Nivelul scazut de educatie si lipsa gratuitatii investigatiilor medicale, principalele obstacole din cauza carora femeile din Romania nu merg la controale medicale

Nivelul scazut de educatie si lipsa gratuitatii investigatiilor medicale, principalele obstacole din cauza carora femeile din Romania nu merg la controale medicale

63% dintre medicii ginecologi sustin ca nivelul scazut de educatie al pacientelor este principala provocare cu care se confrunta in diagnosticarea cancerului de san, de col uterin si ovarian. Mai mult, medicii de familie considera lipsa gratuitatii drept principalul motiv pentru care romancele evita efectuarea investigatiilor medicale pentru depistarea precoce a acestor trei tipuri de cancer. Datele fac parte din studiul “Afectiuni oncologice feminine in Romania”, initiat de Coalitia pentru Sanatatea Femeii, proiect al Fundatiei Renasterea.

Conform cercetarii, peste 89% dintre medici realizeaza sau recomanda femeilor investigatii pentru depistarea precoce a cancerelor. Acelasi studiu reliefeaza, insa, faptul ca 52% dintre romance nu cunosc ce programe sunt disponibile pentru preventia si depistarea in stadiu incipient a cancerelor.

"Lipsa informarii si a banilor produc adevarate drame in randul femeilor din Romania. Studiul initiat de Coalitia Pentru Sanatatea Femeii arata ca multe dintre romance nu stiu ce metode de depistare precoce au la dispozitie si nici la ce specialisti sa apeleze. In aceste conditii, multe dintre femeile care sufera de cancer de san, de col uterin sau ovarian sunt diagnosticate foarte tarziu, cand sansele de vindecare sunt substantial reduse. Insa, atat medicii, cat si pacientele evidetiaza aceleasi bariere in ceea ce priveste accesul la programe de screening. Acesta trebuie sa fie punctul de pornire in implementarea unor campanii de educare cu privire la necesitatea efectuarii de investigatii sau controale medicale periodice, dar si a unor programe care sa faciliteze accesul gratuit la acestea. In acest sens, ne dorim sa colaboram cu autoritatile pentru implementarea unui program national de screening pentru cancerul de san si spre a gasi solutii de promovare eficienta a programului national de screening pentru cancerul de col", sustine Mihaela Geoana (Presedintele Fundatiei Renasterea).

 

Cele mai multe dintre femei mentioneaza ca succesul oricarui program de depistare precoce a unei forme de cancer depinde de gratuitatea investigatiilor, de promovarea lui intensa si de disponibilitatea sa la nivel national.

 

Nota editori

Initiata de Fundatia Renasterea si gandita ca un parteneriat strategic intre ONG-uri, companii, medici, asociatii ale pacientilor precum si institutii publice, Coalitia pentru Sanatatea Femeii are ca obiective stabilirea preventiei si diagnosticarii precoce a cancerelor ginecologice si mamare drept prioritate, prin implementarea unui program national de screening pentru cancerul de san, promovarea programului national de screening pentru cancerul de col uterin si cresterea gradului de informare asupra necesitatii controalelor periodice in cazul cancerului ovarian.

Alaturi de Fundatia Renasterea, membrii Coalitiei pentru Sanatatea Femeii sunt: Federatia Asociatiilor Bolnavilor de Cancer, Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice din Romania, Alianta Pacientilor Cronici din Romania, Institutul pentru Educatie si Dezvoltare in Sanatate, Societatea Romana de Chirurgie a Sanului si Oncologie, Societatea Romana de Medicina Sportiva, Societatea Nationala de Medicina Familiei si Asociatia “Prietenii Spitalului Valcean”.

Coalitia pentru Sanatatea Femeii se bucura de sprijinul Comisiei de Sanatate si Familie a Camerei Deputatilor, Ministerului Sanatatii si al Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice. Parteneri ai acestei initiative sunt: Centrul pentru Inovatie in Medicina, Politici de Sanatate (parteneri strategici), Roche Romania, Pfizer, AstraZeneca, Carrefour Romania, IDSE, KOL Medical Media, Revista Hipocrate si Scoala Pacientilor. Pro TV este sustinatorul media al Coalitiei, care se bucura, de asemenea, si de sustinerea Agentiei Nationale de Presa Agerpres si a Sanatatea TV.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related