Intr-o vreme, ne uitam inspre tinerii din agentii cu gandul de a-i descoase cat mai bine, ceea ce am si facut. Iar acum am decis ca e randul tinerilor marketeri sa iasa la inaintare. Am vrut sa aflam ce determina junioratul in marketing, care e nivelul de responsabilitate acordat tinerilor si din cine este formata cea mai tanara generatie a marketing-ului.
Incepem cu Silvia Rusu, Junior Brand Manager Cif & Savo, si-a dorit sa lucreze intr-un domeniu creativ si strategic deopotriva. Dupa ce a terminat Administrarea Afacerilor si Comunicare si Relatii Publice, facute in paralel, Silvia a ales ruta marcomm-ului, pornind in Departamentul de achizitii de la Carrefour. S-a inclinat, apoi, spre partea de agentie, petrecand cativa ani in departamentele de CS ale Starcom MediaVest Group si Rusu+Bortun. Din 2014, o regasim in cadrul Unilever pe partea de brand management.
Ne conduce prin tot acest parcurs in continuare:
Background
Dupa liceu am ales sa urmez cursurile a doua facultati (Administrarea afacerilor si Comunicare si Relatii Publice), ambele in cadrul Universitatii Bucuresti. Am ales sa le studiez in paralel pentru ca nu am vrut sa renunt la nici una dintre ele, ambele imi placeau la fel de mult. Nu a fost usor, insa a fost frumos.
Am urmat si un master in cadrul Facultatii de Jurnalism (Publicitate si PR), care a fost la fel de interesant si m-a ajutat sa aprofundez bazele castigate in timpul facultatii.
Sunt o persoana comunicativa, cu spirit creativ, dar in acelasi timp destul de pragmatica. Iar aceste lucruri m-au determinat sa ma orientez intr-o cariera in domeniul comunicarii. Din punctul meu de vedere, acesta imbina atat partea creativa, cat si cea de strategie, analitica.
Marketing vs. lucrul in agentie
Cred ca pentru a intelege aceasta decizie trebuie sa va dau un pic de context. Primul meu job a fost intr-o multinationala, in domeniul retailului, care pentru mine a fost ca o scoala. Tot ce invatasem din carti, puteam acum sa aplic si sa inteleg exact cum functioneaza, de fapt, economia.
Pentru ca imi doream totusi si ceva creativ, am ales sa ma mut intr-o agentie. Am fost in agentii cu oameni minunati, unde am petrecut cativa ani din viata mea.
Trecerea catre marketing a venit pentru ca acest domeniu aborda atat partea creativa (pe care eu mi-o tot doream), dar avea si o componenta importanta de strategie.
Primul job
Cum spuneam, la Departamentul de achizitii in retail :) L-am obtinut dupa multe probe de interviu si teste, nu a fost usor, dar cand iti doresti cu adevarat ceva, cu siguranta poti reusi. Cred ca, pe langa felul in care stii sa te prezinti sau abilitati personale si profesionale, conteaza foarte mult si chimia pe care o ai cu persoana care iti ia interviul.
Primele responsabilitati
Am pornit de jos: de la responsabilitati administrative - logistice, pana la analize de piata, administrare de bugete si creare de strategii de dezvoltare.
Fiecare job avut a contribuit la ceea ce reprezint acum. Am invatat cate ceva de la fiecare. Exista experiente bune si mai putin bune, dar ai nevoie de toate pentru a te forma ca om, ca profesionist.
Marketingul este un domeniu in continua schimbare. Sigur, anumite principii raman mereu aceleasi, insa piata si nevoile consumatorilor sunt in continua schimbare. Cred ca un marketer bun trebuie sa stie sa anticipeze aceste lucruri si sa fie mereu pregatit sa isi adapteze strategia conform contextului actual.
Lucrul cu agentiile
Contactul cu agentiile incepe de cum intri in categorie, nu conteaza nivelul profesional. Diferenta este data uneori de natura responsabilitatii avute in functie de pozitia detinuta.
Primul proiect important
Proiecte importante au fost toate, nu cred ca a existat vreunul mai important decat altul. Sunt doar diferite.
As spune ca ultimul, cel mai memorabil, a fost cel din echipa de inghetata Algida, mai exact pentru consolidarea brandului Napoca.
De asemenea, acum lucrez la un proiect important, in cadrul echipei de HHC, pentru brandul Cif. Mai exact Cif curata Romania, o campanie de CSR foarte draga noua.
Provocari
In acest tip de job avem parte de provocari constante. Ideea este sa stii cum sa reactionezi incat acestea sa devina provocari constructive. Sunt situatii cand ai probleme de productie, probleme cu clientii, consumatorii, etc. Intotdeauna exista solutii la orice, daca stii cum sa abordezi situatia cu calm si intelepciune.
Staisfactii. Invataturi
Imi place sa dezvolt strategii de marketing, care sa ajute la cresterea sanatoasa a brandului, pe termen lung. Am invatat sa am o gandire analitica. Impreuna cu firea mea creativa, aceasta ma ajuta sa iau cele mai bune decizii de business.
Daca n-ai lucra in marketing
Daca nu as fi mers pe acest drum, cred ca mi-ar fi placut sa fiu detectiv. Cred ca tine foarte mult de firea mea curioasa, mereu atenta la detalii. Dar sunt foarte multumita de alegerea facuta! :)
























