Grupul LEGO a avut cea mai mare creștere de pe piața de jucării în 2023

Grupul LEGO a avut cea mai mare creștere de pe piața de jucării în 2023
  • Veniturile companiei au fost de 65,9 miliarde de coroane daneze (DKK), în creștere cu 2% față de 2022, deși piața de jucării a fost în scădere.
  • Vânzările* au crescut cu 4 %.
  • Performanțele companiei au depășit media pieței de jucării, aceasta crescându-și semnificativ cota de piață la nivel global.
  • Profitul operațional a fost de 17,1 miliarde DKK, față de 17,9 miliarde DKK în 2022, deoarece compania a accelerat investițiile în inițiative strategice care au susținut creșterea. Totodată, profitul operațional a crescut cu 7% în al doilea semestru din 2023, versus al doilea semestru din 2022.
  • Fluxul de numerar din activitățile de exploatare a crescut cu 1%, ajungând la 15,4 miliarde DKK.
  • În 2023 au investit cu 60% mai mult în inițiativele de mediu.

Grupul LEGO a anunțat rezultatele pentru anul fiscal 2023. Veniturile companiei au crescut cu două procente, ajungând la 65,9 miliarde DKK, în pofida unui context operațional extern dificil,  depășind semnificativ media pieței de jucării și câștigând o cotă de piață mai mare. Profitul operațional a fost de 17,1 miliarde DKK, deoarece compania a accelerat investițiile în inițiative strategice, atât pe termen scurt, cât și lung.

„Suntem mulțumiți de performanța noastră, având în vedere că rezultatele pieței de jucării în 2023 au fost cele mai joase din ultimii 15 ani. Am continuat să creștem, în ritmul celor trei ani anteriori de rezultate extraordinare și am înregistrat o accelerare în ultimul trimestru al anului trecut. Am depășit semnificativ media pieței, crescându-ne cota de piață și dovedind atractivitatea portofoliului nostru puternic și divers și a sistemului LEGO® in Play”, a declarat Directorul general, Niels B. Christiansen.

„În ciuda condițiilor externe pieței, am continuat să investim pentru viitor și am făcut progrese bune în ceea ce privește inițiativele digitale, de sustenabilitate și de retail, ceea ce va susține creșterea pe termen lung. Suntem recunoscători colegilor noștri, care rămân dedicați misiunii noastre de a inspira și de a contribui la dezvoltarea constructorilor de mâine."              

 

Despre rezultatele anului trecut

Veniturile companiei au crescut cu două procente, ajungând la 65,9 miliarde DKK, comparativ cu 64,6 miliarde DKK în 2022, conform proiecțiilor. Excluzând impactul ratelor de schimb valutar, veniturile au crescut cu trei procente față de 2022.

Vânzările au crescut cu patru procente în 2023 față de 2022, datorită rezultatelor solide din SUA și Europa Centrală și de Est.  Pe de altă parte s-a observat un declin în China, din cauza contextului economic nefavorabil.

Profitul operațional a fost de 17,1 miliarde DKK, în scădere cu cinci procente față de 2022, datorită creșterii investițiilor în inițiative strategice și a variațiilor ratelor de schimb valutar. Excluzând efectele parității valutare, profitul a scăzut cu două procente. Profitul operațional în cea de-a doua jumătate a anului 2023 a crescut cu șapte procente față de aceeași perioadă din 2022, datorită creșterii veniturilor și a productivității ridicate. Profitul net a fost de 13,1 miliarde DKK în 2023, față de 13,8 miliarde DKK în anul precedent.

Fluxul de numerar din activitățile de exploatare a crescut cu un procent, ajungând la 15,4 miliarde DKK de la 15,3 miliarde DKK. Compania a investit 8,5 miliarde DKK, în principal în birouri și în fabrici (atât noi, cât și cele existente), pentru a-și extinde capacitatea de a susține creșterea, față de 6,0 miliarde DKK în 2022. Acest lucru a rezultat într-un free cash flow de 6,9 miliarde DKK în 2023, față de 9,3 miliarde DKK în 2022.

 

Portofoliul mare și divers al companiei a atras constructori de toate vârstele și cu interese de tot felul

Portofoliul companiei a fost cel mai mare de până acum, cu 780 de produse concepute pentru fanii de toate vârstele și pentru toate interesele. Ca și în anii precedenți, produsele noi au reprezentat aproximativ 50% din portofoliu.

Grupul LEGO a lansat, de asemenea, noi experiențe inovatoare de joacă, inclusiv LEGO® Fortnite®, prima colaborare din cadrul parteneriatului cu Epic Games, care are ca scop dezvoltarea unor spații digitale distractive și sigure pentru copii și familii. LEGO® DREAMZzz™, prima temă nouă a companiei din ultimii cinci ani, a fost introdusă în a doua jumătate a anului, precedată de lansarea globală a unui serial animat difuzat pe toate platformele majore de streaming.

