Cum pot marketerii sa directioneze alegerile pe care le fac consumatorii in retail

Cum pot marketerii sa directioneze alegerile pe care le fac consumatorii in retail

Ultima zi de Promotions Now 2014, prima conferinta din an din seria SMARK Knowhow, s-a incheiat cu workshop-ul sustinut de Marina Clement (Behavioural Director, #ogilvychange Londra). Pe baza unui exercitiu practic, ea le-a aratat participantilor cum pot fi aplicate stiintele comportamentale in retail, folosind modelul utilizat de #ogilvychange.

Pornind de la ideea sustinuta in prezentarea din cadrul conferintei, conform careia deciziile noastre sunt luate, in masura de 90-95%, in mod inconstient si automatic, Marina le-a prezentat participantilor 29 de recomandari, nudges, cum le numeste ea, care au impact asupra comportamentului uman si care ii ajuta pe marketeri sa directioneze alegerile consumatorilor.

Printre exemplele oferite, am aflat ca angajamentele facute in public au sanse mai mari de a fi tinute. Odata ce au s-au obligat in public sa faca sau sa cumpere ceva, consumatorii nu vor mai da inapoi.

Task-urile mici sunt mai putin descurajatoare decat cele mari, de aceea este mai bine sa impartim pe bucati intregul proces de cumparare. Este mai putin probabil ca dupa ce a depus un efort si s-a atasat de o idee, consumatorul sa nu vrea sa finalizeze procesul de achizitie.

Spiritul de turma exista si este dovedit ca luam decizii bazandu-ne pe deciziilor celor din jurul nostru. Adesea consumatorii isi justifica alegerile pe baza faptului ca si altii au facut la fel, asa numitul efect „I’ll have what she’s having”.

In timp ce succesul este atribuit propriilor noastre resurse, greselile sunt atribuite factorilor externi. Aceasta superioritate este valabila mai ales in cazul activitatilor pe care le facem in mod regulat, cum ar fi, de exemplu, sofatul.

Teoria reciprocitatii spune ca micile acte de generozitate ii vor face pe consumatori sa raspunda intr-un mod pozitiv. De exemplu, daca in timpul cinei la un restaurant vor primi ceva gratis, vor mai inclinati sa lase un bacsis mai mare.

Pentru a aplica aceste teorii, participantii au fost invitati sa gaseasca solutii creative pentru a creste vanzarea de fructe si legume intr-un supermarket. Printre ideile rezultate s-au numarat crearea unor cosuri de cumparaturi cu un spatiu marcat pentru acest tip de alimente, lipirea unor stickere colorate, pentru copii, pe fructe si legume, crearea unor pachete cu portia zilnica recomandata de fructe si legume, impartirea de liste de cumparaturi la intrarea in magazin, pe care sa fie deja trecute cateva fructe si legume sau desemnarea fructului preferat al bucurestenilor.

Promotions Now 2014 este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Solutions provider al evenimentului este AdProduction. Promotions Now 2014 este powered by Edenred.

AdProduction fost infiintata in 2002 si pune la dispozitia clientilor servicii de print outdoor si indoor, alaturi de produse de semnalistica si POSM-uri. La acestea se adauga competente – de la design la productia in house si ulterior pana la montaje in locatiile clientilor.

Edenred Romania concepe si administreaza solutii care imbunatatesc eficienta organizatiilor si maresc puterea de cumparare a salariatilor. Garantand utilizarea fondurilor strict cu scopul pentru care au fost alocate, Edenred este lider national si mondial in tichete de servicii preplatite.

Creative food partner este frufru. Partenerii evenimentului sunt: IQads, Casa de traduceri, Catavencii, Forbes, BestJobs, Zumzi, Wall-Street, Port.ro, 24FUN, HotNews, Ziare.com, Business24, The Institute, IAA, UAPR, Magazinul Progresiv, Cariere, Piata, Itsy Bitsy, Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related