Pandemia de Covid-19 a deschis o nouă eră, în care acasă devine centrul universului.  Raportul Beko arată că tendința se va menține în următorul deceniu

Pandemia de Covid-19 a deschis o nouă eră, în care acasă devine centrul universului.  Raportul Beko arată că tendința se va menține în următorul deceniu
  • Lunile în care toate activitățile s-au mutat acasă au transformat fundamental rolul locuinței
  • Preocupările față de igienă, starea de bine și creșterea imunității vor continua să influențeze modul de viață
  • Locuințele se vor adapta pentru a deveni „spații mixte”, capabile să găzduiască diferite tipuri de muncă, odihnă, recuperare și joacă

Beko, lider al pieței europene de electrocasnice, lansează „The Age of Nesting”, un raport care analizează tendințele și impactul pe termen lung al Covid-19 asupra modului în care vom folosi locuințele. Cercetarea a fost realizată în colaborare cu The Future Laboratory, o agenție londoneză de consultanță specializată în analizarea proiecțiilor și tendințelor.

Dacă înaintea pandemiei, trăiam într-o eră a interacțiunii continue cu cei din jur - în care prezența fizică, legăturile digitale și dorința de a experimenta ne-au captat întregul interes, acum atenția s-a mutat către interior. Casa a devenit, dintr-o dată, spațiu de lucru, școală, sală de sport, restaurant, spital și chiar casă de vacanță. Astfel, oamenii au fost nevoiți să comprime toate planurile de activitate, odată exterioare, în spațiul de acasă. Potrivit raportului „The Age of Nesting”, această migrare către un spațiu mai restrâns va continua, ducând astfel la o nouă eră, cea în care „Acasă devine centrul universului”.

Munca de acasă, creșterea în popularitate a divertismentului în propria locuință și îmbunătățirea confortului sunt doar câteva dintre tendințele care au devenit obișnuințe peste noapte, dar care se vor menține și în următorii 10 ani. Studiul arată că obiceiurile pe care le vom dobândi în timpul izolării și distanțării sociale, combinate cu viitoarele modificări de comportament, vor transforma fundamental modul în care trăim și cum ne petrecem timpul:

  • Revoluția Rurban – grija accentuată față de sănătate, igienă, recuperare fizică și psihică va  duce la un exod urban care va relansa suburbiile și zonele rurale, oferind în același timp orașelor oportunitatea de a repune omul în centrul atenției. Tinerii care anterior erau atrași de marile orașe constată că salariile relativ mici, chiriile mari și aglomerația au un impact negativ asupra vieții lor. Astfel, este de așteptat ca generațiile Y și Z să înceapă să se îndrepte către zone rurale și adiacente orașului, în căutarea habitatului ideal.
  • Clădirile multifuncționale – imobilele rezidențiale se vor adapta și vor deveni „spații mixte”, capabile să acomodeze diferite tipuri de activități: muncă, relaxare sau joacă. Conform studiului, utilizarea spațiului și funcționalitatea vor fi în topul priorităților pentru noile generații.
  • Viața rezistentă la pandemie – preocupările legate de igienă, starea de bine și imunitate vor persista și vor influența, astfel, generațiile viitoare. Casa viitorului este deja privită ca un spațiu care trebuie să fie igienizat și care să ofere siguranță pentru o perioadă lungă de timp. Inovațiile legate de locuințe se reorientează către norme mai stricte de igienă și reducerea expunerii la poluanți și agenți patogeni. Așa cum în unele regiuni ale globului a fost introdusă antecamera pentru spălarea mâinilor – ca urmare a gripei spaniole – intrările în locuințe vor fi dotate cu spații pentru decontaminare, arată raportul.

 

„Ultimele nouă luni ne-au schimbat viața pentru totdeauna, iar companiile și guvernele au un rol esențial în a ne ajuta să ne adaptăm noii normalități. Locuințele, în special, vor suferi schimbări radicale, pe măsură ce ne punem întrebări asupra modului în trăim și căutăm soluții care să răspundă preocupărilor tot mai mari cu privire la igienă, sustenabilitate și siguranță. Acest raport prezintă tendințele și impactul Covid19 asupra următorilor zece ani și câteva dintre inovațiile care ne vor ajuta să abordăm cele mai mari probleme de astăzi", a declarat Hakan Bulgurlu (CEO al grupului Arçelik, din care face parte Beko).

 

Chris Sanderson, co-fondator al The Future Laboratory a declarat:

„Acum, mai mult ca oricând, companiile și organizațiile trebuie să fie pregătite să ajute omenirea să se simtă în siguranță, susținută și inspirată. Companiile care nu sunt pregătite pentru a face acest pas vor deveni victimele unei schimbări de paradigmă”.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related