De Ziua Internațională a Cafelei, Lavazza arată cum cafeaua înseamnă mai mult decât o simplă cafea

De Ziua Internațională a Cafelei, Lavazza arată cum cafeaua înseamnă mai mult decât o simplă cafea

Momentul potrivit pentru o cafea bună este...oricând! Dar oare este vorba doar despre cafeaua în sine sau poate este mai mult decât atat? Apărută în anii 1500, cafeaua a jucat încă de atunci un rol esențial în cultura italiană, contribuind la împământenirea unor ritualuri zilnice care sunt și acum în centrul vieții de zi cu zi a oamenilor. De aceea, credem că această poțiune magică, numită cafea, nu este doar o băutură, ci un adevărat ritual zilnic ce ne unește între noi.

Lavazza sărbătorește Ziua Internațională a Cafelei, celebrată pe 1 octombrie, descoperind semnificațiile din spatele unei cești de cafea, unde gustul premium se îmbină în mod autentic cu emoțiile.

 

Cafeaua ca simbol al succesului și al bucuriei

Cei care muncesc din greu ar asocia cu siguranță o ceașcă de cafea cu succesul. Poate fi o promovare la locul de muncă sau rezultatul pozitiv al unui examen: cafeaua reprezintă un moment de relaxare prin care aceștia își permit să sărbătorească reușita și să savureze sentimentul de satisfacție. Aroma unei cești de cafea are puterea de a ”invada” spațiul înconjurător, readucând automat corpul la o senzație de liniște, în care se poate relaxa și se poate bucura de succesul obținut. Pentru a te pregăti de următorul succes, o cafea aromată și revigorantă, turnată într-un pahar de cocktail este alegerea potrivită. Caffè shakerato, cunoscut mai ales sub denumirea de cafea cu gheață, este preparat de barista prin agitarea espresso-ului și a gheții într-un shaker și servit într-un pahar. Împreună cu zahărul, rețeta include adesea și o picătură de amaretto sau alte lichioruri.

 

Cafeaua ca simbol de relaxare și ”restart”

Cafeaua este de mult timp asociată cu socializarea, cu un moment de relaxare, de reflecție și de a ”aduna” gândurile. O ceașcă fierbinte de cafea te învăluie într-o îmbrățișare familiară, oferindu-ți contextul să te relaxezi și să reflectezi asupra unor situații de viață. Un simplu espresso poate fi cel mai bun partener pentru astfel de momente. În viața de zi cu zi, o ceașcă de espresso este un ritual pentru majoritatea oamenilor: oricât de simplu este, espresso-ul poate fi cel mai bun aliat al tău, cel mai de încredere leac, care te ajută să te simți ca acasă în vremuri de schimbare. De obicei, începem ziua cu cafea, simbol al unui nou început, al unui nou capitol.

 

Cafeaua, momentul perfect pentru a începe o conversație autentică

Cafeaua este, de departe, unul dintre cele mai puternice mijloace de conectare umană. A împărți o ceașcă de cafea cu prietenii, familia și colegii poate favoriza comunicarea, încurajând sprijinul reciproc. În fața unei cești de cafea, atmosfera devine mai confortabilă, iar oamenii se pot simți mai aproape unii de ceilalți, în largul lor cu ceea ce simt și cu ceea ce poate tânjesc să dezvăluie. Pentru un astfel de context, nimic nu este mai bun decât un cappuccino, unul dintre cele mai populare preparate de cafea. Această băutură fierbinte și delicioasă este perfectă pentru a lăsa gândurile și sentimentele oamenilor să hoinărească: rețeta originală este făcută cu espresso italian, lapte aburit și spumă de lapte în părți egale, dar cantitățile pot să difere în funcție de preferințele fiecărui pasionat de cafea.

Pentru a sărbători cum se cuvine Ziua Internațională a Cafelei, profitând de tot binele pe care cafeaua îl poate face pentru oameni, ar fi un exemplu grozav și totodată foarte potrivit să vorbim despre ”a doua șansă”. Să aruncăm o privire la A Cup of Learning, inițiativa de training în cafea desfășurată din 2017 cu experții Centrului de Formare Lavazza. Programul prezintă angajamentul companiei, Blend for Better, de a susține oamenii din comunitățile vulnerabile prin cunoștințele și expertiza în materie de cafea. Este dedicat în principal tinerilor care caută oportunități în industria cafelei. Sunt oferite două variante de formare, una pentru a învăța cum funcționează tehnicile de procesare a cafelei verzi și cealaltă pentru a oferi abilitățile necesare pentru a deveni barista.

În acest fel, cafeaua a creat o a doua șansă pentru peste 380 de tineri adulți din 16 țări, transformându-le pasiunea pentru cafea într-o oportunitate profesională. Lavazza știe că această băutură atât de specială în esența sa este mai mult decât o ceașcă de cafea, așa cum A Cup of Learning nu este doar un program de formare, este o oportunitate de a crește personal și profesional pentru mulți tineri.

Lavazza, înfiinţată în 1895 la Torino, este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 2,7 miliarde de euro și un portofoliu de mărci de top care își conduc piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activ în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici de producție în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume. Prezența globală a Grupului este rezultatul a peste 125 de ani de creștere, iar cele peste 30 de miliarde de cești de cafea Lavazza produse în fiecare an sunt dovada unei povești de succes remarcabile, cu scopul de a continua să ofere cea mai bună cafea posibilă, sub toate formele, prin concentrarea pe fiecare aspect al lanțului de aprovizionare, de la selecția materiei prime până la produsul final din ceașcă. Grupul Lavazza a revoluționat cultura cafelei investind continuu în cercetare și dezvoltare: de la intuiția care a marcat primul succes al companiei – blendul de cafea – până la dezvoltarea de soluții inovatoare de ambalare; de la primul espresso sorbit în spațiu, până la zecile de brevete industriale.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related