Enel recunoscut drept lider în lupta împotriva schimbărilor climatice de către CDP

Enel recunoscut drept lider în lupta împotriva schimbărilor climatice de către CDP
  • CDP a recunoscut leadership-ul Enel în reducerea riscurilor și în exploatarea oportunităților de combatere a schimbărilor climatice prin stimularea producției de energie din surse regenerabile și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră 
  • Enel s-a clasat în top la categoria CDP pentru Apă, cu un scor A- 
  • Filiala spaniolă a Grupului, Endesa, a fost, de asemenea, inclusă în lista „A” pentru Climă și în lista „A” pentru Apă.

Enel a fost inclusă în prestigioasa listă „A” pentru combaterea schimbărilor climatice lansată de CDP, organizația non-profit de mediu prezentă la nivel global, care oferă cea mai apreciată platformă de monitorizare a performanței business-ului în lupta împotriva schimbărilor climatice. Mai mult, compania s-a clasat în topul listei CDP pentru Apă, cu un scor A-, pentru performanța în gestionarea riscurilor și oportunităților legate de această resursă naturală. În plus, filiala spaniolă a Enel, Endesa, a fost inclusă în lista „A” pentru Climă și în lista „A” pentru Apă. 

 

„Includerea Enel în lista A pentru climă a CDP este o recunoaștere a poziției companiei noastre de a aborda schimbările climatice, una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă lumea, prin promovarea decarbonizării sistemelor de generare a energiei, contribuind în același timp la decarbonizarea altor sectoare prin electrificarea cererii de energie”, a declarat Francesco Starace, CEO și director general al Enel. „Modelul nostru de afaceri integrat și sustenabil care privește schimbările climatice drept prioritate pentru a crea valoare pe termen lung a permis Enel să fie recunoscută de CDP drept companie de utilități de top în tranziția către un sistem energetic cu emisii zero. Odată ce companiile înțeleg că acțiunile pentru sustenabilitate sunt o investiție și nu un cost, putem avea un impact semnificativ și putem crea valoare comună în lume.”

 

Procesul anual de informare și notare în domeniul mediului al CDP este recunoscut pe scară largă drept standard de top al transparenței în zona corporativă. În 2020, peste 515 investitori cu active de peste 106 trilioane de dolari americani și peste 150 de cumpărători importanți cu cheltuieli de achiziție de 4 trilioane de dolari americani au solicitat companiilor să dezvăluie date despre impactul asupra mediului, despre riscurile și oportunitățile prin intermediul platformei CDP. Anul acesta, peste 9.600 de companii au răspuns, reprezentând cea mai mare rată de participare din istorie.

CDP utilizează o metodologie detaliată și independentă pentru a evalua companiile, alocând un scor de la A la D- pe baza caracterului cuprinzător al informărilor, conștientizării și gestionării riscurilor de mediu și demonstrării celor mai bune practici asociate leadership-ului în domeniul mediului, cum ar fi stabilirea de ținte ambițioase și cu impact.

Enel a pornit de la lupta împotriva schimbărilor climatice și a decis să investească în acțiuni care să sporească crearea de valoare și să contribuie la atingerea mai rapidă a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (ODD), plasând ODD 13 pentru lupta împotriva schimbărilor climatice în centrul strategiei sale. În acest scop, Enel a investit în mod constant în surse regenerabile și rețele inteligente, devenind cel mai mare operator privat în domeniul energiei regenerabile cu o capacitate gestionată de aproximativ 49.000 MW și cel mai mare operator de rețea cu peste 74 de milioane de utilizatori finali în întreaga lume.

Modelul de guvernanță în domeniul climei al grupului și abordarea în gestionarea riscurilor și oportunităților legate de schimbările climatice, alături de acțiunile întreprinse în întreaga lume pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES), prin accelerarea surselor de energie regenerabilă și eliminarea treptată a capacității pe cărbune, au fost unele dintre cele mai bune practici recunoscute de CDP.

Enel se așteaptă să reducă emisiile GES pe kWh cu peste 50% până la sfârșitul anului 2020, comparativ cu nivelurile din 2007. În plus, compania și-a întărit recent angajamentul pentru zero emisii de carbon prin creșterea obiectivului legat de reducerea GES pentru 2030 la 80%, față de 70% în 2017, certificat de Science Based Targets Initiative, conform unui plan menit să limiteze încălzirea globală la 1,5˚C până în 2050. În acest scop, Grupul se așteaptă să investească în jur de 70 miliarde de euro și să atingă o capacitate instalată consolidată de aproximativ 120 GW până în 2030, de 2,7 ori mai mare comparativ cu circa 45 GW instalați în prezent.

Poziția de lider în sustenabilitate a Enel este recunoscută la nivel global prin prezența Grupului și în alți indici de sustenabilitate renumiți, precum și în clasamente, cum sunt precum indicii MSCI ESG Leaders, Dow Jones Sustainability Index World and Europe, seria FTSE4Good Index, indicii Euronext Vigeo Eiris, indicele STOXX Global ESG Leaders, ratingul „Prime” ISS, Bloomberg Gender Equality Index, Refinitiv TOP 100 Diversity and Inclusion Index, clasamentul Equileap pentru egalitatea de gen în Europa, 100 cele mai sustenabile corporații din clasamentul mondial Corporate Knights Global, indicii ECPI și indicii de bune practici ESG ale Thomson Reuters / S-Network.

Grupul atrage din ce în ce mai mult atenția investitorilor responsabili social, a căror cotă în companie este în continuă creștere, reprezentând acum aproximativ 13,4% din capitalul social al Enel, mai mult decât dublu față de nivelurile din 2014. Această creștere, în concordanță cu recunoașterea importanței elementelor non-financiare în crearea de valoare sustenabilă pe termen lung, reflectă consolidarea poziție de lider global în domeniul sustenabilității a Enel.

Angajamentul Enel de a accelera utilizarea surselor de energie regenerabilă, recunoscut de CDP, este implementat printr-o abordare circulară pe întregul lanț valoric, de la construirea centralelor până la relațiile cu clienții și furnizorii. 

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related