Un loc în care să te simți ca acasă, în care vinul să facă discuțiile între prieteni din ce în ce mai savuroase și atmosfera să fie acaparată de picturile de pe pereți. Cam ăsta e vibe-ul pe care The Great Hill vrea să îl trezească în oamenii care le trec pragul. Marcel Vulpoi este inițiatorului ideii din spatele localului și spune că nucleul lui este reprezentat de vinurile din regiunea viticolă românească Dealu Mare. Iar, ca să păstreze mai bine sentimentul de acasă, cea mai mare parte din operele de artă care decorează localul sunt create de artiști români.
Vila în care The Great Hill este găzduit are circa 100 de ani și a fost amenajată împreună cu prietena noastră, Cristina Joia, astfel încât să ai senzația că stai cu prietenii la tine acasă. Există în locanta noastră trei camere, fiecare cu specificul ei: camera de vin alb, în care și tablourile expuse sunt în zona tradițională, camera rose, mai modernistă și camera de vin roșu, unde și lucrările expuse sunt mai profunde.
Marcel e de părere că în industria HORECA șansele de reușită sunt mai mari atunci când alegi să faci lucrurile diferit. De asta, cel mai important este să creezi un loc exact așa cum ți-ar plăcea chiar ție să vizitezi, să oferi o experiență autentică oamenilor. Dacă reușești să faci asta, totul va evolua de la sine, iar în cazul The Great Hill promovarea localului s-a întâmplat natural, prin word of mouth. Mai multe despre ce înseamnă un winebar, cum se diferențiază localul pe piață și împletirea dintre vin și artă am vorbit cu Marcel în cele ce urmează.
Winelist din Dealu Mare
The Great Hill este winebarul ce își propune să promoveze vinurile din cea mai bună regiune viticolă a României, Dealu Mare. Proiectul a fost primit foarte bine de cramele reprezentative din această zonă și astfel a început povestea noastră.
Conceptul din spatele localului
Conceptul nostru este bazat pe artă și vin. Pe lângă vinurile reprezentative din Dealu Mare, în locație avem expuse numeroase opere de artă autentică, majoritatea realizate de artiști români. Practic promovăm bunul gust în materie de vin și artă.
Ce aduceti nou în zona de localuri
Am încercat să facem un loc așa cum ne-ar plăcea nouă să vedem, loc care să combine experiența descoperirii unor vinuri și crame noi cu accesul într-o manieră prietenoasă la artă.
Cele mai mari provocări
Nu cred că putem spune că au existat obstacole sau greutăți reale, locația noastră fiind foarte bine primită de cei la care ne-am gândit când am făcut-o. Cât despre provocări, acestea se referă la restricțiile privind capacitatea și programul de funcționare. Este foarte greu să le spui unor prieteni care se simt bine că trebuie să plece acasă la ora 20 sau 22...
Cum v-ați decis asupra spațiului
Cele mai bune crame și cei mai buni pictori nu se puteau regăsi decât într-o locantă corespunzătoare. Vila în care The Great Hill este găzduit are circa 100 de ani și a fost amenajată împreună cu prietena noastră, Cristina Joia, astfel încât să ai senzația că stai cu prietenii la tine acasă.
Meniul vostru
Am pornit de la constatarea că în România există foarte puține winebaruri adevărate. Majoritatea au focusul pe bucătărie, și nu pe vinuri. La The Great Hill servim doar cold cuts, circa 50 de sortimente de brânzeturi, mezeluri și foie gras, atent alese pentru a scoate în evidență adevărata vedetă a locației, vinul.
De aceea, vedetele meniului sunt wine flighturile, clienții noștri degustând trei sau cinci sortimente de vin alb, rosu sau rose, noi recomandându-le să încerce vinuri pe care nu le-au mai degustat.
Cum poti sa iti faci un ”nume” in acest domeniu
Și în industria noastră, atunci când faci lucrurile diferit există o probabilitate mare de succes. Am creat un loc așa cum ne-ar plăcea nouă să vizităm. Un loc în care să experimentezi, fie că este vorba despre vinuri noi, fie că este vorba despre artă. Dealtfel, unul dintre cele mai frumoase comentarii ale unui turist străin atunci când ne-a vizitat a fost: “In Romania, the wine bars are better than museums!”.
Elementele ”instagramabile”
Există în locanta noastră trei camere, fiecare cu specificul ei: camera de vin alb, în care și tablourile expuse sunt în zona tradițională, camera rose, mai modernistă și camera de vin roșu, unde și lucrările expuse sunt mai profunde. La toate acestea se adaugă curtea care abundă de verdeață, una dintre cele mai întâlnite afirmații ale vizitatorilor noștri fiind “Parcă nici nu ești în București”.
Canale de promovare
Inițial, când am gândit proiectul, am vrut să fie cu circuit închis. Am deschis primele trei luni pentru toată lumea tocmai pentru a vedea ce se întâmplă. Spre surpriza noastră, word of mouth nu numai că ne-a umplut locația constant, dar a adus la noi tocmai oamenii pe care ni-i doream ca și clienți.
Clienții care vă trec pragul
Profilul clienților noștri este de oameni decenți, care nu doresc să epateze, oameni care știu să aprecieze un vin bun, o operă de artă și o atmosferă civilizată. Despre povești, vă invităm pe la noi să citiți în caietul cu experiențe The Great Hill.
Ce isi doresc oamenii de la un local in 2022
Clienții caută experiențe noi. Caută descoperiri atât în vinuri, cât și în artă. Sentimentul acela în care revin cu un prieten și-i spun “Haide să vezi ce vin am descoperit eu” sau “ Fii atent ce pictură frumoasă!” Este de neegalat.
Ce ați învățat despre ideea de comunitate
Cred că oamenii încep să se împartă în cei care merg în locuri trendy, în care trebuie să fie și cei care preferă o experiență în locul mondenismului. Pe cei din a doua categorie îi invităm pe la noi :)
Schimbările din Horeca din ultimii ani
Cred că oamenii au început să devină mai selectivi. În ziua de astăzi nu cred că mai e suficient să faci mici și pizza și gata… vei avea succes!
Trendurile lui 2022 in aceasta zona
Vor avea succes cei care inovează sau se reinventează. Ceilalți vor deveni commodities! Cantine sau fast-fooduri.
Ce ati invatat nou despre afacerea voastra in 2021
Este mult mai importantă experiența și descoperirea decât political correctness!




























