Andrei Dumitrașcu și-a început parcursul în domeniul marketingului în cadrul Danone România, cu startul în rol de Category Manager pentru zona de trade. După un "stagiu" intercalat de trade marketing în cadrul Mercadia, compania deținătoare a magazinelor mic.ro, Andrei a revenit în echipa Danone România, petrecându-și aici, în total, 6 ani din carieră. Au urmat apoi doi ani și jumătate petrecuți în cadrul PepsiCo, lucrând atât pe Snacks, cât și pe Beverages ca Marketing Activation Manager. Iar de la finalul anului trecut, Andrei este Marketing & Communications Director în cadrul Secom România.
Printre altele, în cei peste 9 ani de marketing, Andrei a trecut prin valul digital (pe care inițial l-a ignorat), a acceptat provocarea de a lansa o nouă gamă de produse în mai puțin de jumătate de an și a înțeles că un marketer trebuie să fie echipat cu o minte deschisă în timp ce ține aproape relevanța și pragmatismul.
Apreciază agențiile românești care reușesc un echilibru între nevoile reale ale consumatorilor și nevoile de business ale clienților. Cu privire la oamenii de marketing români, Andrei crede că există un deficit în comunicarea clară a dorințelor lor. Calupul publicitar de la TV rămâne, și în perspectiva lui, mai aproape de cantitate decât de calitate.
Am ajuns în marketing datorită unei conjuncturi favorabile. În prezent, împlinesc aproape zece ani de marketing, la finalul cărora deviza mea este ”mintea mereu deschisă, ceva nou va apărea mâine”.
Pe la începuturile mele, lucrurile se petreceau fără atât omnichannel. Era mai simplu pentru că trăiam cu senzația că ne cunoaștem bine consumatorul dar, în același timp, deveneam din ce în ce mai ineficienți. Consumatorul a evoluat într-un ritm mai accelerat decât capacitatea brandurilor de a-l înțelege și de aici și gap-ul de comunicare.
Am trecut prin mai multe sectoare de marketing pentru că au apărut o serie de oportunități interesante pe care mi-am dorit să le experimentez. Ce am învățat din fiecare schimbare este că fiecare domeniu are specificitățile lui, de care trebuie să ții cont dacă vrei să ai succes.
Activând în prezent în industria de suplimente alimentare am remarcat ca particularități deschiderea consumatorilor pentru inovație, dar și interesul ridicat pentru prevenție.
A lovit digitalul și îmi amintesc că toți ne-am simțit depășiți.
Reacția mea a fost să ignor fenomenul, la început, după care am înțeles că trebuie să îl asimilez, ceea ce am și făcut. A trebuit să mă adaptez și una dintre primele direcții în care m-am îndreptat a fost să caut ce însemna fenomenul ”digital” afară. Cel mai dificil lucru a fost și rămâne să generez conversie relevantă pentru consumatorii ”activați” în digital.
În marketing, 30% e fler/intuiție, 60% knowhow, iar restul e baftă.
Suntem într-un business subiectiv, iar asta înseamnă că trebuie să fim mereu conectați la piața locală și internațională, pentru a înțelege dinamica nevoilor consumatorilor și pentru a ne adapta permanent comunicarea.
Marketingul e un domeniu în care trebuie să-ți asumi ritmul dinamic al schimbărilor.
Majoritatea celor din afară nu își dau seama de asta, dar un om de marketing are un profil complex, care îi permite să înțeleagă, să analizeze diferite unghiuri ale unui business și să acționeze cât mai rapid, ancorat în realitate pentru o comunicare cât mai eficientă.
De-a lungul timpului, eforturile mele de a mă apropia de consumatori au fost răsplătite cu insighturi extrem de valoroase, care au generat campanii relevante.
Cel mai tare m-am surprins pe mine când, într-un proiect, am ales să accept provocarea de a lansa o gamă nouă de produse în mai puțin de șase luni.
Lumea agențiilor mi se pare că funcționează după principiul cererii și al ofertei, iar agențiile românești, la modul general, sunt înclinate spre consolidarea unui branding personal.
Foarte multe bile albe pentru cele care apleacă urechea la nevoile reale ale consumatorilor și care sunt conectate în mod real cu aceștia, având ca scop final desenarea unor campanii relevante și memorabile. Unde ar mai fi de lucrat, pe de-a-ntregul, este la înțelegerea nevoilor de business pe care le au clienții.
De cealaltă parte, cred că, noi, marketerii români suntem deficitari în a transmite ceea ce ne dorim, în cuvinte puține și clare. Tendințele care ne dictează parcursul în marcom țin de relevanță și pragmatism.
Se tot vorbește despre calitatea calupului de reclame la TV. Părerea mea aici este că suntem departe de calitate și suntem, în continuare, în zona de cantitate.
Cât privește publicitatea și rolul ei în societate, cred că vorbim de un rol important pe care aceasta îl are în antrenarea libertății de a alege.
Nu aș părăsi domeniul pentru că îmi place dinamica lui dar, dacă m-aș gândi să fac altceva, ar fi pentru că îmi plac provocările și aș alege ceva inovator, care ar avea impact și peste treizeci de ani.























