URBB pune focus si pe brand si pe vanzari, in 2011

Un interviu cu Hezy Ovadia (Presedinte URBB)

La finele lui 2010, un comunicat de presa URBB anunta schimbarea, dupa sase ani, a presedintelui companiei. Shachar Shaine urma sa paraseasca aceasta pozitie, iar la conducere avea sa se instaleze, de la 1 ianuarie 2011, Hezy Ovadia. In conferinta de presa ocazionata de anuntarea rezultatelor financiare, fostul si actualul presedinte au fost prezenti impreuna si au vorbit despre rezultate si despre obiectivele de business. Ovadia se afla acum la conducerea unei companii cu afaceri de circa 100 de milioane de euro si unul dintre obiectivele sale principale il reprezinta cresterea businessului URBB. In scurtul interviu pe care l-a acordat SMARK, noul presedinte URBB nu a infirmat ca, anul acesta, producatorul de bere ar putea lansa pe piata noutati la capitolul packaging. Totodata, daca multe companii incep sa puna focus pe vanzari, URBB merge pe un mix, care sa nu neglijeze nici brandurile.

Antonia Tucheac: Aveti o experienta importanta pe alte piete, ati lucrat ani buni pentru branduri de apa minerala. Prin urmare, cum vi se pare consumatorul roman, in comparatie cu altii si cum vedeti piata romaneasca de apa minerala, in special?

Hezy Ovadia: Diferenta pe care eu o observ are de-a face cu consumul casnic de apa. In alte tari, oamenii folosesc mai multe solutii, nu doar sticlele. De exemplu, folosesc bidoanele de cinci litri, cu acel cooler, si primesc produsul acasa. Majoritatea romanilor folosesc recipientele de 2 litri, 1,5 litri sau 0,5 litri.

Un alt lucru pe care il observ este consumul de apa de la robinet, care depinde de tara, de orasele din tarile respective. Acest aspect afecteaza, de asemenea, obiceiul de consum. Dar overall, este o o piata mare si deci exista o oportunitate importanta.

Antonia Tucheac: La consumul de bere, insa, lucrurile stau ceva mai bine, din ce arata studiile. Care este relatia romanilor, insa, cu sucurile naturale de genul Granini, ce cauta de la un astfel de produs?

Hezy Ovadia: Consumul de bere este similar cu cel din alte tari, berea este o bautura populara aici. Daca ne uitam la consumul per capita, berea este una dintre bauturile din varful clasamentului aici, in Romania. In ceea ce priveste bauturile necarbonatate, e placut sa vezi ca romanii apreciaza produsele bune, vor sa consume si sa le ofere familiilor un produs cu beneficii, care nu are conservanti. Atunci cand o mama cumpara un astfel de produs, e important pentru ea ca acesta sa fie cat mai natural.

Antonia Tucheac: Focus pe brand sau pe vanzari anul acesta? Tot mai multe companii inteleg ca muta accentul, de pe marci, pe cresterea vanzarilor.

Hezy Ovadia: Tuborg este o companie care isi sustine brandurile, acest lucru e foarte important pentru noi, ca obiectiv pe termen lung. Deci, nu ne uitam doar la 2011, ci si la 2012.

Am lucrat si continuam sa lucram la dezvoltarea brandurilor si dorim sa castigam inimile consumatorilor. Tocmai de aceea, vorbim despre un mix care sa sustina brandurile, dar si vanzarile zilnice ale companiei. Vom incerca asta si anul acesta, insa liniile generale nu vor suferi schimbari, fata de ce am facut anul trecut.

Antonia Tucheac: Anumite branduri din portofoliul URBB sunt active in social media. Ce gasim in strategia de anul acesta, la sectiunea social media?

Hezy Ovadia: Dupa cum stiti, am inceput sa fim activi in mew media.

Cred ca multi producatori si marketeri sunt mult mai atenti si studiaza aceasta componenta. Parte a actiunilor pe care le-am facut este tuborgsound.ro, care s-a dovedit un proiect benefic, care a castigat inimile consumatorilor, dar si premii. Asa ca ne simtim increzatori in ceea ce facem in aceasta zona.

Desigur, e mult de invatat si nici expertii nu stiu intotdeauna raspunsurile. De exemplu, in utilizarea Facebook, trebuie sa fim atenti sa nu depasim granitele si sa fim priviti intr-un mod cinic. Asta pentru ca un aspect important in social media este acela ca utilizatorul nu vrea sa fie deranjat. Deci este, de asemenea, important sa fim precauti si sa nu ne deranjam prea mult consumatorul. Vrem sa le oferim beneficii, nu sa fim un deranj pentru ei. Prin urmare, ne dorim clar sa fim activi, proactivi, in social media.

Antonia Tucheac: Iar acest lucru implica un buget mai mare?

Hezy Ovadia: Nu as spune ca alocam o parte mai mare a bugetului pentru acest lucru, dar ce pot sa spun este ca alocam resurse tot mai multe. In acelasi timp, pastram proportionalitatea: canalele mari vor primi mai mult, cele mici mai putin. Facem, in acelasi timp, mai multe studii, vrem sa le intelege mai bine nevoile, iar acesta este modul nostru de a invata.

Antonia Tucheac: Ce alte proiecte de comunicare mai beneficiaza, anul acesta, de o atentie mai mare si de un loc in strategia de marketing?

Hezy Ovadia: Muzica este o parte importanta in comunicarea Tuborg si ne vom continua munca in acesta sens. Detalii vom oferi la momentul oportun.

Totodata, vom continua eforturile in responsabilitate sociala.

Antonia Tucheac: Piata berii, a sucurilor naturale sau a apei sunt domenii in care producatorii isi concentreaza o mare paret a atentiei si catre ambalaje. Intentionati sa veniti cu noutati, anul acesta, fie in ce priveste redesignul, fie lansarea unor cantitati noi?

Hezy Ovadia: Compania noastra a inovat dintotdeauna si va continua sa o faca.

Antonia Tucheac: Care sunt primele impresii legate de Romania?

Hezy Ovadia: Romania e o tara foarte frumoasa, poate putin cam frig pentru mine iarna. Sunt aici din august si am ajuns in regiuni diferite si pot spune ca Romania este o tara foarte frumoasa. Infrastructura mai are multe de imbunatatit.

Altfel, romanii sunt oameni foarte veseli si imi face placere sa-I cunosc, dar observ, in acelasi timp, ca nu este chiar atat de usor sa locuiesti aici. Situatia economica pune foarte multe presiune pe oameni, si trebuie sa inteleg acest lucru.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Sectiune



Branded


Related