Zalando investește masiv în categoria Sport în România, o piață cu interes crescut pentru activitate fizică și sport

Zalando investește masiv în categoria Sport în România, o piață cu interes crescut pentru activitate fizică și sport
  • Zalando continuă să-și extindă categoria Sport, transformând-o într-un spațiu inspirațional și captivant, adaptat nevoilor consumatorilor moderni și activi.
  • Peste patru din cinci români cu vârste între 18 și 55 de ani practică sport, iar 68% spun că și-au crescut frecvența antrenamentelor.1
  • Românii au cheltuit, în medie, 1.214 RON (≈ 239 €) pe echipamente sportive (îmbrăcăminte și încălțăminte) în ultimele trei luni - a doua cea mai mare sumă dintre cele patru piețe CEE analizate.
  • Părinții din România investesc 985 RON (≈ 194 €) pe copil, la fiecare șase luni, în echipamente sportive, iar 80% aleg să cumpere pentru întreaga familie din același loc.

Zalando, destinația de top din Europa pentru modă și lifestyle online, își consolidează categoria Sport în România, într-un context în care cererea locală pentru produse de performanță este în creștere accelerată. Ca parte a strategiei sale de ecosistem și a dorinței de a deveni o destinație de lifestyle, compania răspunde interesului tot mai mare al românilor pentru sport și mișcare. Un studiu local realizat în rândul consumatorilor români arată un apetit ridicat pentru activitate fizică: peste patru din cinci persoane sunt active. În plus, românii cu vârste între 18 și 55 de ani cheltuie, în medie, 1.214 RON (≈ 239 €) pe articole sportive - haine și încălțăminte - la fiecare trei luni. Pentru a răspunde acestor nevoi, Zalando a transformat categoria Sport într-o experiență de sine stătătoare, inspirațională și captivantă, cu o selecție extinsă de produse, sfaturi de specialitate, recomandări personalizate și o experiență de shopping fluidă.

 

Sportul, parte din stilul de viață

În Europa, un procent semnificativ de 85% dintre clienții Zalando declară că practică activitate fizică cel puțin o dată pe săptămână. Cu peste 52 de milioane de clienți, acest lucru înseamnă o audiență vastă și diversă, ale cărei nevoi acoperă o gamă largă de activități - de la echipamente sportive pentru următorul maraton, până la ghete de fotbal pentru antrenamentele săptămânale ale copiilor. România reflectă această tendință europeană, arată un studiu realizat în patru piețe din Europa Centrală și de Est: peste 85% dintre românii (cu vârste între 18 și 55 de ani) care au cumpărat echipamente sportive în ultimele șase luni sunt activi fizic. 82% fac sport de cel puțin două ori pe lună, iar 76% cel puțin o dată pe săptămână. Dintre aceștia, 68% declară că și-au intensificat recent ritmul de antrenamente.

Dintre cele patru piețe CEE analizate - România, Croația, Polonia și Cehia - românii ies în evidență: unul din patru respondenți (24%) cumpără echipamente sportive cel puțin o dată pe lună. Majoritatea face astfel de achiziții cel puțin o dată la trei luni (40%) sau o dată la șase luni (28%).

Cheltuielile medii ale românilor (18-55 de ani) sunt de 1.214 RON (≈ 239 €) pe trimestru, a doua cea mai mare sumă din regiune. Doar în Cehia se cheltuie mai mult - 1.245 RON (245 €), în timp ce în Polonia și Croația sumele sunt mai mici: 955 RON (188 €), respectiv 1.184 RON (233 €). Sportul joacă, de asemenea, un rol important în viața de familie: părinții din România investesc, în medie, 985 RON (≈ 194 €) per copil la fiecare șase luni pentru articole sportive, iar 80% preferă să cumpere pentru întreaga familie de la același retailer.

 

Alergatul, fotbalul și fitnessul – cele mai populare activități

Cele mai practicate sporturi în România sunt alergatul (33%), fotbalul (26%) și mersul la sală/fitnessul (23%). Principalele motive pentru care românii fac sport sunt: menținerea unei condiții fizice bune (45%) și sănătatea mentală (38%), urmate de dorința de a arăta bine (25%) și de a pierde în greutate (25%). Pentru mulți consumatori, sportul nu mai este doar o activitate - este o parte din identitatea lor și un mod de exprimare personală. 

Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando declară: „Consumatorul modern pasionat de sport nu este doar un atlet - el caută calitate bună, funcționalitate, performanță şi stil. Are nevoie de produse care să-l ajute să performeze, dar care, în același timp, să-i reflecte personalitatea. La Zalando, clientul este întotdeauna în centrul atenției. De aceea, categoria Sport este una dintre principalele noastre arii de creștere pe segmentul B2C. Ne dorim să creăm un spațiu plin de inspirație - de la pantofi și echipamente, până la accesorii - pentru orice tip de activitate: alergat, fotbal, fitness sau aventuri în aer liber.”

Zalando continuă implementarea strategiei sale de a evolua dintr-o platformă de cumpărături într-o destinație care inspiră, educă și creează conexiuni. În cadrul categoriei Sport, Zalando a lansat Sport hub - spații personalizate pentru alergători, cicliști, fani ai fotbalului, practicanți de yoga sau pasionați de activități outdoor. Acestea oferă nu doar selecții de produse și clipuri cu detalii tehnice, ci și conținut realizat împreună cu branduri, influenceri și sportivi. Printre exemple se numără un livestream cu fotbalistul Thomas Müeller sau o sesiune transmisă alături de Nike, în timpul Olimpiadei de la Paris.

 

Accent pe calitate

În ceea ce privește sportul preferat al românilor – alergatul – se observă o tendință clară de migrare spre încălțăminte de alergare premium, cu prețuri de peste 100 €. Acest trend se reflectă la nivel european, unde aceste modele generează acum peste 70% din vânzările de pantofi de alergat Zalando - de peste două ori mai mult decât în 2021. Zalando răspunde acestei cereri printr-o selecție atent curatoriată de branduri performante, precum ASICS, HOKA, New Balance, On, Nike, adidas și Saucony.

În rândul părinților care cumpără echipamente sportive pentru copiii lor, 88% spun că cei mici practică sport. Fotbalul este cel mai popular (33%), urmat de alergat (25%), înot (19%) și dans (17%). De altfel, fotbalul este sportul nr. 1 printre copii în toate piețele incluse în studiu. Părinții spun că produsele trebuie să fie de calitate și confortabile. Raportul calitate-preț este cel mai important criteriu (40%), urmat de calitatea superioară a produselor (37%) și confortul ridicat (36%). 

Daniel Roginski, General Manager Central & Eastern Europe, adaugă: „România este una dintre cele mai dinamice piețe de echipamente sportive pentru noi. Consumatorii sunt activi și pun mare accent pe calitate. Printr-o ofertă variată și hub-uri dedicate, Zalando este pregătit să inspire fiecare român – fie că este începător, copil pasionat de fotbal sau alergător de maraton – și să-și continue misiunea de a deveni destinația de lifestyle preferată în Europa.”

Fondată în Berlin în 2008, Zalando este cea mai importantă destinație online multi-brand de modă din Europa. Construim un ecosistem pan-european pentru comerțul electronic de modă și lifestyle, bazat pe două direcții de creștere: Business-to-Consumer (B2C) și Business-to-Business (B2B). În B2C, oferim o experiență de cumpărături inspirațională și de calitate, adresată celor peste 52 de milioane de clienți activi din 25 de piețe. În B2B, ne folosim infrastructura logistică, software-ul și serviciile pentru a sprijini brandurile și comercianții în gestionarea și extinderea afacerilor lor online, atât pe platforma Zalando, cât și în afara acesteia. Prin viziunea noastră de ecosistem, Zalando urmărește să genereze schimbări pozitive în industria modei și a stilului de viață.

1  Despre studiu: Studiul a fost realizat la cererea Zalando, în perioada 8 – 19 noiembrie 2024, de către Smartscope, pe un eșantion de 536 de respondenți din România, cu vârste între 18 și 55 de ani, care au achiziționat articole sportive (îmbrăcăminte sau încălțăminte) în ultimele șase luni și nu resping cumpărăturile online. Metodologia utilizată: sondaj online (CAWI) prin panel.

 
Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related