Noua capitala culturala a Romaniei: casa ta

Noua capitala culturala a Romaniei: casa ta

Tehnologia sustine o viata plina de experiente acasa – acesta este rezultatul celui mai amplu studiu Samsung, realizat pe un esantion de 18.000 de europeni.

  • 36% dintre romani platesc pentru streaming de continut Tv sau video 
  • Romanii folosesc dispozitivele electronice cu 2 ore si 20 de minute mai mult decat media europeana (10 ore si 20 de minute fata de 8 ore)
  • Casele noastre au devenit, astazi, un centru al universului, unde putem explora lumea, putem invata si ne putem imbogati viata.” Roxana Grigorean (PR Manager Samsung Electronics Romania)

Peste o treime dintre romani platesc pentru continut educational, pe masura ce creste cererea pentru continut de calitate. Aceasta este doar una dintre concluziile studiului anual Techonomic Index 2015, cea mai ampla cercetare realizata de Samsung asupra obiceiurilor romanilor de interactiune cu tehnologia.

Aflat anul acesta la cea de-a doua editie, studiul a fost extins pentru a include 18 tari europene, dezvaluind obiceiurile de consum si de folosire a dispozitivelor electronice si electrocasnice.

Noul studiu pan-european dezvaluie faptul ca, anul acesta, casele romanilor sunt mai mult decat un simplu loc de relaxare si innoptare.

Ele au devenit centrul universului nostru cultural, loc de munca, loc de studiu sau loc de divertisment, in care ne conectam cu cei dragi si in care ne regasim inspiratia. Tehnologia ne ofera mai multe experiente, iar pe masura ce numarul dispozitivelor dintr-o gospodarie creste la 19, cu unul in plus fata de 2014, drumul spre casele smart pare mai scurt ca niciodata.


Infografic Samsung Techonomic Index 2015


Investitia romanilor in continut educational creste pe masura ce timpul alocat jocurilor pe mobil scade

  • 49% dintre respondenti acceseaza continut educational cel putin o data pe saptamana, fata de 47% cati utilizeaza aplicatii de gaming si divertisment
  • 34% dintre gospodarii au platit in ultima luna accesul la continut educational, comparativ cu 28% cate au platit pentru jocuri sau aplicatii de divertisment


Tehnologia le permite romanilor sa isi extinda domeniile de interes la capitolul educatie. Gospodariile cheltuiesc lunar mai mult pe materiale educationale (10,58 euro) decat pe jocuri pe telefon (8,48 euro) si materiale de divertisment, precum carti (9,71 euro), filme (7,81 euro) si muzica (7,14 euro). Intr-o zi obisnuita, 27% dintre romanii care inca studiaza isi petrec cel putin o ora consumand continut educational.


Culturalizare on demand

  • 36% dintre gospodariile din Romania au platit pentru streaming de filme si emisiuni TV in ultima luna, fata de 24% dintre gospodariile din Europa
  • 87% dintre romani folosesc telefonul mobil sau tableta pentru a-si accesa conturile de social media, fata de 75% dintre europeni


In ultimele 12 luni s-a inregistrat o crestere semnificativa a consumatorilor care utilizeaza tehnologii mobile 4G, dar si a dispozitivelor conectate la internet, cum ar fi televizoare inteligente si tablete. Aceasta crestere vine cu beneficii precum imbogatirea cunostintelor, invatarea unor noi abilitati, posibilitatea de explorare a artei si descoperirea altor culturi – de toate acestea ne putem bucura chiar din propriile noastre case.

De la informatiile relevante si inspirationale din TED Talks, la cursurile de limbi straine online si videoclipuri YouTube cu sfaturi practice, gospodariile din intreaga Romanie sunt tot mai mult in cautare de informatii online, pentru a-si satisface setea de cunoastere si de a descoperi lucruri noi. Mai mult de trei sferturi (83%) dintre romani vizioneaza continut video online, precum emisiuni TV, filme sau clipuri video in mod regulat, fata de 54% dintre europeni. 

Exista acum posibilitati infinite la indemana noastra prin intermediul tehnologiei. Importanta retelelor sociale arata ca vietile noastre sunt mult mai conectate decat inainte. Potentialul afacerilor care adopta Internet of Things creste si el pe masura ce felul in care folosim dispozitivele conectate la internet continua sa evolueze.


Intoarcerea la TV – vizionarea zilnica a crescut cu o jumatate de ora

  • Romanii petrec mai mult timp in fata televizorului – 3 ore si 38 de minute, pe cand europenii petrec 3 ore si 7 minute
  • Mai mult timp este petrecut in fata televizorului (3 ore si 38 minute) decat folosind laptop-uri (3 ore si 28 minute)
  • 69% dintre romani descarca regulat continut video, precum emisiuni TV, filme sau la clipuri
  • Unul din trei oameni (35%) foloseste telefonul mobil, tableta, PC-ul sau laptop-ul pentru a viziona programe TV cand nu sunt acasa

Surprinzator, in ciuda utilizarii pe scara larga a smartphone-urilor, tabletelor si a altor dispozitive de divertisment, televiziunea este din nou alegerea preferata a utilizatorilor din Romania pentru a viziona continut cand sunt acasa. Pentru familiile din Romania, privitul la TV in timp ce stau si pe Facebook si descarca diferite fisiere a devenit o normalitate.


Divertismentul de acasa, in crestere

• Timpul petrecut utilizand dispozitivele de gatit este de obicei de 1 ora si 8 minute pe zi, similar cu media europeana de 1 ora si 6 minute
• 35% din romani folosesc aparate de curatenie in fiecare zi, fata de 46% cat este media europeana


Popularitatea tot mai mare a emisiunilor de gatit si a bucatarilor chef, numarul tot mai mare de bloguri de gatit si vedetele YouTube din acest domeniu au adus o democratizare a gatitului. Bogatia de informatii disponibile care te indruma cum sa gatesti indica o crestere a apetitului tot mai mare pentru interesul oamenilor de a experimenta noi ingrediente si tehnici. Si nu doar la ocazii speciale – 78% dintre romani folosesc electrocasnice pentru gatit in fiecare zi.

"Casele noastre au devenit, astazi, un centru al universului, unde putem explora lumea, putem invata si ne putem imbogati viata. Toate acestea prin intermediul tehnologiei care se afla intr-o continua dezvoltare si al continutului digital de calitate pe care il putem accesa", a declarat Roxana Grigorean (PR Manager Samsung Electronics Romania).

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related