Studiu: Românii spun că frumusețea interioară este mai importantă decât aspectul fizic

Studiu: Românii spun că frumusețea interioară este mai importantă decât aspectul fizic

Conform unui studiu cantitativ realizat, la nivel urban, în perioada 7 – 13 martie, de către agenția de media Starcom, 88% dintre femei dar și 82% dintre bărbați cred că frumusețea interioară este mai importantă decât aspectul fizic.

Studiul privind percepțiile despre frumusețe mai arată și că doar jumătate din femeile intervievate (54%) se descriu în fața altor persoane ca fiind frumoase, indicând  o lipsa de încrederea în sine și mai puțin faptul că nu își apreciază frumusețea. Factorii care le clatină încrederea în sine sunt legați de normele sociale , acestea impunand ca femeia din secolul XXI să fie din ce în ce mai atrăgătoare fizic (82%).

Prin urmare femeile folosesc în mică măsură atributul „frumoasă” când se descriu pe ele însele. Peste jumătate dintre femei se consideră normale, alte atribute folosite fiind „simpatică”, „feminină” sau „drăguță”.  Femeile tinere (18-24) sunt cele care îndrăznesc în mai mare măsură să se descrie așa cum se văd zi de zi: drăguțe (47%), femei care arată bine (35%) și frumoase (27%).

În cazul bărbaților frumusețea feminină este mai strâns legată de modelul femeii-mamă, care are grijă de familie/copii (73%), decât în cazul femeilor (67%). Dacă femeile considera ca principalele atribute ale frumusetii lor sunt: încrederea in sine (46%), inteligența (40%) și întreg aspectul fizic (31%), bărbații apreciază că o femeie este frumoasă în primul rând pentru inteligență (48%), bunătate (34%) și umor (20%).

9 din 10 bărbați consideră că femeia care le este alături, în acest moment, este o femeie frumoasă/atrăgătoare. Principalele motive declarate fiind: “pentru mine este femeia ideală”, “sunt îndrăgostit/ o iubesc”, “frumusețea sufletească” și “pentru că este inteligentă/ înțeleaptă”.

Astfel, cumva firesc, femeile pun mai multă presiune pe ele în ceea ce privește aspectul fizic, decât cer bărbații de la ele. Ele sunt mulțumite cu aspectele generale privind forma feței, înălțimea, nasul, părul, însă rămâne eterna problemă a greutății (mai puțin de jumătate dintre femeile intervievate s-au declarat mulțumite de acest aspect). Mai mult decât atât, 7 din 10 femei declară că ar face o schimbare, iar pentru cele mai multe schimbarea are legătura tot cu greutatea. Bărbații nu se declara atât de pretențioși când vine vorba despre aspectul fizic al femeii, 68% dintre ei spunând că ochii sunt cel mai important factor atunci când privesc o femeie.

Conform studiului „Percepții despre frumusețe”, pentru 7 din 10 femei este important sa fie frumoase/atrăgătoare, iar cele top trei produse care le ajută să se simtă astfel sunt hainele (65%), parfumul (60%) și machiajul/cosmeticele (48%). Pe de altă parte, femeile consideră că au un efect mai mic asupra frumuseții produsele de îngrijire a corpului (crema/loțiune pentru corp, produse pentru bronzarea pielii și produse care dau un efect de iluminare a pielii).

În ceea ce privește modelele de frumusețe, 40% dintre femei spun că nu cred în ele, foarte puține regăsindu-se în persoanele care apar  în anumite reclame pentru femei (de exemplu cele pentru cosmetice, articole vestimentare, parfumuri). Femeile admiră mai degrabă actrițele/vedetele actuale de la noi sau din străinătate, segmentul tânăr fiind mai receptiv în cazul noilor influenceri (bloggers, vloggers, jurnaliști etc).

 

Studiul a fost realizat la nivel urban, în rândul persoanelor 18+ in total studiul a cuprins 810 interviuri, iar datele au fost culese în perioada 7-13 Martie 2019.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related