[Tinerii din Romania] Roxana Grigorean (Samsung Electronics) despre tineri, selfie-uri de grup si hashtag cu Romania

[Tinerii din Romania] Roxana Grigorean (Samsung Electronics) despre tineri, selfie-uri de grup si hashtag cu Romania

Fiecare noua generatie e o specie aparte. E randul ei sa schimbe lumea, in functie de vise si ambtii proprii. Ce ii diferentiaza pe tinerii din Romania? Ce isi doresc? Ce consuma?

Raportul de cercetare Youth Index Romania - Tendinte in activitati, preferinte si consum - 2014/2015 vs. 2013/2014, realizat de platforma Youth Monitor si sustinut de SMARK Research, incearca sa raspunda la aceste intrebari.

Cateva date: tinerii de peste 18 ani consuma mai mult alcool, iar peste 40% se declara fumatori. Daca, in general, cheltuielile pentru haine, tehnologie sau petrecerea timpului (la concerte sau terase) au scazut, fata de anii trecuti, bauturile alcoolice si cafeaua inregistreaza cele mai mari cresteri. Alte concluzii ale raportului aici.

In paralel, am intrebat cativa brand manageri din Romania, unde isi cauta noua generatie de consumatori? Cum ii vorbeste? Pe ce canale comunica?

Roxana Grigorean (PR Manager, Samsung Electronics Romania) spune ca, indiferent de limbajul ei, trebuie sa fii curajos in comunicarea cu noua generatie. Unde o gasesti? Pe Twitter si Youtube.


Portretul tanarului targetat

Tinerii carora ne adresam sunt mereu la curent cu ultimele noutati nu doar in domeniul tehnologiei, ci si al culturii urbane, al modei sau al artei. Sunt tineri conectati la tot ce este nou, care stiu ce isi doresc de la produsele pe care le folosesc, de la brand-urile cu care se identifica.

Cum reiese si din studiul SMARK, 84% folosesc internetul mobil, ceea ce spune multe despre aceasta generatie.


Activari reusite

Chiar la inceputul anului am lansat o serie noua de smartphone-uri, dedicate in special celor tineri, activi, care nu isi doresc doar un dispozitiv cu un design elegant, ci si specificatii tehnice avansate.

Samsung Galaxy A5 si A3 veneau cu o serie de fuctii si specificatii care adresau nevoile tinerilor, precum wide selfie, excelenta pentru selfie-uri de grup. De aceea, lansarea a fost "o petrecere a Generatiei A". Am colaborat cu No Eye Patch, un conoscut brand urban, si cu KREM, care a compus o melodie speciala pentru targetul nostru - Melodia Generatiei A.

La versurile melodiei au contribuit membrii comunitatii online Samsung, pe pagina de Facebook Samsung Mobile Romania, oferind propuneri de cuvinte care ii caracterizeaza si care mai apoi au fost selectate si folosite de KREM in scrierea versurilor. Acest video a adunat rapid peste 60.000 de vizualizari pe YouTube si peste 300.000 pe Facebook.


Un alt exemplu drag mie este campania de Instagram "Dor de Romania", derulata in vara anului trecut pentru Samsung Galaxy K Zoom. Smartphone-ul este echipat cu o camera foto foarte performanta, cu zoom optic 10x, pentru imagini la calitate foarte buna, care sa poata fi imediat impartasite pe retelele sociale.

Asa ca i-am provocat pe utilizatorii de smartphone-uri sa ii faca endorserului nostru, Brad Florescu, #dorderomania si sa posteze pe Instagram fotografii pe care le considera reprezentative pentru Romania.

Rezultatul a fost uluitor, s-a creat o galerie de fotografii minunate, iar hashtag-ul a adunat astazi peste 4.000 de postari, fiind unul dintre cele mai populare. De ce? Pentru ca am avut un mecanism foarte simplu, pe un canal apreciat de tineri, iar tema a rezonat rapid cu ei.

