Studiu Mercury Research asupra pietei de turism din Romania: Vola.ro este cea mai de incredere agentie de turism online din Romania

Studiu Mercury Research asupra pietei de turism din Romania: Vola.ro este cea mai de incredere agentie de turism online din Romania

Compania de cercetare Mercury Research a realizat in luna septembrie a acestui an o analiza complexa a pietei de turism online din Romania prin care a dorit sa reliefeze care sunt agentiile de turism online in care romanii au incredere, care sunt motivele care determina un turist sa rezerve printr-o anumita platforma online, de ce aleg turistii sa revina la o anumita agentie si alte comportamente. Studiul vine in contextul unor evenimente nefericite in industria turismului la nivel national si introduce pentru prima data elementul “increderii” in discutia legata de achizitionarea vacantelor.

Studiul evidentiaza ca turistii romani incep sa se distanteze de mirajul super-ofertelor si preturilor foarte mici. Se bazeaza pe incredere, apreciaza suportul pre si post vanzare realizat prin Serviciile de Relatii cu Clientii si gradul de recunoastere in piata al agentiei. Toate acestea sunt elemente ale unei piete aproape de maturizare.

  

Vola.ro – cea mai de incredere agentie de turism online din Romania

Potrivit studiului Mercury Research, Vola.ro este cea mai de incredere agentie de turism online din Romania. Agentia a obtinut cele mai bune rezultate in randul calatorilor care cunosc brandul, 33% dintre acestia afirmand ca este o companie de incredere. Numarul este cu 50% mai ridicat fata de a doua agentie din clasament, Avion.ro, care a obtinut un procentaj de 22%  si cu 57% mai ridicat fata de a treia, eSky.ro, care a inregistrat un procentaj de 21%. 

Serviciul de relatii cu clientii si oferta variata de vacante – foarte importante in alegerea unei agentii de turism online

In balanta deciziei finale de cumparare si de revenire la o anumita agentie de turism online cantaresc puternic serviciul de relatii cu clientii si oferta variata de vacante.

La capitolul Serviciul de Relatii cu Clientii, 30% dintre calatorii familiari cu brandul recomanda agentia pentru promptitudinea cu care ofera suport clientilor, fata de 26% pentru a doua agentie clasata, Avion.ro si 20% pentru cea de-a treia, Paravion.ro. Dintre cele 3 agentii aflate in top, Vola.ro este singura care ofera un serviciu de Customer Care 24/7.

 

Ofertele variate de vacante starnesc apetitul de calatorie al romanilor

Rezultatele studiului mai releva faptul ca turistii aleg Vola.ro si datorita ofertei variate de vacante, dar si pentru ca este cea mai utilizata agentie de turism online din Romania.

Astfel, 67% dintre cei care calatoresc prin intermediul celor mai cunoscute agentii de turism online afirma ca au folosit serviciile Vola.ro cel putin o data, procent aproape triplu fata de urmatoarea agentie din clasament, Paravion.ro, care a obtinut 24%. Tot de aici reiese faptul ca primele trei agentii online din Romania concentreaza aproximativ 80% dintre achizitiile facute in acest mediu.

 

Turistii sunt consecventi in privinta optiunilor de calatorie

In ceea ce priveste calatoriile facute in ultimul an printr-o agentie de turism online, Vola.ro a obtinut din nou cele mai bune rezultate, 74% dintre clientii agentiilor de turism declarand ca au apelat la serviciile companiei in ultimele 12 luni. Diferenta este considerabila in raport cu urmatoarele doua agentii din clasament, eSky.ro si Avion.ro, care au atins fiecare un procent de doar 12%.

 

Calitatea serviciilor atrage feedback-ul pozitiv al romanilor

Aproximativ 90% dintre clientii Vola.ro se declara multumiti de serviciile agentiei de turism online, iar 70% dintre ei afirma ca sunt extraordinar de multumiti.

”Piata de turism este printre cele mai competitive din Romania, iar odata cu digitalizarea sa jucatorii din online au inceput sa castige teren in favoarea agentiilor clasice. Studiul a urmarit identificarea perceptiei clientilor in raport cu cele mai populare agentii de turism online din Romania. Este interesant de observat cum, in urma evenimentelor recente din piata de turism, factorul de incredere a devenit unul decisiv in alegerea agentiei, iar aceasta incredere se construieste in timp, prin actiuni repetate si consecvente, motiv pentru care speram sa dezvoltam astfel de studii in viitorul apropiat”, a declarat Ingrid Lambru, Marketing Director la Mercury Research.

 

“Suntem nespusi de bucurosi sa observam ca intr-o piata atat de agresiva in lupta preturilor, factori precum increderea si calitatea serviciilor au inceput sa joace un rol in deciziile calatorilor. Speram ca acest moment sa fie un prim pas catre o industrie dispusa sa investeasca in imbunatatirea serviciilor si in transparenta fata de clienti, iar situatiile in care acestia sunt atrasi prin preturi nesustenabile, insa fara a li se prezenta riscurile aferente, sa dispara in totalitate”, a declarat Daniel Truica, CEO Vola.ro. 

Studiul Mercury Research a fost efectuat in luna septembrie a acestui an pe un esantion reprezentativ din mediul urban si a urmarit sa identifice diferite comportamente din piata turistica din Romania, precum si sa compare cele mai cunoscute agentii de turism online din tara: Avion.ro, eSky.ro, Fly-Go, Paravion, Tripsta si Vola.ro.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info

Sectiune



Related