Catrinel Bora (Bourjois) din postura de tanar marketer despre specificul industriei de produse cosmetice si relatia cu marketingul

Catrinel Bora (Bourjois) din postura de tanar marketer despre specificul industriei de produse cosmetice si relatia cu marketingul

Cu background in administrarea afacerilor, Catrinel Bora (Junior Brand Manager, Bourjois, Niran Co Products) cocheta in perioada liceului cu ideea unei cariere de success in sistemul juridic. Considera ca pozitiile de procuror sau judecator se potrivesc cel mai bine cu personalitatea ei, data fiind firea analitica, afinitatea pentru cautarea de detalii in situatii cheie si verticalitatea in luarea deciziilor si expunerea parerilor.

Revistele de business, care au atras-o permanent, au facut ca drumul lui Catrinel sa se indrepte catre o facultate cu profil economic si, in final, catre inceperea unei cariere in marketing. In cele ce urmeaza vom afla de la Catrinel, din postura de Young Marketer, despre lucrurile care definesc un marketer: cea mai importanta responsabilitate, mituri legate de marketing, specificul industriei in care activeaza, mai eficient canal de comunicare cu publicul tinta si surse de inspiratie.

Relatia cu marketingul
O contributie majora in alegerea unei cariere in marketing a avut una din profesoarele intalnite in timpul facultatii, o profesoara care preda exemplar si care era mereu conectata la cele mai bune resurse internationale de informare. "In plus, sustinerea cursurilor intr-o limba straina a avut ca principal avantaj asimilarea de informatii de actualitate, provenite din manuale folosite si in cadrul universitatilor de prestigiu".

Cea mai importanta responsabilitate a unui marketer in viziunea lui Catrinel este analiza rezultatelor obtinute in urma actiunilor de marketing desfasurate, dat fiind faptul ca orice actiune se analizeaza prin prisma ROI-ului. "Cat timp avem o buna vizualizare a acestora putem optimiza alocarea bugetului de marketing conform specificului industriei si al comportamentului consumatorilor. Daca inaintea dificultatilor economice de la nivel international orice produs genera din inertie un buget de marketing, in momentul de fata orice implementare de proiect sau actiune este guvernata de cuvantul cheie ‘eficientizare’".

Mituri legate de marketing
Printre miturile legate de marketing de care Catrinel s-a lovit de-a lungul carierei sale se numara faptul ca marketingul ar fi de succes daca ar deveni memorabil: "Sunt de parere ca memorabilitatea nu garanteaza achizitia produsului sau serviciului promovat, respectiv atingerea obiectivelor stabilite in termeni de market share sau cifra de afaceri. Mai cred ca marketingul consta in motivarea si convingerea segmentului tinta ca produsul promovat este dezirabil pentru o mai buna satisfacere a nevoilor de consum".

Un al mit spune ca cel mai bun produs sau serviciu va castiga, insa ea mentioneaza faptul ca triumful unui produs nu consta neaparat in proprietatile intrinseci ale acestuia, cat in perceptia consumatorului. In consecinta, modalitatea de comunicare a produsului, respectiv modalitatea de abordare sunt factori determinanti ai unui eventual succes sau esec in mintea segmentului tinta. "Totusi, un produs bine comunicat, dar slab calitativ nu se poate sustine pe termen lung doar prin marketing".

Specificul industriei de produse cosmetice
Catrinel lucreaza in industria produselor cosmetice, dat fiind faptul ca Niran Co Products este importator si distribuitor exclusiv de parfumerie selectiva si cosmetice. Despre aceasta industrie spune ca este strans corelata cu tendintele din fashion, astfel ca se caracterizeaza prin dinamismul si diversificarea produselor pregnante. "Din punct de vedere al produselor de make-up mass, se mai adauga si o competitivitate ridicata tradusa prin strategii de pret si promotii agresive menite sa atinga obiectivele de marketing si pe cele financiare ale brandului".

Pentru industria produselor de make-up mass raportul calitate-pret este definitoriu, in special intr-o perioada in care cosul de cumparaturi s-a diminuat considerabil sau cosmeticele au fost trecute in plan secund in detrimentul unor produse indispensabile. "Gradul de inovare al produselor este un alt aspect important care face diferenta pe o piata atat de competitiva si guvernata de tot mai multe promotii si oferte agresive care nu fac decat ca pe termen lung imaginea si profitabilitatea brand-ului sa aiba de suferit".

In ceea ce priveste canalul de comunicare cu publicul tinta cel mai eficient, Catrinel explica faptul ca, fiind un brand de mass-market, Bourjois comunica eficient prin intermediul social media, dar si prin intermediul echipei dedicate de beauty advisors din principalele lanturi de client. "Astfel, putem lua pulsul in timp real pe anumite produse, oferte/promotii sau putem focaliza atentia consumatoarelor pe aspecte menite sa creasca brand awareness-ul si sa genereze buzz".

Planuri pentru anul in curs
Cu privire la obiectivele pentru anul in curs, Catrinel mentioneaza: "Echipa Bourjois va lucra intens pentru implementarea unor proiecte dragi menite sa bucure tenul si sufletul consumatoarelor de beauty si fashion, mai ales ca ne apropiem de perioada sarbatorilor. In planul dezvoltarii profesionale, voi incerca sa bifez o serie de aprofundari in termeni de neuromarketing, strategii de pret si anatomia promotiilor, puncte pe care le consider foarte importante intr-o piata aflata pe fast forward".

Ce isi spune Junior Brand Managerul Bourjois la finalul unei zile obisnuite de munca? "Catrinel, nu exista niciun lift catre succes: singura varianta este mersul pe scari".

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related