Fundația PepsiCo, brațul filantropic al companiei PepsiCo, PepsiCo România și World Vision România au organizat o nouă acțiune de voluntariat la Liceul Tehnologic Urziceni, în sprijinul beneficiarilor din programul „Vreau în clasa a 9-a”.
Timp de o zi, 28 de voluntari PepsiCo, împreună cu elevi ai liceului, au renovat o sală de clasă, au vopsit un foișor și au participat la recoltarea cartofilor cultivați în primăvară. Este al doilea an consecutiv în care acțiunea de voluntariat are loc la Liceul Tehnologic Urziceni, principala instituție de învățământ care furnizează forță de muncă calificată pentru întreprinderile tehnice, agricole și de mediu din județul Ialomița. În 2024, echipa PepsiCo a construit un solar complet echipat de 60 mp, a plantat 100 de pomi și a amenajat o zonă de învățare în aer liber cu bănci și mese.
„Ne bucurăm să contribuim la dezvoltarea tinerilor din comunitățile vulnerabile din România, oferindu-le acces la oportunități educaționale de calitate și la activități practice. Implicarea echipelor noastre completează susținerea financiară pe care o oferim alături de Fundația PepsiCo și, chiar dacă gestul nostru poate părea mic, știm că are un impact semnificativ pentru viitorul acestui liceu și pentru atragerea de noi elevi care să-și dorească o carieră în domeniul agricol, un sector esențial pentru PepsiCo”, a declarat Silvia Petre, HR Director PepsiCo East Balkans.
„Voluntariatul este una dintre cele mai valoroase forme de învățare pentru tineri. Îi ajută să înțeleagă că pot contribui concret la schimbarea din jurul lor și le oferă ocazia de a învăța prin practică, alături de adulți implicați. Cu sprijinul partenerilor noștri de la PepsiCo, reușim să le oferim elevilor experiențe care îi pregătesc pentru viață”, a declarat Mihaela Nabăr, Director Executiv, World Vision România.
Necesitatea acestui tip de sprijin este confirmată și de datele raportului World Vision “Bunăstarea copiilor din mediul rural” (2024) Acesta arată că 41% dintre elevii de gimnaziu nu doresc să meargă la liceu, ci să se angajeze, să lucreze în familie sau să urmeze un curs de calificare. În plus, 56% dintre elevii care abandonează școala după clasa a VIII-a o fac deoarece familia nu își permite costurile școlii, iar 42% dintre gospodăriile din mediul rural cu copii nu au venituri salariale, acestea depinzând de venituri din ajutoare sociale, pensii sau surse neregulate de venit.
Prin intermediul programului „Vreau în clasa a 9-a”, Fundația PepsiCo și PepsiCo România susțin formarea a 90 de elevi din județele Ialomița și Ilfov, oferindu-le burse, sesiuni educaționale, orientare profesională și activități de dezvoltare personală. Din decembrie 2021 până în prezent, sprijinul financiar acordat World Vision România a ajuns la 560.000 de dolari.
Colaborarea face parte din seria de acțiuni pe care compania le întreprinde pentru a susține abordarea strategică PepsiCo Positive (pep+), care își propune să aibă un impact pozitiv asupra planetei și oamenilor.
Programul „Vreau în clasa a 9-a”, derulat de World Vision România, sprijină anual peste 1.200 de elevi din mediul rural să își continue studiile liceale, prin accesul la un pachet de educație completă, formală și non-formală, care încurajează implicarea activă, responsabilitatea civică și educația prin experiență.
Fundația PepsiCo, filiala filantropică a PepsiCo, investește în elementele esențiale ale unui sistem alimentar durabil cu misiunea de a sprijini comunitățile înfloritoare. Lucrând cu organizații non-profit și experți din întreaga lume, ne concentrăm să ajutăm comunitățile să obțină acces la securitatea alimentară, apă sigură și oportunități economice. Ne străduim să obținem un impact tangibil în locurile în care trăim și lucrăm, colaborând cu alți colegi din industrie, organizații locale și internaționale și angajații noștri pentru a determina schimbări la scară largă în problemele care contează pentru noi și au importanță globală.
Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat o cifră de afaceri de aproape 92 miliarde dolari în 2024, adusă de un portofoliu de alimente și băuturi care include Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream. Portofoliul PepsiCo este alcătuit dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, incluzând numeroase branduri iconice ce generează fiecare, anual, peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail.
Principiile PepsiCo sunt în linie cu viziunea noastră de a fi lider global în industria alimentară și de băuturi răcoritoare conform conceptului Winning with PepsiCo Positive (pep+). pep+ este transformarea noastră strategică completă, care pune sustenabilitatea și capitalul uman în centrul modului în care vom crea valoare și creștere, prin operarea în limitele planetare și inspirând schimbări pozitive pentru planetă și oameni.
World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educaţie, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. Fundația lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen.World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 35 de ani de prezență în România, am ajutat peste 500.000 de copii și adulți din 41 județe.