Si tinerii alearga la Maratonul Cadourilor

Si tinerii alearga la Maratonul Cadourilor

E Ajunul Craciunului, am intrat in concediu, de munca nu ne mai amintesc decat promoteritele pe care inca le mai gasim prin magazine, menite sa ne faca sa testam, sa cumparam, sa ne simtim mai darnici. Mergem prin magazine dupa ultimele cumparaturi de Craciun si includem aici si cadourile gandite pe ultima suta de metri.

Am aflat despre tineri ce cadouri si ce premii asteapta, informatii utile si pentru branduri. Acum, intram in febra Craciunului si vedem ce cadouri vor sa faca. Sa speram ca s-au apucat deja de treaba. Informatiile sunt preluate din raportul de cercetare YouBUS 2013-2014: Tinerii in Romania, tendinte in activitati, preferinte si consum, continuate de platforma Youth Monitor sub brandul YouBUS. 

Tinerii se simt generosi anul acesta, peste 76% dintre cei intervievati declarand ca vor cumpara cu siguranta cadouri pentru cei dragi. Pe regiuni geografice se observa ca tinerii din Sud-Vest Oltenia sunt cei mai generosi, 87% dintre ei declarand ca sunt siguri ca vor cumpara cadouri pentru apropiati. In clasamentul generozitatii urmeaza Bucuresti-Ilfov si regiunea Nord-Est. Se observa ca fetele sunt mai generoase decat baietii: 82% dintre fete au spus vor cumpara cu siguranta ceva pentru cei dragi vs. 70% dintre baieti. 

In ceea ce priveste numarul de persoane pentru care tinerii vor cumpara cadouri, media este de 5,34 persoane, cu 4,94 persoane in cazul baietilor si 5,75 persoane in cazul fetelor. 

In ceea ce priveste suma pe care tinerii se asteapta sa o cheltuiasca pe aceste cadouri, rezultatele studiului arata in felul urmator: 3,8% se asteapta sa cheltuiasca sub 50 lei pe toate cadourile, 12% intre 50 si 99 lei, 26% intre 100 si 199 lei si 18% cred ca toate cadourile vor costa intre 200 si 299 lei. Sunt si tineri care cred ca vor cumpara cadouri mai scumpe: 9% cred ca toate cadourile vor costa intre 300 si 399 lei, aproape 15% intre 400 si 499 lei, 9% intre 500 si 999 lei si aproape 6% cred ca vor da peste 1000 lei pe toate cadourile. 

In ceea ce priveste tipul de magazin de unde vor cumpara cadourile, mai mult de jumatate dintre ei (59%) vor merge in mall-uri in cautarea cadourilor perfecte, iar 28% dintre ei vor merge in supermarketuri/hipermarketuri. Tinerii profita si de tehnologie si fac cumparaturi online, din magazinele romanesti (19%) si din cele din strainatate (6%). 

Diferente majore intre tineri si tinere nu se observa, insa, asa cum era de asteptat, diferentele apar atunci cand ii privim in functie de mediul de rizidenta. Astfel, 61% dintre tinerii din urban cumpara cadourile din mall-uri vs. 48% dintre tinerii din rural. La fel, daca 25% dintre tinerii de la oras vor merge in supermarketuri sau hipermarketuri dupa cadouri, procentul celor din rural care fac acelasi lucru este mult mai mare – 43%.

Am vazut cum vor face tinerii cadouri, acum e cazul sa vedem la ce se asteapta ei sa gaseasca sub brad. Cei mai multi cred ca vor primi haine (33%), carti (7%), telefoane mobile (6%), produse IT (5,8%) si incaltaminte (5,6%). In acelasi timp, peste 30% dintre ei se asteapta sa aiba o surpriza, declarand ca nu stiu ce ar putea "sa le aduca Mosul". 

Observam diferente pe sexe. Astfel, fetele se asteapta mai mult decat baietii sa primeasca imbracamine: 38% vs. 28%. In acelasi timp, mai multe fete decat baieti cred ca vor primi carti (8,5% vs. 4,8%), dar mai multi baieti decat fete cred ca vor primi telefoane mobile (9,1% vs. 3,4%).

Youth Monitor este prima platforma de cercetare cu focus pe tinerii din Romania, functionand ca un conector social si de marketing intre factorii de decizie din diverse domenii si tinerii romani.

SMARK Research este un serviciu asociat comunitatii de marketing SMARK, prin care sunt identificate trenduri relevante ale pietei si sunt oferite solutii sub forma rapoartelor de cercetare, dezvoltate in colaborare cu cele mai importante firme de research din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related