Obiceiurile alimentare ale europenilor in 2014. Opt trenduri

Obiceiurile alimentare ale europenilor in 2014. Opt trenduri

Prinse intre modern si traditional, meniurile romanilor sunt, pe de o parte, bogate in grasimi, pe cealalta puternic condimentate cu mirodenii exotice, avand la baza reguli noi in alimentatie. Asta arata studiul “In bucataria romanilor. De la raft in farfurie”, realizat de Nielsen Romania, sub umbrela SMARK Research. Din rezultatele raportului aflam ca romanii inteleg conceptul de alimentatie sanatoasa ca un rezultat a patru factori: regimul, dieta, alimentatia BIO si produsele de casa. O alimentatie sanatoasa ar trebui sa excluda prajelile (75% dintre respondenti), dulciurile (32%), fainoasele (20%). Totusi, 40% dintre romani consuma dulciuri intre micul dejun si masa de praz. Daca asta este realitatea in Romania, ce se intampla la nivelul Europei si ce trenduri vor marca anul care urmeaza?

Compania de research RTS spune ca energizantele naturale, alimentele semipreparate, ingredientele furajere, cele pline de savoare si noua generatie de proteine sunt parte din trendurile care merita urmarite in 2014:

-          Produsele naturale, fara cofeina, care energizeaza sau relaxeaza incep sa intre si in categoria alimentelor, pana acum fiiind relativ limitate la bauturi. In acelasi timp, aceste produse se muta de pe rafturile magazinelor de nisa cu mancare sanatoasa pe cele ale retailerilor mainstream, sub forma unor produse usor de recunoscut precum bauturile si snack-urile.

-          Consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de produse care le permit sa se simta impliniti atunci cand se implica in ultima etapa a procesului de preparare a alimentelor. Asta vine in detrimentul mancarurilor gata preparate, care merg direct in cuptor.

-          RTS remarca si interesul tot mai mare al consumatorilor pentru produsele furajere, locale sau sezoniere. Compania se asteapta ca producatorii sa inceapa in 2014 sa incorporeze ingrediente furajere, locale, in formate accesibile si produse recognoscibile, cu ingrediente precum trufe, alge, macese, urzica, ciuperci salbatice si mure.

-          Consumatorii cauta alternative sanatoase pentru produsele cu care s-au familiarizat. Astfel, ei sunt atrasi de ingredientele si aromele interesante, care nu sunt neaparat marketate ca mancaruri sanatoase. Acest trend poate face ca produsele sanatoase sa para mai apetisante.

-          Pe masura ce interesul consumatorilor pentru dietele bogate in proteine creste, ei cauta produse cu care s-au obisnuit, dar care contin proteine naturale.

O alta companie de research, Innova Market Insights, adauga la aceste treduri reducerea deseurilor si recastigarea increderii consumatorilor, aspecte care se vor numara pentru interesele brandurilor din sectorul alimentar in 2014:

-          Producatorii au atras deja atentia asupra eforturilor lor in domeniul sustenabilitatii, insa discutia incepe sa se concentreze din ce in ce mai mult pe pierderile si deseurile alimentare. Ei sunt in cautare de metode prin care sa obtina ingrediente din resturile din ciclul de productie, avand in acelasi timp grija de reducerea deseurilor alimentare la nivelul consumatorului final.

-          Evenimente precum scandalul carnii de cal nu fac decat sa scada increderea consumatorilor in ceea ce cumpara. Ca rezultat, mai multi producatori vor cauta sa atraga atentia asupra originii produselor si incredintelor lor.

-          Un ultim trend identificat de Innova atrage atentia asupra faptul ca placerile clasice, precum alimentele simple gatite in casa, se numara printre noile interese ale consumatorilor.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related