”Café Transilvania”, băutura cu care barista Eduard Oancea a reprezentat România la finala competiției internaționale Lavazza Barista Challenge

”Café Transilvania”, băutura cu care barista Eduard Oancea a reprezentat România la finala competiției internaționale Lavazza Barista Challenge

În competiția celor 12 barista internaționali talentați, Eduard Oancea din România și-a demonstrat pasiunea și expertiza, ajungând pe locul 5 în clasamentul final general.

Profesionalismul, creativitatea și pasiunea pentru cafea au fost sărbătorite la finala internațională a competiției Lavazza Barista Challenge, ce a avut loc săptămâna trecută la Torino, Italia. Câștigători ai edițiilor locale din 12 țări s-au întrecut în îndemânare, rețete inovatoare și creativitate pentru a prepara cea mai interesantă băutură pe bază de cafea, cu care să câștige competiția.  

După o evaluare atentă a juriului, Amar Tamang din Emiratele Arabe Unite a fost desemnat Campion al ediției din acest an al Lavazza Barista Challenge, urmat de Vitalis Panagiotis din Grecia și de Christiaan Daniel Jacobs din Africa de Sud. Dar, dincolo de podiumul oficial, toți concurenții au oferit un spectacol incredibil de  creativitate și experiență în domeniu.

Reprezentând cu mândrie țara sa și întreaga comunitate a baristilor români, Eduard Oancea a ajuns pe locul 5 în clasamentul general, cu ajutorul unei băuturi semnătură (signiture drink) denumită "Café Transilvania". Ingredientele unice florale, precum siropul de castan, romul cubanez, lichiorul de hibiscus cu fructe roșii, lichiorul de vin alb, cu arome ca anasonul și scorțișoara, lapte de migdale,  combinate cu Espresso La Reserva de iTierra CUBA, au adus împreună gusturi emblematice din România, Italia și Cuba, creând o explozie de arome cu urme dulci-amărui.

Rezultatul obținut de Eduard este o dovadă a creativității și pasiunii bariștilor români. Abordarea sa inovatoare în prepararea cafelei nu numai că a impresionat juriul, dar a și inspirat alți bariști să experimenteze diferite ingrediente și tehnici. Prin reunirea bariștilor din diferite țări și culturi, evenimentul a creat o comunitate globală de iubitori de cafea, creând totodată o platformă prin care specialiștii din acest domeniu să își demonstreze abilitățile.

Finala Lavazza Barista Challenge a constat într-o rundă principală, axată pe personalizarea rețetei clasice de espresso. Munca celor 12 finaliști a fost evaluată de un juriu format din 5 experți: Dionysis Moustis - Lavazza Capabilities Manager, Mirko Giordano - Coffee Senior Trainer, Francesco Viarizzo - International Training and Food & Beverage Expertise Manager, Fabio Sipione - Events Training Manager și Lauro Fioretti - Simonelli Group. 

Pe lângă runda principală a competiției, a fost introdusă pentru prima dată și o probă specială: provocarea cutiei misterioase. Echipele din cele 12 țări s-au confruntat pentru a-și demonstra abilitățile și aptitudinile dincolo de prepararea cafelei. Fiecare echipă, formată din trainerul Lavazza și finalistul barista din aceeași țară, au pregătit o rețetă specială bazată pe cafea folosind cafeaua Calima 1895, împreună cu unele ingrediente neașteptate, ascunse în cutia misterioasă. Această băutură nu numai că trebuia să aibă un gust și un aspect plăcut, dar trebuia să se potrivească perfect și cu un desert realizat de restaurantul Condividere, cu o stea Michelin. Rețeta lui Eduard pentru această provocare a fost ”Serata dell'Amaro”, în stil fine dining. Echilibrul între gustul dulce al prăjiturii și amăruiul ușor al băuturii a făcut ca echipa românească să creeze o băutură uimitoare. 

Un juriu special a desemnat câștigătorii acestei runde: 50 de angajați Lavazza au fost invitați să deguste băuturile și să evalueze diferitele performanțe atât în ​​ceea ce privește calitatea băuturii, cât și potrivirea cu desertul propus. Câștigătoarea etapei ”cutia misterioasă” a fost echipa elenă.

Un eveniment cu adevărat uimitor! Nivelul de expertiză și creativitate pe care l-am văzut în cadrul ediției din acest an este remarcabil, am ridicat cu adevărat ștacheta excelenței datorită performanțelor finaliștilor noștri și ale trainerilor”, spune Dionysis Moustis, Lavazza Capabilities Manager. "Îmi place să împărtășesc din pasiunea și cunoștințele mele despre cafea și mă simt extrem de mândru de această a doua ediție a Lavazza Barista Challenge. Timpul pe care toți participanții l-au petrecut pentru a se pregăti s-a dovedit crucial, rezultând într-un spectacol fără egal, animat apoi și de provocarea ”cutiei misterioase”, în care au fost implicați și Lavazza”.

Înfiinţată în 1895 la Torino, Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 3 miliarde de euro și cu un portofoliu de mărci de top care sunt lideri pe piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activă în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume. Prezența globală a Grupului este rezultatul a peste 125 de ani de creștere, iar cele peste 30 de miliarde de cești de cafea Lavazza produse în fiecare an sunt dovada unei povești de succes remarcabile, cu scopul de a continua să ofere cea mai bună cafea posibilă, sub toate formele, prin concentrarea pe fiecare aspect al lanțului de aprovizionare, de la selecția materiei prime până la produsul final din ceașcă. Grupul Lavazza a revoluționat cultura cafelei investind continuu în cercetare și dezvoltare: de la intuiția care a marcat primul succes al companiei - blendul de cafea - până la dezvoltarea de soluții inovatoare de ambalare; de la primul espresso sorbit în spațiu, până la zecile de brevete industriale. Capacitatea de a fi înaintea vremurilor se reflectă și în accentul pus pe durabilitate – economică, socială și de mediu – care a fost întotdeauna un reper pentru ghidarea strategiilor corporative. „Trezirea unei lumi mai bune, în fiecare dimineață” este misiunea Grupului Lavazza, cu scopul de a crea valoare durabilă pentru acționari, colaboratori, consumatori și comunitățile în care își desfășoară activitatea, integrând competitivitatea cu responsabilitatea socială și de mediu.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related