Lectia de stil pentru barbati, cu Alex Moise si Alex Dragan (SARTO made to measure)

Lectia de stil pentru barbati, cu Alex Moise si Alex Dragan (SARTO made to measure)

Alex Moise si Alex Dragan ne-au vorbit in cea de-a doua zi a conferintei Marketing for Men 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow, despre cum se raporteaza barbatii romani la stil si despre cum au construit business-ul SARTO made to measure. Cei doi au gandit afacerea ca o solutie pentru toti barbatii care sunt interesati sa afle ce inseamna sa se imbrace corect, conform masurilor si personalitatilor lor. Cu o comunitate formata din 400 de barbati, SARTO ofera atat servicii de consiliere vestimentara, cat si servicii de realizare a costumelor pe masura.

Ideea afacerii a pornit de la dorinta de a creste gradul de informare al barbatilor romani in ce priveste stilul. Prima etapa a afacerii a constat in lansarea blogului DapperGents, unde scriu espre trenduri in materie de moda, cum este recomandat sa te imbraci in functie de fizionomia si trasaturile personale sau despre modalitatile prin care iti poti asorta hainele corect. Alex Moise spune ca barbatul are nevoie de know-how ca se imbrace bine, insa in Romania nu foarte multi dau importanta acestui aspect. Blogul are tocmai rolul de a oferi cat mai multe informatii si sfaturi despre ce inseamna sa te imbraci corect.

A urmat crearea site-ului Academia de Stil, care functioneaza ca o platforma de training pentru cei care au nevoie de ajutor in alegerea celor mai potrivite articole vestimentare. Serviciile sunt destinate in principal corporatistilor, avocatilor si persoanelor care au nevoie de costume selectate corespunzator prin prisma activitatii pe care o desfasoara. Prin intermediul Academiei de Stil sunt oferite doua tipuri de servicii contra-cost: personal shopper, iar pretul pentru 6-8 ore este in jur de 300 euro, si audit de garderoba, preturile variand in functie de marimea acesteia, insa in general se situeaza tot in jurul valorii de 300-350 de euro.

In ultima etapa a afacerii, SARTO a dezvoltat serviciul de realizare a hainelor pe masura. SARTO made to measure este un concept-boutique care include atat servicii de consiliere vestimentara, cat si realizarea costumelor. Hainele sunt realizate in functie de masurile si personalitatea clientului si sunt fabricate in Italia.  30-40% din costumele vandute in cadrul magazinului sunt pentru ceremonii, iar restul sunt outfit-uri casual si business.

Profilul clientului este reprezentat de barbatul de peste 34 de ani, cu un venit lunar ce depaseste 1.500 lei, antreprenor sau facand parte din middle si top management, cititor al publicatiilor de specialitate (Ziarul Financiar, avocatnet.ro, wall-street.ro etc.).

Procesul de cumparare consta in doua etape: utilizarea articolelor vestimentare de proba si, dupa validare, achizitionarea acestuia. Acest tip de abordare ajuta clientii sa isi dea seama daca produsul respectiv este cel mai potrivit si totodata creste increderea in brandul SARTO.

Alex Dragan spune ca brandurile de haine ar trebui sa se preocupe mai mult de informarea clientilor lor, sa le ofere sfaturi care sa ii ajute sa regandeasca stilul vestimentar.

Strategia de promovare este axata pe content marketing, iar articolele sunt impartite in doua zone: cea de business, cu articole in diferite publicatii de specialitate (wall-street.ro, avocatnet.ro, dailybusiness.ro), precum si evenimente de business si zona de fashion, unde au colaborari cu Esquire, GQ, FHM, atat pe partea de continut editorial, cat si pictorial. Printre evenimentele organizate in colaborare cu diferite branduri se numara si Modern Gentlemen’s Evening, realizat impreuna cu Chivas, precum si evenimentul de lansare al serialului Suits in Romania.

La cateva luni de la lansarea din 2012, cei doi fondatori au decis ca vor sa gaseasca o modalitate prin care sa le arate barbatilor romani ca si ei se imbraca bine si au un stil vestimentar propriu, demn de admirat. Au creat astfel primul clip de promovare denumit Barbatii SARTO.

Pe YouTube, clipul a avut 30.000 de vizualizari si peste 100 de imagini au fost share-uite prin intermediul retelelor sociale. In presa au fost publicate peste 30 de articole in publicatii nationale (Viva, GQ, Business Woman) si internationale (trashness.com, TheStyleBuff.com, IQ Fashion). Lansarea clipului a fost insotita de publicarea in fornat digital a unui ghid vestimentar, ce a inregistrat 100 de descarcari. De asemenea, au avut aparitii televizate la posturile Realitatea TV si Antena1.

Cei doi confondatori au anuntat si lansarea unei continuari a clipului, ce va avea loc in cadrul Festivalului George Enescu, cu care s-au asociat. A doua editie a Barbatilor SARTO va prezenta tinute black tie, in linie cu tematica festivalului. Odata cu lansarea clipului va fi lansat si cel de-al doilea ghid vestimentar, intitulat “Black Tie”.

Marketing for Men 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHowDiscovery Channel a fost prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial a fost Air France, iar frufru a asigurat pauzele de creative food. Evenimentul a fost leathered by Unika si sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Catavencii, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune



Related