Nespresso obține certificarea B Corp™ și intră în grupul companiilor care îndeplinesc cele mai înalte standarde de sustenabilitate și responsabilitate socială

Nespresso obține certificarea B Corp™ și intră în grupul companiilor care îndeplinesc cele mai înalte standarde de sustenabilitate și responsabilitate socială

Nespresso, pionierul și punctul de referință al cafelei de înaltă calitate, ambalată în porții individuale, în capsule, a obținut certificarea globală B Corp și se alătură unei mișcări sociale internaționale din care fac parte 4500 de companii ce îndeplinesc cele mai riguroase standardele de responsabilitate socială, de mediu și transparență.

Anunțul vine să confirme impactul pozitiv pe care Nespresso l-a avut în industria cafelei și nu numai, de la înființarea brandului în 1986, iar printre elementele cheie care au contribuit la acest lucru se numără abordarea unică în ceea ce privește aprovizionarea cu cafea – prin Programul Nespresso AAA Sustainable Quality™, conceput în parteneriat cu Rainforest Alliance – alianța sa strategică cu Fairtrade, precum și dezvoltarea și implementarea schemei globale de reciclare a capsulelor de cafea din aluminiu.

Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso, a declarat: „Certificarea B Corp reflectă angajamentul de peste 30 de ani luat de Nespresso față de sustenabilitate, transparență și practici de business responsabile. Suntem  mândri și în același timp măguliți să ne alăturăm unei comunități care împărtășește credința noastră și anume că profitabilitatea și a face lucrurile așa cum este corect merg mână în mână. Această certificare aduce valoare adăugată pentru clienții noștri și le arată iubitorilor de cafea Nespresso că brandul lor preferat de cafea își desfășoară activitatea cu o etică de business corectă. Mai mult decât atât, certificarea B Corp ne inspiră să facem și mai mult și ne întărește angajamentul față de viziunea noastră, aceea că fiecare ceașcă de cafea Nespresso poate avea un impact pozitiv asupra lumii.”

Ana Maria Doxan, BEO Nespresso România, a spus: “Suntem onorați să obținem certificarea B Corp, ce întărește încă o dată faptul că toate acțiunile Nespresso sunt întreprinse cu cea mai mare atenție și că, prin ele, putem genera un impact pozitiv asupra mediului înconjurător, comunităților de fermieri, angajaților și clienților Nespresso și, în definitiv, asupra viitorului nostru.”

Nespresso va adăuga sigla B Corp produselor și o va anunța în comunicările sale pentru a răspândi vestea cu privire la mișcarea B Corp, dar și pentru a educa consumatorii și a-i ajuta să facă alegeri sustenabile în deciziile lor de cumpărare.

Date cheie despre certificarea B Corp

  • Nespresso a obținut 84 de puncte din 200 la evaluarea impactului B. Este necesar un minim de 80 de puncte pentru a obține statutul B Corp. Până în prezent, 4.500 de companii au obținut certificarea B Corp. Aceste companii acoperă peste 150 de industrii și peste 70 de țări.
  • Pentru a primi certificarea B Corp, companiile trebuie să îndeplinească standarde înalte în cinci domenii: Guvernare, Angajați, Comunitate, Mediu și Clienți. Scorurile Nespresso sunt publicate în mod transparent pe bcorporation.net și sustainability.nespresso.com/b-corp-score
  • Corporațiile certificate B sunt obligate din punct de vedere legal să ia în considerare impactul deciziilor lor asupra tuturor părților interesate. Pentru a îndeplini această cerință, Nespresso și-a actualizat Actul constitutiv (Articole corporative).
  • Certificarea B Corp acoperă businessul Nespresso la nivel global, adică toate operațiunile Nespresso în care Nespresso este o entitate juridică sau o divizie a Nestlé, care acoperă 38 de piețe.

Cu sediul central în Lausanne, Elveția, Nestlé Nespresso SA este un simbol emblematic pentru industria cafelei de cea mai înaltă calitate. Pe plan local brandul este gestionat şi reprezentat de Divizia Nespresso, parte a Grupului Nestlé.

Compania colaborează cu peste 120 000 de fermieri în 15 țări producătoare de cafea, prin intermediul Programului Nespresso AAA Sustainable Quality™. Lansat în 2003 în colaborare cu Organizația Non-Guvernamentală Rainforest Alliance, Programul AAA este o abordare unică în ceea ce priveşte producţia de cafea, axându-se pe cea mai bună calitate a boabelor verzi de cafea, obţinută doar prin practici responsabile, sustenabile.

Programul sprijină fermierii de cafea prin investiţii în infrastructură şi în comunităţile lor, politici de plată gândite în avantajul acestora, prin susținerea în implementarea de practici de agricultură regenerabilă și oferirea accesului la programe de formare și asistenţă tehnică. Toate acestea conduc la îmbunătăţirea permanentă a calității cafelei, dezvoltării sustenabile și productivităţii plantaţiilor de cafea – cei trei piloni reprezentați de triplul A din numele programului. Această abordare aduce şi îmbunătăţirea condițiilor sociale, de mediu și economice ale comunităților fermierilor de cafea în toate zonele vizate.

În septembrie 2020 Nespresso și-a luat angajamentul ca până în 2022 orice ceașcă de cafea Nespresso să aibă o amprentă de carbon neutră. Compania și-a atins obiectivul de a neutraliza amprenta de carbon generată de procesele operaționale (categoriile 1 şi 2) încă din 2017, iar în aceşti doi ani își va îndreapta eforturile către neutralizarea emisiilor de carbon care apar ca urmare a operațiunilor logistice și în ciclul de viață al produselor (categoria 3).

În România Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează. Iubitorii cafelei Nespresso pot aduce capsulele utilizate în magazinele Nespresso sau le pot trimite prin curier, de oriunde din ţară, fără niciun cost, atunci când primesc o nouă comandă de cafea. 

Mai mult decât atât, tot pe plan local, ca urmare a asumării angajamentului ca până în 2022 orice ceașcă de cafea Nespresso să aibă o amprentă de carbon neutră, Nespresso caută noi modalități de a recondiționa și recicla espressoarele din portofoliu, de aceea, prin intermediul programului Relove iubitorii de cafea au posibilitatea de a achiziționa espressoare recondiționate, făcând în același timp o alegere sustenabilă, cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător.

B Lab transformă economia globală în beneficiul tuturor oamenilor, comunităților și planetei. Ca lider în schimbarea sistemelor economice, rețeaua globală creează standarde, politici, instrumente și programe pentru afaceri și oferă certificări companiilor deschizătoare de drumuri, cunoscute sub numele de B Corps. Până în prezent, comunitatea include 380.000 de angajați din peste 4.500 de B Corps din 79 de țări și 153 de industrii, și mai bine de 150.000 de companii își gestionează impactul cu instrumentele Evaluarea impactului B și Managerul de acțiuni SDG.

Certified B Corporations, sau B Corps™, sunt companii verificate de către B Lab pentru a îndeplini standardele înalte de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related