Cum facem clienții să se îndrăgostească de brandul nostru?

Cum facem clienții să se îndrăgostească de brandul nostru?

Modul în care un consumator ia o decizie în favoarea achiziționării unui produs sau al unui serviciu de cele mai multe ori nu corespunde predicțiilor companiilor. Aproximativ 95% dintre deciziile legate de cumpărarea anumitor produse au loc la nivel inconștient. Fiecare marketer își dorește să înțeleagă bazele acestor procese de selecție și să le prezică pentru a-i determina pe consumatori să se îndrăgostească de un anumit brand. Unul dintre cei mai apreciați consultanți la nivel mondial în neuroscience, Anil. V. Pillai, va veni la București pe 22 -23 noiembrie pentru a vorbi alături de fondatorul Buyer Brain, Ana Iorga, despre experiența personalizată în cadrul primul masterclass de Neuromarketing din regiune.

Neuromarketingul este un domeniu nou de cercetare care permite specialiștilor să aibă o viziune mai amplă asupra proceselor cognitive care determină anumite comportamente ale consumatorilor. Valoarea pe care neuromarketingul o aduce companiilor este vizibilă acolo unde metodele de cercetare tradiționale ale creierului consumatorului sunt limitate și ineficiente. Prin analizarea profundă a reacției creierului uman la anumiți stimuli cercetătorii au posibilitatea de a observa impactul fiecărui element, preferințele pentru anumite branduri și deciziile de cumpărare mult mai exact decât în utilizarea oricăror metode tradiționale. În acest fel companiile își pot adapta reclamele și produsele în așa fel încât să corespundă intereselor consumatorilor.

Cercetările în neuromarketing înregistrează activitatea neuronală, mișcarea ochilor și reacțiile biometrice (pulsul, respirația, conductivitatea pielii) a fiecărui participant în parte în timp real utilizând instrumente specifice medicinei. Tehnologia utilizată implică în special o combinație între măsurătorile biometrice, EEG și urmărirea privirii (eye-tracking).

 Aceste cercetări permit înregistrarea activității creierului uman și sunt utilizate pentru a determina elementele specifice care îi atrag pe oameni sau care le provoacă repulsie. De exemplu pot fi utilizate în crearea ambalajelor și etichetelor pentru produse. De asemenea, furnizează informații importante în legătură cu preferințele pentru formă, textură, gust sau miros, fiind util și în testarea produselor.

Cu ajutorul neuromarketingului companiile pot să își crească ROI prin adaptarea mesajelor astfel încât să comunice doar acele elemente care au impact mai mare. Astfel vor putea să economisească din banii utilizați pentru reclame. Cele mai frecvente materiale testate sunt reclamele TV, ambalajele, reclamele printate, paginile web, mesajele, campaniile.

Cu toate că neuromarketing-ul nu poate înlocui procesul creativ, ajută la dezvoltarea reclamelor și furnizează informații reale care pot schimba percepțiile. Instrumentele pentru urmărirea privirii înregistrează mișcările ochilor participanților, care ulterior sunt transpuse în fixații, șabloane și puncte de privire. Aceste informații pot fi utilizate în plasarea produselor, poziționare, layout-uri pentru campanii. Aceste cercetări permit studierea comportamentului consumatorilor atât în mediul virtual, cât și real. Permit utilizatorului să interacționeze în mod natural cu tabletele, telefoanele sau cu produsele din supermarket, oferind posibilitatea cercetătorilor de a analiza unde privesc oamenii prima dată și care sunt elementele care le captează atenția.

De asemenea, cu ajutorul cercetărilor și a instrumentelor precum răspunsul galvanic al pielii se pot observa interesul și reacțiile inconștiente la un anumit produs sau brand. În acest mod se poate prezice comportamentul de achiziționare a unui consumator mult mai precis decât cu ajutorul metodelor tradiționale.

Aboneaza-te la newsletterul SMARK cu cele mai importante articole despre marketing si comunicare
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related