Studiu Mastercard: București, pe primul loc în topul destinațiilor din Europa cu cel mai mare potențial de dezvoltare

Studiu Mastercard: București, pe primul loc în topul destinațiilor din Europa cu cel mai mare potențial de dezvoltare

Într-o lume în care naționalismul se află pe un trend ascendent, turismul internațional capătă o importanță sporită: depășește barierele culturale, ne lărgește orizonturile și reușește să aibă un impact economic resimțit puternic în rândul tuturor orașelor de pe glob.

Anul acesta, București se află pe primul loc în topul destinațiilor din Europa cu cel mai mare potențial de dezvoltare, conform Indexului Global Mastercard de Destinații Urbane 2018, studiu care, în decursul ultimului deceniu a oferit o analiză importantă despre turismul urban și despre comportamentul turiștilor. București s-a aflat în top și anul trecut, când a fost orașul european cu cea mai mare creștere a numărului de turiști, conform Indexului Global Mastercard de Destinații Urbane 2017.

 

Ne bucură și suntem mândri că București se află în topul destinațiilor europene cu cel mai mare potențial de dezvoltare, după ce, anul trecut, a fost orașul european cu cea mai mare creștere a numărului de turiști. Pe de altă parte, nu ne miră, în condițiile în care noi credem că București reușește să răspundă cu succes exigențelor pe care le au turiștii din toată lumea, devansând astfel orașe cu tradiție în circuitul turistic”, a declarat Diana Tănase (Area Marketing Manager, Mastercard România).

 

Potențialul de dezvoltare înregistrat de București în 2018, potrivit Indexului Global Mastercard de Destinații Urbane, este de 10,7%. Datele Mastercard mai arată că București numără aproximativ 1,3 milioane de turiști care apelează la servicii de cazare, durata medie de ședere a turiștilor este de 1,6 zile, în timp ce valoarea medie cheltuită pe zi se ridică la 210 dolari.

Locul secund în clasament îi revine Lisabonei, cu un potențial de creștere în 2018 de 10,6%. Lisabona numără 4,9 milioane de turiști care apelează la servicii de cazare, durata medie pe care o petrece un turist în Lisabona este de 2,6 zile, în timp ce cheltuielile zilnice se ridică la o medie de 163 de dolari.

Cel de-al treilea loc în topul orașelor europene cu cel mai mare potențial de dezvoltare este ocupat de Santa Cruz De La Palma, cu 9,3%. Santa Cruz De La Palma numără 5 milioane de turiști care apelează la servicii de cazare, turiștii petrec, în medie, în oraș 8,1 zile, iar cheltuielile zilnice se ridică la o medie de 210 dolari.

Indexul Global Mastercard de Destinații Urbane, care s-a extins anul acesta și include 162 de orașe, nu reprezintă doar un top al destinațiilor urbane la nivel global, ci, pe baza unei analize amănunțite a volumului de turiști și a cheltuielilor înregistrate în anul 2017, oferă, de asemenea, previziuni de creștere pentru anul 2018 și, în premieră, o viziune de ansamblu asupra duratei medii de ședere și a sumei cheltuite pe zi.

 

Bangkok, cel mai vizitat oraș de pe glob

În ceea ce privește topul celor mai vizitate orașe pe plan global, Bangkok se află pe primul loc în acest clasament, urmat de Londra și Paris. Următoarele cele mai vizitate orașe din întreaga lume sunt Dubai, Singapore, New York, Kuala Lumpur, Tokyo, Istanbul și Seul. Potrivit studiului Mastercard, orașele din acest top demonstrează încă o dată importanța unei infrastucturi bine puse la punct, a unei puternice culturi locale, dar și a atracțiilor turistice și de business.

Cu aproximativ 20 de milioane de vizitatori, Bangkok rămâne fruntaș în clasamentul acestui an și este puțin probabil să fie depășit, având în vedere creșterea puternică de 9,6% estimată pentru 2018. Vizitatorii tind să stea în Bangkok 4,7 nopți și să cheltuiască în medie 173 de dolari pe zi.

Indiferent de motivul pentru care oamenii aleg să călătorească, fie în interes de afaceri sau pentru relaxare, Mastercard colaborează cu un spectru larg de parteneri, inclusiv companii de turism, planificatori urbani, bănci și comercianți pentru:

  • a identifica și a aborda provocările urbane prin soluții scalabile în incluziunea digitală și dezvoltarea economică; Mastercard a lansat recent City Possible, o platformă globală destinată orașelor, instituțiilor de cercetare și organizațiilor din sectorul privat prin intermediul căreia provocările comune sunt abordate prin colaborare;
  • a simplifica accesul la serviciile urbane esențiale, cum ar fi transportul public: în peste 100 de orașe, vizitatorii și localnicii pot folosi cardul contactless Mastercard pe care îl dețin deja pentru a avea acces în trenuri și autobuze;
  • a ajuta oamenii să călătorească în siguranță, oferind servicii de planificare, facilități și conectivitate fără probleme la destinație, dar și acceptare în milioane de locații din întreaga lume;
  • a crea experiențe unice în domeniul culinar, divertisment și cumpărături în 42 de orașe Priceless din întreaga lume.

 

Indexul Global Mastercard de Destinații Urbane ierarhizează orașele în funcție de numărul total al turiștilor care apelează la servicii de cazare și al chetuielilor transfrontaliere realizate de aceiași turiști în cursul anului 2017, oferind totodată previziuni cu privire la pontențialul de creștere al numărului de turiști care apelează la servicii de cazare pentru anul 2018.

Indexul nu se bazează pe volumele sau informațiile de tranzacționare ale Mastercard. Prognozele se bazează pe media ponderată a prognozei turismului la nivel național și a datelor lunare efective la nivelul orașului pentru 2018, disponibile pană în ultima lună înainte de lansare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related