistemele profesionale de albire Opalescence sunt disponibile pe dentalmall.ro.

*Sondaj realizat online, în perioada 8-18 martie, pe un eșantion de 270 femei de toate vârstele, categoriile dominante de vârste fiind 35-44 ani (53%) și 45-54 (22%).

Diviodent este distribuitor de consumabile și sisteme de albire dentară pentru cabinetele stomatologice și persoane fizice și unic importator Ultradent Products în România.

Diviodent este activ pe piața din România din 2004 și este condus antreprenoarele Diana Baltac și Mihaela Radu.

Diviodent realizează distribuția consumabilelor, prin 2 căi principale. Astfel, pe segmentul B2B, furnizarea consumabilelor pentru cabinetele stomatologice se face în principal, prin rețeaua specializată de distribuitori, construită și consolidată de-a lungul celor 20 de ani de activitate. În urma evenimentelor de promovare adresate consumatorului final ponderea vânzărilor online pe site-ul dentalmall.ro este in creștere semnificativă.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related