Temele cu cele mai bune performanțe au inclus atât produse originale, cât și mari francize de entertainment: LEGO® Icons, o gamă pentru constructorii mai în vârstă, LEGO® City și LEGO® Technic™ alături de LEGO® Star Wars™ și LEGO® Harry Potter™.

 

Inițiative strategice accelerate pentru o creștere pe termen lung

  • Crearea de experiențe memorabile prin intermediul platformelor de retail: Compania a continuat să lucreze pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare pe canalele proprii și ale partenerilor săi de retail. În 2023, LEGO Group a deschis 147 de noi magazine sub brand LEGO**, ajungând la un total global de 1.031. Totodată a fost lansat LEGO® Insiders, un nou program pe bază de abonament care conectează, recompensează și inspiră fanii.
  • Extinderea lanțului de aprovizionare global: Grupul LEGO a continuat să investească în extinderea și modernizarea capacității și capabilităților sale de producție în fabricile din Ungaria, Mexic și China și în construirea a două noi fabrici în Richmond, Virginia, SUA și Binh Duong, Vietnam.
  • Creșterea ambițiilor digitale: Echipa de experți digitali a companiei a crescut cu 27% față de 2022, sprijinind noile tehnologii pentru a îmbunătăți experiențele consumatorilor, cumpărătorilor, partenerilor de retail și angajaților.

 

Construirea unui viitor sustenabil

Grupul LEGO a crescut investițiile în inițiative de mediu cu 60% în 2023 față de 2022, iar până în 2025 intenționează să își dubleze investițiile anuale față de 2023.

Compania a făcut progrese și în zona de sustenabilitate, inclusiv prin introducerea pungilor de hârtie și creșterea utilizării unor materii prime mai sustenabile. În 2023, 18% din toată rășina achiziționată a fost certificată conform principiilor bilanțului de materiale, ceea ce se traduce printr-o medie estimată de 12%  din surse regenerabile***. Există planuri de a crește și în 2024 cantitatea de rășină certificată confom principiilor bilanțului de materiale.

Prin intermediul programelor de responsabilitate socială, Grupul LEGO a impactat pozitiv 9,8 milioane de copii în 2023, peste ținta de 8,8 milioane. Aici intră și programul său emblematic Build the Change, care a implicat peste două milioane de copii din întreaga lume în rezolvarea unor probleme de mediu.

Niels B. Christiansen a declarat: „Știm că joaca le oferă copiilor abilități ce îi ajută să își atingă potențialul. Suntem norocoși să ne aflăm într-o poziție financiară puternică pentru a investi în activități care facilitează învățarea prin joacă pentru copiii din întreaga lume. Investim în viitor, pentru a avea mereu un impact pozitiv asupra copiilor, multe generații de acum încolo."

(*) Vânzările reprezintă produse LEGO achiziționate direct de către consumatori prin intermediul magazinelor și online, comparativ cu veniturile care sunt o măsură a vânzărilor de produse LEGO către clienți, inclusiv către comercianții cu amănuntul.
(**) Magazinele aflate sub brand LEGO includ rețeaua LEGO Brand Retail, deținută și operată de LEGO Group (195 de magazine), precum și magazinele LEGO Certified Retail și LEGO Travel Retail care sunt deținute și operate de parteneri (836 de magazine).
(***) În 2023, Grupul LEGO a achiziționat materiale certificate conform principiilor bilanțului de materiale de la furnizori care sunt certificați ISCC PLUS sau RSB. Compania își propune să obțină certificarea ISCC PLUS în cursul anului 2024.

Materialele certificate achiziționate pe piața mondială sunt un amestec de materiale regenerabile și neregenerabile.

Pentru LEGO Group, achiziționarea de materii prime certificate conform principiilor bilanțului de materiale  ajută la creșterea cantității de materiale regenerabile utilizate în lanțul său de aprovizionare. De asemenea, compania consideră că o cerere tot mai mare de materiale certificate va stimula piața și va determina o trecere pe termen lung de la dependența de combustibili fosili.    

Misiunea Grupului LEGO este de a inspira și dezvolta constructorii de mâine prin puterea jocului. Sistemul LEGO In Play, având la bază cărămizile LEGO, le permite copiilor și fanilor să construiască și să reconstruiască orice își pot imagina. 

Grupul LEGO a fost fondat în Billund, Danemarca, în 1932, de către Ole Kirk Kristiansen, denumirea derivând din cele două cuvinte daneze „LEg" și „GOdt", care înseamnă „Joacă-te bine”.

Astăzi, Grupul LEGO rămâne o companie de familie cu sediul în Billund. Produsele acestora sunt acum vândute în peste 130 de țări din întreaga lume. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related