[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Lacramioara Loghin (Exact CC): Millennialii nu sunt interesati de modele de carton

[SMARK KnowHow: Target BootCamp] Lacramioara Loghin (Exact CC): Millennialii nu sunt interesati de modele de carton

Primul panel al Target BootCamp - Romanian Youth Focus 2015 a fost deschis de Lacramioara Loghin, Managing Director al Exact Cercetare si Consultanta. Ea a vorbit despre modurile in care brandurile si-ar putea adapta strategia pentru a ajunge la conumatorii Millennials.

In urma studiilor pe acest segment de public, dar si a workshop-urilor pe care Lacramioara le-a tinut pentru ei, a devenit din ce in ce mai evident ca ceea ce isi doresc tinerii de azi e sa salveze lumea.

Millennialii sunt oameni care au foarte multe dileme si se gandesc la probleme majore, care afecteaza lumea la nivel global, nu doar local; au preocupari care depasesc spatiul lor de proximitate. 

Multitudinea de informatii la care sunt expusi zilnic face ca 25% dintre tinerii de azi sa intre in fiecare zi in contact cu cel putin o persoana din alte tari. Informatiile sunt intotdeauna la indemana lor.

In ce priveste tipul de continut pe care aceasta generatie il consuma, se remarca filmele despre oameni obisnuiti care salveaza lumea, fara sa depinda puteri speciale.

La TV, tinerii de azi nu mai urmaresc decat reality show-uri - sunt singurele care le mai ofera modele reale (prin prezentarea unor oameni obisnuiti care au un talent deosebit cu ajutorul carora devin un modele pentru tara lor; exemplu: Vocea Romaniei). Millennialii nu sunt interesati de modele de carton.

Pentru ca tinerii au alte asteptari de la branduri in prezent, e nevoie ca ele sa-si redefineasca relatia pe care o au ei.

Tinerii nu mai vad brandurile ca niste profesori care vin in fata lor si le spun lucruri interesante. In prezent, ei vor ca brandul sa fie, mai degraba, ca un elev care sta in banca cu ei si cu care fac schimb de informatii interesante.

Tinerii din ziua de azi cauta din ce in ce mai mult voluntariatul. Vor sa se implice in proiecte care sa conteze in lumea in care traiesc.

Lacramioara Loghin a subliniat ca este foarte important ca cei patru P ai marketingului sa fie reganditi pentru ca exista patru caracteristici care fac parte din ADN-ul tinerilor de azi. Ea a mai spus ca aceste patru caracteristici apar din ce in ce mai pregnant pe masura ce grupul studiat este mai tanar.

  1. Sharing;
  2. Experiente – tinerii din prezent sunt in cautare de experiente. Acest lucru se intampla si la generatia trecuta, insa acum tendinta s-a accentuat;
  3. Conectare – tinerii din ziua de azi cauta conectare permanenta. Desi pentru oamenii mai maturi tinerii din ziua de azi par „autisti” pentru ca stau tot timpul cu ochii din device-uri, aceasta perceptie e falsa. E adevarat ca tinerii din ziua de azi sunt aproape tot timpul cu telefonul in mana, dar asta nu inseamna decat ca sunt permanent conectati la ceva – la grupuri de prieteni, la informatie, la continut multimedia, dar toate aceste lucruri se intampla in sfera privata;
  4. Co-creation.

In prezent, in loc de branduri si produse, tinerii cauta solutii. Ei isi inchipuie ca lumea ar trebui sa fie construita dupa principii de tip cloud in care ei iau ceva din mediu si lasa ceva ce ar putea fi folosit de altii – sharing is the new having.

Aproape 90% dintre ei spun ca societatea ar fi una mai buna daca am imparti mai mult cu ceilalti, iar 70% dintre tineri spun ca ar prefera sa imparta lucrurile cu ceilalti, nu sa le detina.

Progresul a inceput sa nu mai fie despre despre a consuma, ceea ce inseamna ca tendinta consumerista incepe sa se redreseze. Lacramioara a precizat ca tinerii consuma, inca, dar fac acest lucru mai smart si sunt mai atenti la lucrurile pe care le dau banii.

Accesul a devenit ceva natural pentru tineri, ceea ce inseamna ca e nenatural ca brandurile sa mai vorbeasca despre distributie. Tinerii nu mai inteleg de ce ar trebui sa dea bani  pe informatii sau materiale la care pot avea acces gratuit.

Ei nu mai platesc pentru muzica si filme si folosesc conceptul YOLO (n.r. you only live once) atunci cand isi aleg vacantele - in care prefera sa plateasca pentru experiente nu pentru a-si cumpara lucruri. 

Tinerii vor deveni loiali unui brand daca acesta ii ajuta sa intre in comunitatile lui si incurajeaza economia circulara - in momentul in care cumpara un produs tin cont de valoarea ulterioara a acestuia, adica ar vrea sa poata obtine bani pe el in cazul unei revanzari.

Din aceasta perspectiva, cifrele arata ca 90% dintre tineri au apelat la site-uri ca OLX sau Okazii – 52% au folosit platformele ca sa cumpere, 42% ca sa vanda.

Lacramioara Loghin a mai spus ca pentru tinerii din ziua de azi e mai importanta educarea, nu promovarea. Ei nu isi doresc promovare de dragul promovarii.

In schimb, 71% dintre ei isi doresc foarte mult branduri care sa le reflecte personalitatea, in timp ce 30% dintre ei si isi doresc ca brandurile sa ii exprime (n.r. – express myself).

Prezentarea s-a incheiat cu informatii cu privire la cultura pop. Tinerii de la noi consuma cultura pop din ce in ce mai mult, insa continutul provine din afara.

60% dintre ei citesc carti din afara, care nu au fost traduse la noi, 30% dintre ei considera ca aceasta cultura ii modeleaza, iar 42% din generatia tinerilor de azi se identifica mai bine cu bradurile care folosesc cultura pop. 

Target BootCamp este un eveniment SMARK KnowHow. Parteneri de know-how au fost: Interactions, Spoon, Avon, Domeniile Samburesti, Aqua Carpatica si SilhoutteSpectacolul tehnic a fost oferit de Five's, tipariturile creative de GT, solutions provider a fost AdProduction, iar frufru a fost creative food partner. Fotografiile de la eveniment poarta semnaturaphotosnacks si a lui Antonescu Dumitru, iar Ivan Creativ a fost videograful oficial. Coffee provided by NTS Coffee.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Spoon Media

Spoon a inceput in 2003 ca o agentie de strategie de media dar a evoluat diversificandu-si serviciile catre o agentie de comunicare digitala si media. Obiectivul Spoon este sa combine experienta de analisti de date... vezi detalii »

Interactions

INTERACTIONS este o agentie de comunicare interactiva si eCRM fondata in 2009. INTERACTIONS este un partener de cursa lunga: parteneriatul dintre agentie si clientii majori depaseste in media cifra de 3 ani, recordul... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related