Ioana Borza (Marketing Manager, Farmec): In online, cele mai bune rezultate le au promotiile personalizate, spre deosebire de comertul traditional, unde functioneaza mai bine cele cu premii instant

Ioana Borza (Marketing Manager, Farmec): In online, cele mai bune rezultate le au promotiile personalizate, spre deosebire de comertul traditional, unde functioneaza mai bine cele cu premii instant

Cele mai populare promotii la categoria produselor de ingrijire personala sunt cele cu premii instant si cele cu gratuitati in produse complementare, ne-a spus Ioana Borza (Marketing Manager, Farmec). Iar eu, in calitate de consumatoare, aprob acest mesaj. Fac un apel catre toata piata de cosmetice sa ne inunde cu premii instant si cu gratuitati, deoarece le voi incerca pe toate.

Dar apelul meu neinspirat se va pierde in gol, cum e si normal. Brandurile nu vor vesnici consumatori-testeri. Si, totusi, cum impaci eficienta gratificarii instante cu nevoia de loializare in contextul promotiilor?

Discutam pe marginea subiectului cu Ioana mai jos si planuim sa "atacam" tema si la Promotions Now 2015, un eveniment parte din seria SMARK Know How, care ajunge anul acesta la cea de-a patra editie. Va asteptam pe 18 si 19 martie la Unicredit Tower, ca sa incepem sa punem in cui o parte din dilemele universului promotional.


Promotiile si produsele de ingrijire personala

Domeniul cosmeticelor este unul foarte generos din punct de vedere al inovarii si creativitatii, dar este si unul provocator cand vine vorba de comercializare. Loialitatea fata de brand fiind extrem de importanta, avem nevoie sa fim atenti la toate aspectele care privesc produsul, de la calitatea si eficacitatea ingredientelor pana la aspectul ambalajelor si raportul calitate-pret.

Sunt produse care au o valoare insemnata din perspectiva cifrei de afaceri, dar necesita si bugete de promovare adecvate - investite insa inteligent, in functie de stimulii la care reactioneaza consumatorii targetati.

Din punctul meu de vedere, promotiile cu premii instant si cele cu gratuitati in produse complementare au cel mai mare succes in randul lor.

Cel mai de impact canal de comunicare al unei promotii

Campaniile cele mai eficiente sunt cele care au un mix echilibrat al canalelor de comunicare relevante pentru publicul tinta. Pentru o rata mare de penetrare a informatiei, cel mai potrivit canal de comunicare este televiziunea. In ultimii ani insa, mediul online a prins foarte mult teren in ceea ce priveste comunicarea interactiva, adaptata publicului tinta.

Cu toate acestea, cel mai important canal de comunicare din perspectiva eficientizarii costurilor este chiar punctul de vanzare, locul in care sunt comercializate produsele si in care consumatorul ia decizia achizitiei.

Promotiile la care raspund cel mai bine consumatorii Farmec

Eficienta promotiilor se masoara diferit, functie de mai multi factori. De exemplu, segmentul de piata, canalul de comercializare si particularitatile acestuia sunt doar cateva aspecte care trebuie luate in calcul. Gandim strategii diferite si avem asteptari distincte pentru fiecare promotie in parte.

Spre exemplu, in online, cele mai bune rezultate le au campaniile personalizate, spre deosebire de comertul traditional, unde functioneaza mai bine cele cu premii instant.

Atunci cand discutam despre produsele comercializate in farmacii, este foarte apreciata posibilitatea de a testa gratuit alte produse complementare celor achizitionate.

Nu in ultimul rand, am observat ca cele mai bune rezultate in comertul modern le au promotiile cu discount financiar sau cele cu gratuitati.

Tipuri de promotii derulate in 2014

Pentru noi este foarte important sa ne apropiem de consumatorii nostri in cat mai multe locuri in care putem crea oportunitatea de achizitie, asadar este esential sa acoperim canale de distributie cat mai variate. Astfel, pentru maximizarea rezultatelor, am incercat sa folosim tipuri de promotii adaptate specificului fiecaruia dintre aceste canale.

Cea mai apreciata promotie din 2014

Una dintre cele mai bine primite campanii create anul trecut cu echipa alaturi de care lucrez a fost "Par castigator si stralucitor", care a marcat lansarea noilor sampoane Farmec Natural.


A fost o campanie nationala, cu premii instant, iar energia si pasiunea investite s-au reflectat in aprecierile consumatorilor si implicit ale partenerilor de business: a primit titlul de cea mai eficienta campanie din categoria produselor de ingrijire personala, acordat anul trecut de publicatia de specialitate Piata.

Cel mai important lucru la set-up-ul unei unei promotii

Cred ca succesul oricarei promotii are la baza trei aspecte importante: obiectivele, care trebuie sa fie de tip SMART, mecanica simpla, accesibila si usor de pus in practica si, nu in ultimul rand, implementarea propriu-zisa. Toate aceste elemente reprezinta fundamentul unei campanii, insa detaliile atent gandite fac diferenta intotdeauna.

De asemenea, monitorizarea pe parcursul implementarii este esentiala pentru a avea tot timpul o imagine de ansamblu asupra campaniei si pentru a putea interveni in timp util pentru recalibrarea procesului de implementare, daca este nevoie.

Cu ce agentii ati colaborat in 2014 pentru promotiile derulate?

Credem foarte mult in lucrul in echipa, asa ca ne bazam mult pe colaboratori de cursa lunga, cu care suntem pe aceeasi lungime de unda si alaturi de care avem succes. De asemenea, ni s-au alaturat si o serie de colaboratori noi, pe masura ce tipurile noastre de activitati s-au extins.

Promotii locale sau internationale care ti-au placut

Promotiile care au avut in spate o poveste sunt nu numai cele mai eficiente, dar si cele mai placute, mai ales daca au fost construite in jurul unui concept creativ bine gandit. Accentul va cadea insa intotdeauna pe eficienta, pentru ca nivelul vanzarilor este cel care confirma succesul.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related