Avem insa si programe pe termen lung create pentru tineri. Intreg programul nostru de Citizenship a ajuns in patru ani la peste 25.000 de tineri si isi propune sa-i incurajeze pe acestia atat sa-si exploreze potentialul profesional, cat si sa dobandeasca mai multe abilitati digitale, atat de necesare in meseriile viitorului.

Caravana "Trends of Tomorrow" a fost prezenta in cele mai importante licee din tara, cu scopul de a inspira, educa si familiariza liceenii cu tendintele de pe piata muncii si, totodata, de a-i ghida in meseriile potrivite personalitatii lor prin intermediul celor mai recunoscute teste vocationale.

Alaturi de aceasta initiativa, prin programul Smart Classroom am inaugurat patru clase inteligente, dotate cu tablete si table electronice, pentru a-i ajuta pe elevi sa beneficieze de avantajele tehnologiei in educatie, iar pentru studenti am creat doua laboratoare smart, in Bucuresti si Cluj-Napoca, unde acestia pot invata cum sa creeze aplicatii pentru mobile.

Tinerii sunt captivati de tehnologie, insetati de informatie, astfel ca rezultatele acestui program ne incurajeaza sa continuam.


Canale de comunicare

Fiind un public conectat in permanenta si la curent cu ultimele tendinte, este prezent si extrem de activ pe retelele sociale.

Prin intermediul paginilor noastre de Facebook si Instagram ii tinem la curent cu informatii despre produsele noastre si idei despre cum tehnologia contribuie la stilul nostru de viata, ne permite sa facem mai multe lucruri, sa ne descoperim noi pasiuni.

Totdata, acordam atentia cuvenita si celorlalte canale preferate de tineri, precum Twitter si YouTube. Melodia Generatiei A, de care povesteam mai sus, a avut mare succes pe canalul nostru de YouTube.

Intr-un final, totul se rezuma la folosirea mediilor celor mai potrivite pentru fiecare mesaj si target, iar noi credem ca folosind retelele sociale intr-un mod cat mai variat, reusim sa ne apropiem si sa ne fidelizam publicul tanar intr-un mod eficient.


Schimbari de comportament. Evolutie

Tinerii sunt cei care dicteaza multe dintre tendinte, care descopera tot ce e nou, de la retele sociale la tehnologie. Tot ei sunt cei care atrag atentia atunci cand un brand ii dezamageste.

Din perspectiva alegerii, cred ca sunt doi factori foarte importanti: ca brandul sa se potriveasca cu stilul lor de viata, iar beneficiile oferite sa fie la nivelul asteptarilor lor.


Un brand care stie sa vorbeasca pe limba lor

Sunt multe companii internationale care au inteles modul diferit si unic in care tinerii vor sa comunice cu ele, foarte natural si autentic, de la branduri FMCG, la branduri de fashion & beauty, servicii de divertisment si culturale.

Cel mai mult apreciez brandurile care "vorbesc aceeasi limba" cu publicul lor tinta si isi adapteaza, in acest sens, atat mesajele, cat si canalele de comunicare.

Un alt factor important este feedback-ul. Apreciez brandurile care se remarca prin promptitudine, care ofera raspunsuri in timp real si nu numai ca primesc feedback-ul de la consumatori, dar il folosesc intr-un mod creativ.

Cred ca tinerii sunt cea mai buna sursa de inspiratie, mai ales in campaniile in care vorbim de "user generated content".


Top 3 lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand targetezi tinerii

In primul rand, tinerii trebuie tratati cu respect si onestitate. Ei cauta branduri de incredere, care livreaza ceea ce au promis. In al doilea rand, raspunsurile rapide si reactiile in timp real sunt foarte importante.

Este o regula generala, dar care devine primordiala atunci cand tinerii sunt targetul principal, care deriva tocmai din faptul ca ei sunt mereu conectati. Si, nu in ultimul rand, e bine sa invatam sa fim curajosi in comunicare, si chiar sa folosim ideile tinerilor pentru a construi campanii de impact.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related