[Conferintele FIBRA] Ce ii diferentiaza pe consumatorii traditionali de cei noi? Ne-a raspuns Laura Nedelschi (DDB Romania)

[Conferintele FIBRA] Ce ii diferentiaza pe consumatorii traditionali de cei noi? Ne-a raspuns Laura Nedelschi (DDB Romania)

Ne aflam la prima editie a premiilor FIBRA, prima conferinta. Laura Nedelschi (Senior Copywriter, DDB Romania) a raspuns, alaturi de Dan Petre (Managing Partner, D&D Research), provocarii noastre de a caracteriza atitudinile traditionaliste si, respectiv, pe cele specifice noului consumator in cadrul panelului  “The Mindset Gap: Traditional versus New Consumers”.

Laura ne-a schimbat putin planurile: nu a vorbit despre The Mindset Gap, ci despre The Heartset Gap, pentru ca emotiile sunt cele care ne misca mai mult atunci cand vine vorba de procesul de cumparare, a adaugat ea.

In functie de ceea ce simt consumatorii, Laura crede ca traditionalii sunt reprezentati de “eu stiu” – pentru ca asa trebuie, pentru ca asa e mai bine, pentru ca “nu-mi spun ei mie ce sa fac”.  Sunt consumatorii cu o rezistenta mare la schimbare, pentru care stabilitatea este o valoare primordiala. Sunt acei consumatori care, atunci cand isi fac cumparaturile, lasa deciziile rationale sa functioneze totusi ceva mai mult decat inima. Atentia la preturi e dovada.

Experienta cu noii consumatori i-a aratat Laurei ca “vreau” este cuvantul lor preferat, expresie a surprizei pe care il aduce un produs nou cumparat si expresie a dorintei de a avea cat mai multe produse, chiar daca nu au neaparata nevoie de ele. De fapt, ceea ce cauta noul consumator este… iubire.

"Iubirea a devenit o marfa rara si cauta iubirea in cumparare"”, spune Laura despre noul consumator. "Si ceea ce trebuie sa facem pentru a-i castiga inima este sa privim mai departe de brand, la nevoile pe care consumatorul le are si la nevoia acuta de iubire".

Dan Petre a continuat discutia cu ideea ca „tehnologia se schimba, oamenii nu”. Chiar daca, in continuare, consumatorii traditionali sunt arondati TV-ului, iar acei noi consumatori sunt de gasit mai degraba in online, mediul de comunicare folosit de consumatori nu ar trebui sa fie un element esential in diferentierea publicului, ci personalitatea individului si valorile in care acesta crede. Personalitatea si valorile in care cred determina si modul in care acestia isi impart atentia, elementul pentru care marketerii se lupta atat de mult. 

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Dosare editoriale

Branduri

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Related