Complice.ro, bilanțul cadourilor experiență: Femeile vor ca bărbații să învețe să gătească, iar bărbații vor ca femeile să se relaxeze și să învețe despre vinuri. Cât alocă fiecare pentru cadouri experiență

Complice.ro, bilanțul cadourilor experiență: Femeile vor ca bărbații să învețe să gătească, iar bărbații vor ca femeile să se relaxeze și să învețe despre vinuri. Cât alocă fiecare pentru cadouri experiență

Cele mai multe comenzi se înregistrează între 17-22 decembrie.

2023 a marcat o creștere a interesului față de cadouri experiențiale de pe Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii. Interesul se menține și în luna cadourilor, când în mod tradițional se înregistrează o creștere a cererii de experiențe cu min 75% față de o lună normală, anul trecut vârful absolut de comenzi fiind pe 22 decembrie. La nivel de 2023, până acum femeile au cheltuit în medie 115 euro pe un cadou experiență, în timp ce bărbații au alocat 133 euro. Ambele valori se situează cu minim 15% peste sumele alocate anul trecut. 

Femeile plasează comenzile ceva mai devreme decât bărbații, care lasă de obicei alegerea cadourilor pe ultima sută de metri. Anul trecut, cele mai multe comenzi s-au plasat între 17 si 22 decembrie și s-au ales pachetele de experiențe flexibile, cu livrare imediată în inbox, printr-un voucher personalizat care descrie experiențele de care se poate bucura destinatarul”, spune Oana Pascu, fondator Complice.ro. 

În decembrie, pachetele flexibile, cu mai multe experiențe din care destinatarul o alege pe cea preferată într-un buget predefinit (Flexibox) sunt în topul preferințelor atât pentru cadouri personale, cât și pentru cadourile între colegi cu ocazia Secret Santa sau pentru premiile corporate.

 

Femei versus bărbați. Ce experiențe preferă fiecare și cine cheltuie mai mult.

La nivel de an, cifrele Complice.ro arată că femeile conduc detașat în ceea ce privește numărul de comenzi (70%), tendință care se menține și în decembrie. Totuși, bărbații cheltuie, în medie, cu 15% mai mult decât femeile pe o comandă (115 euro vs. 133 euro). 

În topul experiențelor alese se remarcă experiențele ce implică adrenalină precum pilotarea unui avion, zborul cu parapanta ori cu elicopterul, dar și experiențe de tip gourmet precum degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft, sau de relaxare, cum ar fi masaje sau terapia prin plutire, dar și travel, cu cazări în locuri inedite și exclusiviste.

Zborul într-un simulator Boeing este, ca și în anii trecuți, una dintre experiențele preferate de clienții Complice, urmată de zborul cu parapanta, treasure hunt, terapia prin plutire și experiențele de tip VR.

"Cursurile de gătit au atras un număr semnificativ mai mare de bărbați (63%), în timp ce la terapiile de relaxare prin plutire am constatat cu surprindere că, totuși, din 4 clienți unul este bărbat. De asemenea, remarcăm interesul crescut al femeilor pentru experiențe ce implică adrenalina - precum parapanta (46% femei), mișcarea – cum ar fi escalada (60%), dar și experiențele gourmet, unde majoritatea beneficiarilor sunt femei, chiar și la degustările de vinuri la crame (60%)", analizează Oana Pascu.

 

Top cadouri-experiență în funcție de categoriile de destinatari

„Clienții aleg să pună sub brad cadouri experiență, în primul rând pentru unicitate, pentru a-i surprinde pe cei dragi, pentru  a le  oferi cea altfel, ceva ce să țină minte, ceva ce nu au mai primit. Desigur, cadourile alese trebuie să țină seama de preferințele destinatarului,  personalitate, dar dacă ar fi să facem niște recomandări generale în funcție de categoriile de destinatari, putem alege pe baza discuțiilor, feedback-ului și experienței celor peste 8 ani, cele mai potrivite experiențe” , precizează Oana Pascu, fondator Complice.ro

Astfel, potrivit reprezentanților companiei, cele mai apreciate experiențe în funcție de categoriile de destinatari sunt:

Pentru EL: o experiență în simulatorul de zbor, cu motorul în poligon, un atelier de cooking, degustare de whiskey, cursuri de tenis, salt cu parapanta.
Pentru EA: un atelier olfactiv în cadrul căruia să își creeze propriul parfum, un pachet de beauty, make-up sau răsfăț la SPA, atelier privat de terarii, terapie prin plutire.
Pentru COPII: o excursie cu autorulota, un survol cu elicopterul la mare, cursuri de pictură, jocuri VR, treasure hunt în parc, escape room.
Pentru BUNICI: un atelier de ciocolată cu nepoții sau autobiografia scrisă de un ghostwriter profesionist, care va rămâne moștenire în biblioteca familiei.
Pentru NAȘI o cina privată chiar ”pe nevăzute” pregătită de un Chef celebru, o plimbare cu o mașină de epocă, un weekend într-o locație inedită, masaj de relaxare în cuplu, un meci de squash.

“Iar pentru cazurile în care nu știți exact ce i-ar plăcea cu adevărat celui drag, atunci un cadou Flexibox este cea mai bună alegere. Pachetele Flexibox conțin zeci de variante de cadouri experientiale din diverse categorii - adrenalină, gourmet, relaxare, călătorii etc, într-un buget predefinit, destinatarul alegându-si singur experiența preferată”,  adaugă Oana Pascu.

 

Decembrie- luna evenimentelor corporate

La nivel de an, valoarea medie a pachetelor de experiențe alese de companii, fie la nivel de echipă, fie pentru premii și cadouri individuale cu diverse ocazii, inclusiv Crăciun, se situează în jurul valorii de 2000 de Euro, iar cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking si industrii creative.

Complice.ro este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare din noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi. Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business (oferind un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), cât și către zona B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină și multe altele) pentru cei care își doresc să adune și să ofere de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte.

În cei peste 8 ani de când activează pe piața, Complice.ro a livrat mai mult de 4.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B si B2C, dintr-un portofoliu care include peste 300 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related