CD-ul ca instrument de marketing eficient

CD-ul ca instrument de marketing eficient

Nu va grabiti sa spuneti ca CD-urile sunt depasite inainte de a vedea cateva studii de caz realizate de Zoltan Tussai, General Manager la Optical Disc Solutions (ODS), jucator pe piata multiplicarii industriale a discurilor optice, CD si DVD. Din anul 2006, ODS s-a specializat in content management pentru promotii, trade marketing pentru campanii si brand licensing, realizand proiecte care se adreseaza sectorului FMCG sau presei scrise (reviste si ziare). In cadrul Brand Activation Strategy 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow, Zoltan a prezentat cateva activari implementate de ODS utilizand CD-urile ca instrument de marketing.

Proiectul Strumfii

In anul 2011, ODS derulat pentru Libertatea o campanie in cadrul careia trebuia sa realizeze un insert in ziar. Pentru realizarea proiectului, echipa ODS a luat in calcul caracteristicile cititorilor ziarului Libertatea: jumatate dintre au varste cuprinse intre 25 si 44 de ani, iar 1/3 au copii mai mici de 14 ani. Venitul mediu personal al acestor persoane este de 926 RON lunar. Astfel, s-a cautat un brand care sa atinga nostalgiile grupului tinta al ziarului, iar serialul de desene animate Strumfii a parut alegerea potrivita, fiind primul aparut dupa Revolutie.

Proiectul a avut un tiraj de 60.000 de exemplare/editie (360.000 in total). Colectia Strumfii a beneficiat de promovare TV  si online si (Libertatea.ro si Unica.ro, cu un total de 18 milioane afisari), dar si in print, cu un total de 82 de machete.

Zoltan a precizat ca, dupa primele doua numere, 15-20% din tiraj era piratat la chioscuri. In plus, returul a fost de 5%, in conditiile in care ziarului fara insert, se returneaza in proportie de 35-50%.

Insert FMCG Zarea

Un alt proiect derulat de ODS a fost realizat pentru Zarea, luand in considerare concurenta existenta pe piata bauturilor alcoolice in perioada sarbatorilor. Proiectul s-a derulat in 2010-2011 si a vizat toate sticlele de vin si sampanie care erau acompaniate de cate un CD: Zarea – melodii cu Horia Brenciu, Robbie Bubble – joc personalizat pentru copii, Dorato – melodii cu Al Bano si Toto Cutugno. S-au produs 130.000 de mini-CD-uri pentru fiecare brand (520.000 de exemplare in total). Campania a avut un impact pozitiv asupra celor 3 branduri, vanzarile lor crescand cu 30% fata de perioada normala.

Fotbalul ne uneste pe toti

In anul 2008, pentru un brand de bauturi racoritoare, ODS a derulat o campanie in cadrul careia, la doua sticle de bauturi racoritoare cumparate, consumatorii primeau un DVD despre legendele fotbalului din seriile Soccer Superstar (Maradona, Pelle, Shevchenko, Zidane, Ronaldo, Del Piero). In total au fost produse 180.000 de exemplare si, cu toate ca proiectul era planificat sa se desfasoare pe parcursul a doua saptamani, stocul a fost epuizat in prima saptamana.

Pentru ca ODS este specializat si in brand licensing, Zoltan a mai povestit si despre cum poate o companie din FMCG sa se promoveze folosindu-se de asocierea cu un nume puternic in ochii copiilor, cum este Garfield. Exemplul dat de el viza un brand de paste fainoase care ar fi putut oferi jocuri cu Garfield, carnetele, brelocuri, stickere, magneti sau vouchere de cumparaturi.

Asadar, mai este sau nu CD-ul un instrument de marketing eficient? Zoldan este de parere ca da, pentru ca CD-ul poate fi o cheie de acces catre o platforma online, fiind un suport media care ramane in posesia consumatorului. Un CD de promovare este perceput de consumator ca avand o valoare mare si un termen de valabilitate foarte lung. In plus, are un numar mare de optiuni de ambalare si un cost scazut. Si, in ciuda faptului ca tehnologia a avansat si am putea spune ca memoria USB ar fi o alta optiune, costul ridicat al acesteia o face sa nu poata fi multiplicata la fel de usor ca un CD.

Brand Activation Strategy 2013 este o conferinta ce face parte din seria de evenimente SMARK KnowHow ce s-a desfasurat pe 27 si 28 noiembrie. Evenimentul a fost activat de VERLA, furnizori de incredere a fost ODS, iar strategi ai datelor au fost Spoon Media. Transportatorul oficial a fost Air France, iar creative food partner a fost frufru. Evenimentul a fost sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Despre partenerii conferintei

ODS furnizeaza incredere brandurilor. Optical Disc Solutions se remarca in piata multiplicarii industriale a discurilor optice, CD si DVD ca fiind singurul producator pe plan local si unul din cei mai mari din Europa de Est. Avand licente in domeniul productiei si securitatii informatiilor de la majoritatea autoritatilor in domeniu (Philips, CDSA, SRAC, MPEGLA, Disney, Universal etc.), ODS si-a extins domeniul de activitate si in furnizarea de servicii de print management, depozitare si expeditii, ajungand sa livreze nu doar discuri, ci incredere.

VERLA activeaza la eveniment prezentand marketerilor o selectie din solutiile sale de materiale pentru productia publicitara, pentru a le strani curiozitatea si a-i invita sa descopere solutiile de care se folosesc multe din ideile prezentate in conferinta.

Spoon, agentia de media cu 10 ani de expertiza in analiza datelor si strategie de media, prezinta cateva studii de caz despre rezultatele obtinute din optimizari in campanii de activare pe medii digitale.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Catavencii, Zumzi, IAA, UAPR, Wall Street, Best Jobs, Piata, Ziare.com, Business24, Port.ro, Money Magazine si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related